Unreal Tournament 3-demot hos FZ

Inaktiv

ok sökt lite och hittat en hotfix av nån "martinblank"

----

Ok, I have successfully gotten the demo working on XP x64 using a few workarounds in scattered posts from long rant threads. I am putting them all right here in their very own thread so that others may find them much faster.

Firstly to fix the 1628 error message you get when trying to install the demo,

1. Go into the control panel, and switch to classic view if you have not already done so.
2. Open the Administrative Tools control panel.
3. Open Local Security Policy.
4. On the left side of the window that opens, highlight the Software Restriction Policies folder by left clicking o
n it once.
5. Go to the Action menu and press New Software Restriction Policies.
6. Now, in the left side of the window, some icons should have appeared. One of them is called Enforcement, and it's icon should look like blue 1's and 0's.
7. Right click it and press properties.
8. In the window that opens, check the "All users except local administrators" radio button.
9. Hit Apply, then OK, and then close out of the Local Security Settings control panel. Now you can install the demo successfully.

Now, to get around the error saying the executable is modified when trying to start UT3, you must download and install the Windows 64-bit debugging tools.

You can download them from Microsoft here:
http://msdl.microsoft.com/download/s...4_6.7.05.1.exe

A few people reported not being able to download from Microsoft. If that is the case, I have hosted it here:
http://www.mediafire.com/?bxai1mb1giy

Once you have downloaded and installed it, you are very close to starting UT3! Open the WinDbg program which was just installed and go to File --> Open Executable, or press Ctrl + E.

In the window that comes up, navigate to your UT3 installation folder and go into the Binaries folder. Select UT3Demo.exe and select open. A box will pop up asking if you want to save your settings, you can press No, it does not do anything. Now a white box with text should have popped up. Press F5 twice and UT3 should start. I don't know if F5 will need to be pressed more or less on other people's computers, but for me I need to press it twice.

You will need to do this each time to start the UT3 demo. Enjoy!

----

source: http://forumplanet.gamespy.com/unreal_tournament_3_beta_demo_...
orig. source: http://forums.epicgames.com/showpost.php?p=25019050&postcount...

nu installeras spelet äntligen. det verkar som andra haft problem med att faktiskt få spela också men det återstår att se om det är så för mig med

Inaktiv

fick igång spelet. startar om det nu för att maxa grafiken. äcklad av alla loggor som man inte kan skippa förbi och tvingas se varje gång man startar spelet. menyn gillade jag inte heller. att behöva skapa en profil för att spela är också dåligt. hoppas själva spelet ger bättre intryck.

Inaktiv

spelat lite nu. deathmatch var rätt kul, lite som vanligt. ganska snyggt också, flyter på bra på maxad grafik (exlusive direct x 10 saker jag inte har stöd för).

några minus:
- 21 sekunder innan man ens får logga in sig då man startar spelet
- dåliga beskrivningar vad saker gör i menyn då man fipplar med grafik/join mm. Tex står inte vad nåt är för något (Pure Server etc).
- kan inte dubbeltrycka åt sidan följt av ett hopp

"walkern" på banan jag spelade borde kunnat ducka och kanske till och med hoppa lite hade varit roligare då, för föraren at least.

edit: minor detalj men visst är ikonen till spelet ungefär så ful som den går att få? extremt ovesentligt men lite underligt, var dom så stressade att få ut en demo att ikonen behövde få lida? ^^

Inaktiv

testat lite mer saker nu.

* Har sniper minimum range? Nån som sa det online, själv inte märkt av detta, men har den det så är det en värd grej att betona.
* Hur fan listar dom servrarna? Sorterar man efter ping så sorteras det INTE tex stigande, allt hamnar huller om buller ändå.
* Chatmssges syns inte efter banan tagit slut om man inte manuellt går in på "chat". Gah.
* Ärver skott man skjuter momentum från en själv? Verkar inte så (sköt med flakken stilla och i rörelse, skottet kom lika långt).
* Inget Conquest i demon.
* Enforcers sekundärfire skjuter en treskotts burst som dessvärre kommer lite väl långt från siktet.
* Ser i princip inget under vatten. Antar att det var meningen på just den banan.
* Kolon ser ut som semi-kolon, och semi-kolon ser ut som kolon. Hur lyckades dom med det? blir och tvärt om.
* Ö går inte skriva därför den ger consolen.
* O är likt A i chattmssges.
* 6 i ens liv är rätt likt 8.
* Är enda sättet att se chattloggen att kolla i consolen? Den borde komma då man trycker på t för att skriva tycker man.
* UDamage istället för Double Damage? lol..
* "That was nasty". HELA TIDEN. Kanske till och med sa det då jag hoppade in i en bil, fast det var nog bara sammanträffande. Eller nåt.
* Dålig voice acting/röster/taunts i övrigt.
* Scorpion har inte ett vapen som laddas over time och blir större längre - nu skjuter den blåa "plasmaklumpar" konstant då man håller in för att skjuta.
* Scorpion har fått en turbo på spacebar.
* Snipervapnet borde i mitt tycke bara ge 1-10 skada på alla bilar per skott, hur mycket beroende på fordonstyp. Sniper är menat för människor. Gillar du sniper så förstår jag att du inte gillar min idé men att kunna skjuta sönder en tank från andra sidan kartan är lite gay.
* Redeemerexplosionen (inte fått tag i en själv utan bara sett den och hört på ljudet att det var den) är mesig. Liten och inte alls vidare imponerande. Tryckvågen gör nada för mig och puttar inte bort min spelkaraktär heller för den delen.
* Impact hammer istället för shield gun. Primär för människor och sekundär för bilar.

Impact hammaren är inget jag gillar direkt, så här hade jag byggt meleevapnet:
- Primär (enkelklick eller hålla in för att ladda styrka) funkar på både bilar och människor
- Sekundär ger sköld som håller i X energi (sekunder). Ger mer damagereduction ju mer energi skölden har kvar (mellan 0 och 100% d.r.) och förlorar energi lika med skada från senaste attacken.
- Dubbelklickar man på primärattacken så skulle vapnet kunna launcha en framåt (ett instant longjump, typ 1.5 gånger så långt som ett vanligt dubbeltryck-frammåthopp), dock tar longjumpet hälften av energin som används av skölden.
- Man kan longjumpa samtidigt som man har igång skölden.
- Man kan även ladda upp en attack samtidigt som man har igång skölden, dock så är skadan reducerad då med 0-50% (0% om man har 0 energi kvar på skölden och 50% om man har all energi kvar på skölden).

Undrar om det är värt att skriva allt detta här förresten, tråden lär ju ha dött ganska hårt nu. Skulle nån kunna ge mig direktlänk till UT3 tråden i forumet om FZ har en sån där (brukar inte posta i forumet).

Flakmonkey
Skrivet av MackanZoor:

Undrar om det är värt att skriva allt detta här förresten, tråden lär ju ha dött ganska hårt nu. Skulle nån kunna ge mig direktlänk till UT3 tråden i forumet om FZ har en sån där (brukar inte posta i forumet).

http://www.fz.se/forum/?id=52

Medlem

Lite snabba kommentarer bara.

Skrivet av MackanZoor:

äcklad av alla loggor som man inte kan skippa förbi och tvingas se varje gång man startar spelet.

Om du klickar med vänster knapp, så hoppar de över logosarna.

Skrivet av MackanZoor:

dåliga beskrivningar vad saker gör i menyn då man fipplar med grafik/join mm. Tex står inte vad nåt är för något (Pure Server etc).

Säker på att du inte missat texten längs ned till vänster? Eller den kanske inte visas för allt?

Skrivet av MackanZoor:

"walkern" på banan jag spelade borde kunnat ducka och kanske till och med hoppa lite hade varit roligare då, för föraren at least.

Trycker man ducka så "duckar" den, såpass mkt att man kan gå runt hela banan. Man kan även gå upp på ruinen i mitten. För det är väl Dark Walker:n i HeatRay som du menar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Nosnos: danke

conthox: va, missade jag att prova klicka med vänster musknapp? låter skumt, men om det går så är det bra.

texten längst nere till vänster har jag sett, men den är inte vidare utförlig. det kan stå självklara saker som att "klickar du här slår du av/på funktionen X" men det står inte vad X innebär

missade jag att testa walkern ordentligt också?? kanske bara provade ctrl vilket funkade att ducka med i ut2004, dock nu då jag tänker efter så duckar man nog med gubben i ut3 genom att trycka på c...

Medlem
Skrivet av MackanZoor:

va, missade jag att prova klicka med vänster musknapp? låter skumt, men om det går så är det bra.

Jo, de flesta har Esc eller enter som "skippa videos"-knapp, men de har av ngn anledning valt klick...

Skrivet av MackanZoor:

texten längst nere till vänster har jag sett, men den är inte vidare utförlig. det kan stå självklara saker som att "klickar du här slår du av/på funktionen X" men det står inte vad X innebär

Ah, då förstår jag.

Skrivet av MackanZoor:

kanske bara provade ctrl vilket funkade att ducka med i ut2004, dock nu då jag tänker efter så duckar man nog med gubben i ut3 genom att trycka på c...

Jao, olika spel har olika inställningar. Dessa kan du ställa in, så att de blir som du hade dem i UT2004 om du vill.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Här har ni lite tweaks som kan hjälpa er lite.

Video:
This section is for getting higher FPS and removing some of the unnesecery blur.

Open UTEngine.ini with ur editor.

[SystemSettings]
MotionBlur=False <- blur fx "beer goggles"
DepthOfField=False <-distant blur
Bloom=True <- you can leave this if you like a bit of blur
QualityBloom=False <- depends on your mashine if you want the best blur
Trilinear=False <-improves FPS
UseVsync=False <- i always turn this off in every game it always eats terrible load of fps

[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=FALSE <- uncap fps cap oO
MinSmoothedFrameRate=22
MaxSmoothedFrameRate=62

Skippa INTROT :

Remove Intro Movies (put a ; before the command to disable it)

Open UTEngine.ini

[FullScreenMovie]
;StartupMovies=Copyright_PC
;StartupMovies=EpicLogo
;StartupMovies=MidwayLogo
;StartupMovies=UE3_logo
;StartupMovies=Nvidia_PC
;StartupMovies=Intel_Duo_Logo
;StartupMovies=UT_loadmovie1

/Homer_S

Medlem

Det bästa spelet jag spelat!, (utom COD4) men de ägde!!!!!

Inaktiv

Det bästa spelet jag har spelat!!!

Skriv svar