Microsoft Sidewinder Mouse

Robot
Microsoft Sidewinder Mouse

Är det en likkista? Är det en svart julgran? Är det en söndersolad gnagare med lampor på ryggen? Nej, det är Microsofts nya spelmus.


Medlem
Sidewinder Mouse under luppen

det är fusk i min mening att kunna vända sig om med en knapp. Förr så räknades det som fusk om man hade det på någon annan knapp så vad skulle skillnaden vara nu.

Inaktiv
ptr
Medlem

fulaste musen någonsin.

Medlem
Skrivet av Sparable:
Skrivet av ptr:

fulaste musen någonsin.

Tveklöst. Skulle nog aldrig köpa en sån här ful mus faktiskt. Tänker både på hur de är tekniskt sett och estetiskt sett när jag inhandlar.

Tjaaa, för mig spelar bara ergonomin och hur den uppför sig i spel roll. Men smaken är ju som bekant som baken.

Om vi snackar fusk eller inte med makron osv så tycker jag att detta nu börjar snudda vid det. Köpte en A4Tech X7 med en "3-fire" knapp och det kändes lite olustigt att använda den. Turligt nog var det mest en gimmick för att lura "suckers" som mig så jag återvände till min G5:a fort som attan.

Hade lite funderingar på att testa Sidewindern, men jag tror det får vara...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Inaktiv

oj dom måste anställt en grym designer som lever kvar i en väldigt kantig värld

Medlem

min fösta och enda miscrosoft mus var en iexplorer 3.0 Vilket var jävligt härlig tills den gick sönder , 5 månader efter. Nej jag är inte våldsam när jag spelar :p.
Sedan dess har jag hållt mig till logitech. Jag tycker att deras möss är sköna som fan, dom håller mycket längre. Man behöver inte massa special funktioner på en spel mus :/.

Medlem
Skrivet av ptr:

fulaste musen någonsin.

Håller med!

Och sedan så anser jag att det vända sig om med en tryckning är fusk och ska inte användas...

Medlem

Mx500 > all


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av incu:

oj dom måste anställt en grym designer som lever kvar i en väldigt kantig värld

Det är väl en trend??? Kolla alla biltillverkare bla. BMW, ser förjävliga ut och kantiga...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

lol , Microsfot har kopierat designen från Razer mus sen sätter de en hög pris på den , kommer aldrig köpa den.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Mx500 > all

Så sant, så sant.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vore intressant att veta hur länge som musen har testats? Jag vet att när jag bytte till ms habu musen så tog det två veckors konsekvent användande innan jag vant mig

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

det är fusk i min mening att kunna vända sig om med en knapp. Förr så räknades det som fusk om man hade det på någon annan knapp så vad skulle skillnaden vara nu.

Om man ser någon som vänder sig om på ½ sekund skulle han bli kickad eller perm bannad på min server det är fusk utan tvekan. Inget att rekomendera för FPS spel altså men för startegi spel finns det säkert någon användning för den knappen.

Kan inte annat än hålla med om att de nog e den fulaste musen någonsin men den verkar också vara ganska skön för någon som vill ha en stor sak att hålla i :P:$:O (sa jag det där rakt ut)

ptr
Medlem
Skrivet av Bonik:

lol , Microsfot har kopierat designen från Razer mus sen sätter de en hög pris på den , kommer aldrig köpa den.

vilken razer mus då?
jag kör ialla fall en Razer Diamondback 1.6 och den är så jävla skön att ibland sitter jag och smeker på knapparna :heart::heart::heart:
tyvärr börjar den bli lite smutsig....

Medlem

dom får gjöra en "snyggare" design än den där


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Kanske var en nostalgitripp för Microsoft och därför gjorde dom i sån design ;p

Medlem

ja den ser ju väldigt gammal modig ut


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Varför köpa en Microsoft produkt när man för en gångs skull har ett val? Allt dom gör krashar ju på ett eller annat sätt. Red ring of death, blue screen of death ... mouse of death?

Håller mig till min gamla trogna Razer Diamondback.. sliten men go.

Medlem

ja skulle vilja vända 180 i flygspel


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Oj, här var vi neggo!

Jag tycker den var hyfsat snygg, men så hatar jag runda mjuka former också.Någon nämnde moderna BMW:s, jag anser att dom är alldeles för runda till formen, tacka vet jag 80-talet. DÅ var saker och ting kantiga... Precis som det skall vara.

Sedan kan den ju förstås vara obekväm och oergonimisk och då faller ju allt. Funktion före form liksom.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Redaktör
Skrivet av JohnDoh:

Vore intressant att veta hur länge som musen har testats? Jag vet att när jag bytte till ms habu musen så tog det två veckors konsekvent användande innan jag vant mig

Jag har använt den till och från i någon vecka, och på heltid cirka fem, sex dagar i samband med att recensionen skrevs.


signatur
Avstängd

Varför alla dessa funktioner på möss? Jag är mäkta nöjd med min Diamondback..

Medlem
Skrivet av CivilAction:

Om man ser någon som vänder sig om på ½ sekund skulle han bli kickad eller perm bannad på min server det är fusk utan tvekan.

½ sekund? 0.5 sekund? Jag hinner vända mig om 2 gånger på det utan nåt löjligt macro så jag lär bli bannad rätt fort från flera ställen om det ska vara så.

Medlem

helt seriost den kanske e snygg om man ar 50 ar, men vi som ar 20/30 e den har fulaste jag satt, ser ut som en ko:D

Medlem

Har en på ingång per post. Kör med Logitech's G9 nu och känner mig inte helt nöjd. Ska se vad MS kan erbjuda. Jag tycker också den ser rätt trevlig ut förresten.

Jag gillar dessutom att den har en massa goa funktioner. Men å andra sidan så spelar jag aldrig FPS spel online så jag kan ju använda lite smått och gott som macros utan att skämmas.


signatur
Inaktiv

Kör på Microsoft/Razer Habu eller något sånt där den fungerar bra men dock snubblade jag över en intervju med någon lirare som sa att DPI bara rent ut sagt är skitsnack. Det talas ju faktiskt mycket om det nu,någon som vet?

För att vara lite OnT: Så ful att jag skulle skämmas att ha den på tangentbordet.

Medlem
Skrivet av L00P:

Varför köpa en Microsoft produkt när man för en gångs skull har ett val? Allt dom gör krashar ju på ett eller annat sätt. Red ring of death, blue screen of death ... mouse of death?

Håller mig till min gamla trogna Razer Diamondback.. sliten men go.

Sant bra sagt min gamla MX 1000 kanske inte är ny o bateriet inte håller så länge men den e bra nog till jul iaf

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Mx500 > all

Oh ja... Still going strong, men den börjar bli lite sliten nu, har reparerat den ett antal ggr på olika vis.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

ja den ser ju väldigt gammal modig ut

[särskrivningspolis]Gammal eller modig eller både och?[/särskrivningspolis]

Jag gillar det tekniska, men hade velat testa den längre än 5 sek i affären för att känna på ergonomin.

12
Skriv svar