EA köper Bioware och Pandemic

Medlem

Jag vet att det inte är gratis att driva WoW, nedvärderande kommentarer undanbedes.

Edit: stavfel


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skrivet av bleak:

Arbetslösheten var på väg ner redan när sossarna var vid makten samt så fifflade högern med siffrorna hur stor arbetslösheten var. När dom tog över var det helt plötsligt drygt hälften så många som var öppet arbetslösa än vad dom sa innan.

Japp, arbetslösheten sjönk på grund av en högkonjunktur som började INNAN moderaterna verkställde sina förändringar. Jag säger inte att det är sossarna vi har att tacka, utan snarare de internationella konjuktursvägningarna.
Det ska bli intressant att se vem som får skulden för konjunkturnedgången som med viss sannolikhet kommer innan nästa val...

Medlem

Bioware som ha rvarit så sjukt bra på de flesta spelen.. Vet inte riktigt vad man egentligen ska tycka om EA, de gör många många spe lmen mycket av dem är bara halvbra spel..

Medlem

Tråkigt att se.. =/

Medlem

Hmm dom kanske planerar ett nytt starwars rpg eller något... köper upp de två bästa starwars utvecklarna ? en tanke bara

Medlem

EA förstör spelvärlden

BME
Medlem

Can't wait to play some R-P-Gizzles


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

We are the EA, you will be asimlilated, restistance if futile.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

satt och tittade på det officiella nwn2 forumet och såg en låst tråd "EA buys Bioware"
Hahaha galen konspirationsnöt eller troll tänkte jag och surfade vidare utan att titta på tråden, styr min dator mot FZ och ve och fasa möts man av det här.

Framtiden ser mörk ut för kvalitets spel : \


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Inaktiv

hansen, du frågade vad MIcrosoft har monopol på..
Err få se: Browsers, OS med mera.

Allting som Microsoft lägger in i sitt OS får de en stor monopol, tom WMP och WMM används ofta fast båda de är sämst.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

kommer dom byta namn nu eller? fan för ea


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

kommer dom byta namn nu eller? fan för ea

Hm Dice heter fortfarande Dice så antagligen inte.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Min första reaktion är "ohnoes dem hwores willz eat all de yummy cookys" Dvs " åh nej betyder det här att Bioware kommer aldrig mer kunna släppa sina underbart fantastiska rollspel?"

Men tänker man efter.. det behöver inte betyda att världar går under pga EA, faktum är att med deras ekonomi kanske dom kan föra något gott med sig, så länge dom håller fingrarna borta från Biowares skapande.. (man kan väl hoppas?) =P


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Bab
Medlem

Sorglig historia.

Man kan ju hoppas att nyckelpersonerna på Bioware får ut en fet bunt cash ur affären och kan hoppa av och blida något nytt fristående igen.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

EA har tappat sin förstaplats som tredjepartsutgivare till Activision. Det här tycker jag är ett naturligt (och aggressivt - det gillar aktieägarna) steg av dem för att återta ledningen.

Medlem

Bara ea inte får styra och ställa en massa så kan det ju vara bra..

Medlem

Well, jävla skit.. Får man väl vänta på att Bioware sliter sig loss från EA innan dom kan göra bra kvalités spel igen, men.. Då har vi juh iaf Mass Effect som vi kan gotta oss i tills den dagen kommer.

Inaktiv

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee *host host, nytt andetag*..eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!

onda **vla EA

Medlem
Skrivet av nj:

RIP BioWare? :/


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Min åsikt är att det kommer gå som för Westwood, dvs avhopp och EA kommer till slut bara att äga franchiserna, inte kunskapen/skickligheten... Sedan kommer avhopparna göra sina andliga uppföljare till spelen vars namn de inte har rätt till längre...
En sorgens dag för rollspel!:down:


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Skriv svar