The Settlers: Rise of an Empire

Robot
The Settlers: Rise of an Empire

Vackert, lätthanterligt men inskränkt och periodvis irriterande är det första jag tänker när jag kort ska beskriva The Settlers: Rise of an Empire.


Medlem
Testat - The Settlers 6

Okej... då slapp man panikköpa det. ^^

Inaktiv

tycker de e ett mysigt spel, men har tappat settlerscharmen och bytt ut den mot mer ageofempires/dåligsimcity gameplay...

Medlem

Fick så sjuuukt ont i huvudet av att spela detta.

Medlem

Känns som det totalt tappat Settlers känslan, snacka om hög mysfaktor det var i Settlers 3


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Det är inte samma känsla som de gamla spelen, men det är fan värt mer än en tvåa! Ett bra spel ska inte få kasst betyg för att det inte liknar sina föregångare..

Inaktiv

Riktigt dåligt spel, det är riktigt dåligt utan föregångare. Det når ända ner till papperskorgen.

Medlem

settlers 3 å 4 va bäst

Medlem

Settlers 2 definitivt bäst i hela serien, 10års-utgåvan var riktigt härlig den med, just för att det bara var en remake, inte massa nytt skit som de jämt lyckas misslyckas med >_<

trodde 6an skulle bli nått, men njä..

Medlem

varför tog de bort S4 grafiken?! känslan försvann tyvärr i samma stund...

Medlem

Min fråga är fortfarande, när kommer Settlers 5?
1:an, 2:an, 3:an och 4:an var alla bra, och de var Settlers.
Men sedan femman är det inte längre Settlers.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

jag klarade inte spela S4 just pga grafiken, det var 3an som fick mig på fall

Medlem

Obalanserad hjälte? Bra eller dåligt?

Tycker de är sjukt dåliga, skademässigt -.-

Vissa uppdrag så satte jag bara igång allt, gick och kollade på
TV medans jag väntade på att jag hade nog med resurser. -.-

Medlem

verkligen dålig spel detta.. alltid gillat settlers och 2:an är fortfarande det bästa spelet av dem. Tråkigt att dom inte lyckas göra något bra någe mer

Medlem

3an och 4an är sjukt bra, jämfört med femman är detta en väldig förbättring, men som helhelt och sett mot de gamla, nej. Det finns helt klart för lite att göra, det blir så simpel redan efter ett par banor, det är som settlers 2, fast då helt fel i tiden, de borde ta tillbaka de gamla elementen med mycket fler resurser och fan, skippa hjältarna, ganska trist det är i strategispel, de gör ändå inget vettigt i detta. De kan tydligen inte modelera där nere heller, varför är huvudena på hjältarna så stora i alla ingamefilmer?

Det käns som att Bluebyte inte gillar sin egen serie på något sätt och måste förändra den till någon form av Age of Empire eller liknande, men det funkar ju så där bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Haha, jag verkar vara den enda som tycker om spelet... Aja, jag är ju lite konstig också.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag är (också) en gammal Settlers fan och jag tyckte inte den här var så tokig faktiskt. Settlers V däremot...pfft!

Medlem

settlers 1&2 är bäst! helt underbara spel
3&4 är inte alls imo riktiga settlers, även om dom gick att spela.
Men settlers 2,, faan vad många timmar man har suttit med det underbart spel!

och vad kommer, kommer det ett spel som är som gammla settlers? nej, det kommer nån form av copia på Age of Empire. tyvärr :/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

trodde det stod "Vi lirar en del sex i The Settlers-sagan"

Medlem

Åh, kommer ihåg när man gick upp till polaren och lirade Settlers2 dagarna i ända, verkar inte som om det blir något liknande med det här...

Medlem

Jag är en av dem som faktiskt gillar spelet. Lite av vad jag tycker om spelet.

Updatering till spelet laddas ner så fort man startar spelet första gången.

Vet inte något spel idag som är bugg fritt? Det hadde iaf varit en dröm att får en buggfri produkt i handen. (Händer väl aldrig)...

Spelet är hel mysigt och passar mig fint. Gillade oxå 5an så det kanske förklarar lite.

Ville bara förklara lite för jag tycker recensionen e liten. Dock e inte jag bättre men vill ge lite punkter.

För varje uppdrag får man välga en hjälte med olika bra egenskaper. Så det gäller att välga en som e bra för just det uppdraget man tar. En hjälte kan övertala fiende trupp att joina dig och din fight en annan kan trade och få mer för mindre pengar bra med andra ord om du vill köpa istället för att skaffa det själv. Se dock till att skydda dina tillgångar på vägen från dem till dig. Så skicka soldater som skyddar lasten.

En annan sak att tänka på är att inte jaga slut på alla djur om du har vargar och björnar i närheten för finns det inte mat till dem så börjar dem jaga dig och dina settlers istället. Vill man vara elak så kan man böra jag hos sin fiende och få slut på alla djur och få rovdjuren att jaga din fiende. Funkar fint online oxå.

Och att det är fullt med liv i staden det gör det hela festligt. Man ser alla sina settlers göra sina sysslor utanför husen och på gatorna.

Och vill man få stadens invånare att träffa flickor då får man ställa till med fest på torget.

Och väderlekarna i spelet e bara grymnt snygga. Grafisk och snygga miljöer när det slår om till snö och regn m,m...

Settlers 6 är lite mer av äventyrs rts som faktiskt funkar fint. Jag kanske börjar blir gammal eller något. lol

Ett sista tillägg!
Att spela demot säger inte vad spelet har. Demot e bristfälligt och borde inte ha släppts tycker jag. Retail version av spelet innehåller mycket mer.

Medlem

Tycker 6:an är en riktig besvikelse. De känslor som Settler 2 frambringade på sin tid, lyckas 6:an inte ens snudda vid. Tråkigt gameplay, mer Ceasar än Settlers, med olika needs och möjlighet att uppgradera byggnader. Uppdragen är buggiga och allt känns stelt.

Det flyter dessutom mycket dåligt på min high-end burk, får dra ner många av mätarna nästan i botten för att det ska flyta. Kommer säkerligen åtgärdas i kommande patcher, men då har de redan tappat mig.

Inaktiv
Inaktiv

Lite mysig grafik alltså.


signatur
Medlem

Lite off-topic, men är det några som lirar Settler 2 remaken online? Sugen på att införskaffa det om det finns någon online community..

Inaktiv
Skrivet av Sparable:

"Du väljer en hjälte inför varje slag. Tyvärr är de så mycket bättre än alla andra att det inte finns någon anledning att välja någon annan."

Förstår inte riktigt vad recensenten menar. Vilka är de så mycket bättre än? Än varandra? Så att du bara kör med samma hjälte hela tiden? Eller vadå?

Hade lite svårigheter med att förstå de där 2 meningarna själv. Tror att hon menar "Tyvärr är en så mycket bättre än de andra att det inte finns någon anledning att välja någon annan". Sedan det här med att banorna är så stora att man inte behöver kriga tycker jag är lite knasigt. Jag vill gärna ta över hela kartan. Däremot tycker jag att Settlersbegränsningen är väldigt liten. Man kan inte ha speciellt många soldater och inte heller speciellt många Settlers.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

3:an o 4:an i serien är klart bäst.

Men frågan är vad man skulle tyckt om detta spelet ifall man INTE hade spelat tidigare settlers?

Hm...

Inaktiv
Skrivet av Sparable:

"Du väljer en hjälte inför varje slag. Tyvärr är de så mycket bättre än alla andra att det inte finns någon anledning att välja någon annan."

Förstår inte riktigt vad recensenten menar. Vilka är de så mycket bättre än? Än varandra? Så att du bara kör med samma hjälte hela tiden? Eller vadå?

Sorry det ska stå "den ene" inte "de".


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Settlers = att titta på när varor fraktas runt kartan när du byggt ett logistiskt mästerverk och sakta se på när bondgården byggs upp, bräda för bräda. Givetvis sket de totalt i hela Settlers grundtanke och gjorde någon sorts Caesarkopia. För mig räckte det att se på spelet i 5 minuter hos en kompis för att inse att jag inte skulle tycka om det, samt att det skulle ha en hållbarhet i max en halv dag ungefär.

Medlem

Jag förstår inte vad recensenten menar med att det är oändligt med resurser?
Det är bara mat (och i viss mån träd) som är oändligt.
Sten och Järn tar slut (om du inte kan handla detta)

Sedan håller jag med om att en tillbakagång till något mer likt Settlers 2 hade varit att föredra.
Jag saknar Sawmill och att kunna bygga flera lagerhus. Dessutom att kossor och får inte behöver Vete utan bara vatten är ju helknasigt.

12
Skriv svar