The Settlers: Rise of an Empire

Inaktiv

Jaha, Ännu ett rejält felköp! Blivit några under årens lopp , men detta!!! Hur jag än gör Buggar spelet. Kommer inte ens in i det. Efter att all den vackra intro-scenerierna klingat ut och jag laddar in en bana (singleplayer) så fryser spelet och Windows felmeddelanderuta poppar upp.

Har ominstallerat tio ggr. inget hjälper. Spelet är köpt i den "tjusiga Limited-versionen för 499:-

Skall tillägga att min datorkapacitet är mer än väl tillräcklig både vad gäller processorkraft, grafikkort och minne. Vad är detta?? Fattar nada!

Har haft problem med Settlers IV också som gärna fryser om det är för mycket stora banor. Kan man tilldela spelet mer minne, på något sätt? (Win XP)

Eller är problemet att jag har två bildskärmar. (spelet körs på den ena). Någon som haft/har samma tråkiga erfarenheter?

Snälla Hjälp, vill ju gärna få igång spelet, efersom man är Settlers-freak.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Dessutom att kossor och får inte behöver Vete utan bara vatten är ju helknasigt.

...
Trodde dom käkade gräs.

Medlem
Skrivet av Larseje:

Jaha, Ännu ett rejält felköp! Blivit några under årens lopp , men detta!!! Hur jag än gör Buggar spelet. Kommer inte ens in i det. Efter att all den vackra intro-scenerierna klingat ut och jag laddar in en bana (singleplayer) så fryser spelet och Windows felmeddelanderuta poppar upp.

Har ominstallerat tio ggr. inget hjälper. Spelet är köpt i den "tjusiga Limited-versionen för 499:-

Skall tillägga att min datorkapacitet är mer än väl tillräcklig både vad gäller processorkraft, grafikkort och minne. Vad är detta?? Fattar nada!

Har haft problem med Settlers IV också som gärna fryser om det är för mycket stora banor. Kan man tilldela spelet mer minne, på något sätt? (Win XP)

Eller är problemet att jag har två bildskärmar. (spelet körs på den ena). Någon som haft/har samma tråkiga erfarenheter?

Snälla Hjälp, vill ju gärna få igång spelet, efersom man är Settlers-freak.

Hoppas du får det att funka för det är mycket bra spel.

Posta här så får du säkert svar:
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/6061083365

Inaktiv

Tack för tips! Kollade tråden. tydligen många fler med liknande problem.

Hämtade nya drivrutiner till grafikkortet, och fick spelet att gå igång, men dock utan detaljgrafik. inga träd gator mark m.m. eller tak på husen bara rosagul färg. Verkar inte som mitt Geoforce128Mb grafikkort räcker?!? Det räcker gott och väl till alla andra nya spel. dock inte till Settlers.

Samma problem med Settlers IV och Settlers V all grafik tecknas inte upp. Jobbigt när det bara finns tomma knappar utan text, eller textmeddelande utan text, eller videosekvenser utan bild m.m. Jag ger nog upp allt vad Settlers, Blue Byte och Ubisoft heter för all framtid. Trots att de gör de trevligaste spelen, skall man väl inte behöva vara programerare för att kunna spela dom eller?

Önskar alla er som lyckats få spelen att funka trevligt spelnöje. För som 3degs skrev Det är ett mycket bra spel. Tack!

cmd
Medlem

Vad för geforce har du? Du skriver att din dator är kraftfull men skriv exakt vad den innehåller så kanske vi kan hjälpa.
Personligen så låter "geforce 128mb" väldigt "low-end" för mig, och inte nåt som stödjer shader 3.0 etc som många nya grafikinställningar kräver.

Spelet flyter fint på min dator, har högsta på allt, och har inte sett varken gameplay eller grafikbuggar! Bästa settlers hittills efter Settlers 2! Gillar den nya inriktiningen, inga mera stoppade korsningar pga. att "sawmill" cepar sig!

Min dator som jag lirar på:
Intel Quad Core 6600, 4GB DDR2 800mhz RAM, geforce 8800Ultra 768mb.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

Detta spel är på tok för segt, 2/5 stämmer helt.


signatur

B lup

12
Skriv svar