Jobbar på screenshots

Inaktiv
Jobbar på screenshots

Eller rättare sagt så jobbar vi just nu på att få in alla features (normal mapping, spectular, shaders, particlar, skuggor osv) in i spel motorn så allt ser ok ut. Sen när detta är gjort så kan vi börja ta screenshots. Min förhoppning är att vi ska ha dem klara i denna veckan och då kommer jag säga till här så ni han se hur spelet ser ut

Vi håller även på att byta kontor igen, typ 3 gången. Hoppas vi kan få ro nu iaf efter detta bytet. Gratis kaffe + öppet hela dygnet har det nya stället iaf, dvs inte behöva sluta vid kl 1 på natten (fast natt vakten kommer nog sakna oss )

#blogg

Medlem
Jobbar på screenshots

Vart har ni flyttat nu då?:)
Roligt med lite screenshots!:P


signatur

Wai

Inaktiv

Flyttar typ över gatan, men jobbigt med flytt ändå Får se om det blir roligt eller inte med screenshots. Beror på vad man har för förväntningar på det

Medlem

Kan inte ni ge ut lite progress screenshots/filmer där man ser spelet i olika stadier? Från tidig alpha fram mot betan och sluta med skarpa?

Rätt häftigt att se dessa filmer, ungefär som när Bungie visade hur Halo hade sett ut i tidiga stadierna;

http://www.youtube.com/watch?v=RN9vO_gRzoI


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Varför byter ni lokal så ofta då?


signatur

Rawr

Inaktiv

-"Rätt häftigt att se dessa filmer, ungefär som när Bungie visade hur Halo hade sett ut i tidiga stadierna;"

Det är en av mina "favvo" developer videos.
Vi har gett ut bilder ganska kontinuerligt. Anledningen till att vi inte visat direkta screenshot är ganska enkel ... det har inte direkt funnits några
Anledningen till detta är att alla i teamet har jobbat med saker parallellt. Programmerarna har gjort motorn + all "ögon godis effekter", 3d artisterna har gjort 3d modeller och de som gjort levlar har gjort allt grafiskt men inte satt det i levlarna förrän först för ca 1.5-2 månader sedan. Så vi började "sätta ihop" delarna för ca en månad sedan och det har varit en del problem (vilket vi iofs räknade med, dock har vissa saker tagit längre tid än andra att få rätt på).

Det är därför vi har visat hur vi gör 3d modeller, visat concept art, berättat om mötet osv. Det är mer så det fungerar (antar jag) när utvecklings cyklen är ganska kort.

Men man tar reflektion till Halo så var det iaf minst 3 års utveckling och de bytte från Mac till PC till xbox, från 3:e person till först person osv. Så de har lite mer att visa.

Men det är iofs klart vi har test saker ifrån hela processen, men vi/jag har inte släppt det eftersom det är stor risk att man blir lite dömd genom "alfa bilder" (fast man säger att det är under utveckling).

Vi har f.ö. "alfa screenshots" ute på en hemsida som vi gjorde en "preview" för. Anlednignen var att vi hade lovat dem screenshots och då fick de ta de bilderna fat inget "ögon godis" var på dem. Då kommer frågan -"var är denna preview?" Men det tänker jag inte berätta förren vi har våra na screenshots ute Dock hindrar det itne dig eller någon annan att försöka hitta dem Tur att de inte har sökoptimerat den sidan så bra

Tillbaka till "Halo videon", så har jag faktiskt på min långa agenda/wish list att sätta ihop något liknande. Dock kommer det först om någon månad när vi även har ingame video att visa.

Kul att det finns efterfrågan på en sådan video, då hoppar den genast fram några snäpp på min lista

* Vi ska släppa en video om ca 1-2 veckor som ska göra "promotion" för våran "huvudblogg sida" och i den videon kommer det (som det ser ut nu) att finnas test videos (dock väldigt små snuttar)

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

Varför byter ni lokal så ofta då?

För vi e fattiga

Nä eller iofs jo. Anledningen till detta är att vi sitter i Gotland högskolas lokaler, så de har flyttat runt saker o ting det senaste året. Dock har vi nu flyttat till mer egna och permanenta lokaler så jag hoppas att vi inte ska behöva flytta mera nu.

Plus att vi kan jobba hela dygnet nu, innan kom vakten och kastade ut oss vid 01.00. Sen har vi även gratis kaffe, dvs alltid öppet+kaffe=24/7 jobb

Inaktiv

Så en lite uppdatering. Igår tog vi några screenshots eftersom vi känner att vi borde visa hur spelet ser ut. Dock har vi lova en annan spelsida att ge den de första "ingame" bilderna. Så de kommer att visas när den blir släppt (kan ske idag eller i nästa vecka, beroende på när los americanos tycker att vår preview ska postas Ett tips är dock att hålla lite koll på www.penaltyofheroes.com vi kommer att uppdatera hemsidan idag (eller om några dagar) och där kommer screenshotsen också att visas. Om man nu är nyfiken på hur spelet ser ut just nu. Som sagt spelet är under utveckling och alla system fungerar inte ännu + att allt inte är optimerat. Vi har jobbat med alla featurens nu tillsammans i motorn i max en vecka så vår level designer har nog inte lärt sig helt hur och vad man kan göra med ljus osv. Sen nu när vi ser hur det ser ut å kommer karaktärer och layout på levlar att ändras och twekas osv.
Jag kommer posta en post här inne när vi lägger upp hemsidan

1
Skriv svar