Nu ännu bättre sökningar på FZ

Robot
Nu ännu bättre sökningar på FZ
Inaktiv
Nu ännu bättre sökningar på FZ

gillar det inte


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem

Nice, den nya tjänsten ännu bättre


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

bra FZ!


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

tryck in allt i orginalsidan så blir det perfa!


signatur

NinjaSkitz.

Medlem
dmn
Medlem
Skrivet av Skitz:

tryck in allt i orginalsidan så blir det perfa!

word

Medlem

Sisodär, nu gick den ju att använda också
Förra varianten var ju sämre än det som var innan.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av ddly:

gillar det inte

Varför då?

dkd
Medlem

Det borde dock fortfarande integreras med huvudsidan. Nu känns det som om man tillfälligt lämnar FZ för att göra en sökning, vilket i och för sig inte spelar någon roll, men det ger ett oprofessionellt intryck.


signatur

Ehe.

Medlem

Håller med om att det ser lite taffligt ut.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av dkd:

Det borde dock fortfarande integreras med huvudsidan. Nu känns det som om man tillfälligt lämnar FZ för att göra en sökning, vilket i och för sig inte spelar någon roll, men det ger ett oprofessionellt intryck.

Oprofessionellt intryck är när man avfyrar raketgeväret bak-och-fram. Det här är något helt annat.


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Medlem

Ogillar det skarpt. känns som man lämnar sidan. är som när man söker efter nåt på google och tkr man hittar det man söker och så kommer man in till en annan länksida. grymt missnöjd var tusengånger bättre med layouten i sökfunktionen förut!

Inaktiv

Tycker nog också att det känns som att man lämnar FZ...

Medlem

Tror nog att de kommer att fixa in sökfunktionen i layouten senare, men att själva funktionen var prioriterad. Jag tycker det har varit onödigt mycket gnäll om det, man borde vara glad för att det äntligen går att hitta saker igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det behövdes, förra var katastrof imo

Medlem

Funktionen funkar riktigt bra, men gillar inte att man lämnar fz-designen.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Alltså, man lämnar ju teoretiskt(praktiskt? trött.) faktiskt FZ... de har bara anpassat sidan man landar på att påminna lite om FZ.

Jag gillar det inte alls.

Hittills det sämsta sättet FZ har använt sig av för att få in sponsor/annons/reklam-intäkter.


signatur
Redaktör

Det handlar inte om intäkter, Gabor. Vi valde Sesam för att de erbjuder en bra tjänst som vi inte själva är kapabla att koda, åtminstone inte betydande arbetsinsats. Att utseendet blir ett annat är förstås inte optimalt, men det är något vi får leva med. Att det fungerar bra är viktigast, eller hur? Och ni är ju aldrig mer än ett klick bort från FZ:s ordinarie utseende.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det handlar inte om intäkter, Gabor. Vi valde Sesam för att de erbjuder en bra tjänst som vi inte själva är kapabla att koda, åtminstone inte betydande arbetsinsats. Att utseendet blir ett annat är förstås inte optimalt, men det är något vi får leva med. Att det fungerar bra är viktigast, eller hur? Och ni är ju aldrig mer än ett klick bort från FZ:s ordinarie utseende.

Så du menar att ni inte får några intäkter från Sesam för det här? Och jag klagar egentligen inte på att det är fel av er att använda Sesams sökmotor, utan mer på det sätt som ni har implementerat det. Om ni eller Sesam inte har något syfte av att göra reklam för varandra (i penga-syfte, så att säga), så hade det gått att implementera på ett betydligt snyggare sätt.

Men jag ska inte klaga, använder sällan sök-funktionen faktiskt, så det påverkar inte mig något avsevärt. Tycker bara det är tråkigt, för det känns som en "billig" genväg, när man hade kunnat göra det så pass mycket bättre...

Jag gillar ju FZ, och vill bara FZ's bästa.


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av Tompa:

Det handlar inte om intäkter, Gabor. Vi valde Sesam för att de erbjuder en bra tjänst som vi inte själva är kapabla att koda, åtminstone inte betydande arbetsinsats. ...

Så du menar att ni inte får några intäkter från Sesam för det här? ...

Inte från Sesam. Ev. intäkter fås från, dels ökad trafik till FZ (och därmed ökad visning av reklam på FZ) och dels från reklam som visas iom sökningar via FZ.

Sedan är som sagt, mkt negativ kritik som enligt mig är obefogad då man får så mkt mer funktionalitet för de småsaker som osammanhängande layout med mera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Inte från Sesam. Ev. intäkter fås från, dels ökad trafik till FZ (och därmed ökad visning av reklam på FZ) och dels från reklam som visas iom sökningar via FZ.

Sedan är som sagt, mkt negativ kritik som enligt mig är obefogad då man får så mkt mer funktionalitet för de småsaker som osammanhängande layout med mera.

Aha, ok, då förstår jag.

Men "osammanhängande layout" är inte direkt en småsak, då det är "Design is law." som gäller för mig.


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:

...det är "Design is law." som gäller för mig.

Förvisso bra, men om man inte är lite flexibel så får man en Daikatana


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Ärligt talat är systemet ganska kasst. En sökning på Half-Life ger 19 spel, varav just Half-Life är det SEXTONDE?! Söker man på Quake är Quake det åttonde resultatet, och Quake II nånstans långt ner på första sidan. Uruselt.

Det här duger inte, inte på långa vägar.

1
Skriv svar