Wii firmware 3.1 släppt

Robot
Medlem
Wii firmware 3.1 släppt

Nice att man kan använda tangentbord. Men till vad egentligen? Finns det någon IM-tjänst som fungerar på Wii?

De har en inbyggd tjänst för att skicka meddelanden till kompisar, men främst lär det bli användbart ifall man planerar att surfa mycket på Internet ifrån konsolen.

Bra att det inkluderas till slut, men borde det inte funnits redan vid release av konsolen? Och var är stödet för externa hårddiskar, eh?

Medlem

Är det fortfarande någon som spelar på sitt Wii? =P
Vårt har stått o dammat nu ett tag.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är det fortfarande någon som spelar på sitt Wii? =P
Vårt har stått o dammat nu ett tag.

Självklart, finns massa Roliga VC spel, sen kommer ju Metroid 3 och Mario snart.

Medlem

Finns ju IM's som är "portade" till web, bland annat msn


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Ero
Medlem

För mig funkade då det inte med USB tangentbord :S


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Vart är mapparna jag kan sortera mina VC spel i ? J*vla skit

Medlem

Det verkar ju funka alldeles utmärkt, hade väl varit bättre om de även hade inkluderat bluetooth-tangentbord men man kan inte få allt...
Enda smolket är att svenska inte finns som språk i browsern, vilket innebär att man måste mata in åäö med wiimoten fortfarande.
(Skrivet från wiin)

Inaktiv

USB keyboard i all ära men vart är den stora September överraskningen vi blev lovade?

Medlem
Skrivet av peak_performance:

De har en inbyggd tjänst för att skicka meddelanden till kompisar, men främst lär det bli användbart ifall man planerar att surfa mycket på Internet ifrån konsolen.

Bra att det inkluderas till slut, men borde det inte funnits redan vid release av konsolen? Och var är stödet för externa hårddiskar, eh?

Funkar det bra att surfa på wiin nu? Sist jag testade, var nog i maj nångång, så såg det ut som skit. Hålla på och zooma ut och in hela tiden för att se något. Plus massa stora knappar längst ner som bara tog upp onödig plats. Njaa...

Medlem
Skrivet av mrh2o:

USB keyboard i all ära men vart är den stora September överraskningen vi blev lovade?

Var inte det "habashi (eller vad det hette)-spelen" som var överraskningen? Lost worlds, som bara gick att skaffa då t.ex (vilket jag givetvis missade >_<)

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Är det fortfarande någon som spelar på sitt Wii? =P
Vårt har stått o dammat nu ett tag.

Jag spelar mer än någonsin nu, Super Paper Mario och Trauma Center sen kommer ju snart Metroid Prime och Guitar Hero III

1
Skriv svar