Robot
Skate

Tony Hawk-serie har suttit länge på skateboardtronen, men om inte Proving Ground blir något extra kan de ha förlorat den. Skate visar nämligen att lite nytänkande och entusiasm kan räcka riktigt långt.


Medlem
Vi åker bräda i Skate

Riktigt mumsigt lir detta. Är imponerad.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja, gillar det mycket mer än nya Tony Hawk, har dock bara spelat demot. Men demot av Tony va ingen höjdare

Medlem

Något jag dock gillar med senaste Tony Hawk är att du har möjligheten att styra fötterna med RS och LS i härlig slow-motion och på så sätt göra tricken själv. Men Skate är ju helt klart ett bättre spel om det är realism man söker.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Riktigt mumsigt lir detta. Är imponerad.

Har du köpt det nu?

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av KlosterKatten:

Riktigt mumsigt lir detta. Är imponerad.

Har du köpt det nu?

Näe, har slölirat Skate inne i centrum en timme, räckte för mitt intryck.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bra recension


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Tycker SKATE är helt fantastiskt i jämförelse imot Tony Hawk spelen.
Kontrollen är bättre och mer realistisk samt intrycket man får av att man åker bräda och bygger upp sitt ryckte i skateboard scenen är mycket mer seriöst uttänkt än i Tony Hawk spelen.

Sedan ser de riktigt bra ut.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Äh men vad fasen, nu fick jag ju lust att både skaffa spelet och även dra ut med brädan en sväng.

Medlem

Efter ett dygn har jag fortfarande inte lyckats lyckats göra 3 ollies i rad. Det är ju fan helt omöjligt att dra spaken spikrakt upp och sedan spikrakt ner, åtminstone på min PS3-kontroll. Minsta lilla lutning åt något håll och det blir en kickflip. Irriterande! Jaja, det är väl jag som har en kass högertumme. Får fortsätta öva på det mest grundläggande och simpla tricket som finns. I övrigt ser spelet mycket lovande ut. Har av förklarliga skäl inte kommit så långt, men det är bra mycket roligare ut än TH, än så länge i alla fall. Kanske nyhetens behag.

Medlem

Skate är ett av det bästa spel som gjorts tycker jag. Klart svårt att gämföra genrer men det är verkligen komplett. Fantastisk finnish på allt, enormt stort, skön stämning, fantastiskt trick-system. Krossar allt vad tony-hawk-serien försöker åstakomma.....

Medlem

Aldrig varit intresserad av sportspel men testade demot till PS3 och det var oväntat kul faktiskt.

Grafiskt så funkar det helt ok men att berömma grafiken är att ta i tycker jag. Bitvis tycker jag inte den håller mycket mer än PS2/Xbox-standard med bloom-effekt på.

Medlem

hmm,,bra kontroll?,,tycker den var helt usel faktiskt iaf i demon och det lär ju vara samma i "fulla"spelet,knöligt att flytta mellan analog till dom vanliga när man ska göra trick,samtidigt som man ska trycka på b ska man trycka på lb och rb mm och sedan ngt annat och sen ska man hoppa till vänstra analog osv,,nä,,,helt ärligt funkade skitdåligt,jag var inte alls imponerad,,,
nä detta är inte i närheten av att slå tony hawk på fingrarna...
jag ska dock poäntera att jag är inget fan av skateboardspel direkt och är väldigt objektiv när det gäller denna genre iom det..
2,5/5 får det av mig..och det bara pga att kontrollen suger..

Medlem

Tony Hawk-serien peakade med 2:an och 3:an. Skate är något nytt och anorlunda vilket är trevligt


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Skate är utan tvekan ett av årets bästa spel till kryssboxen! Ett givet köp helt enkelt.


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

hmm,,bra kontroll?,,tycker den var helt usel faktiskt iaf i demon och det lär ju vara samma i "fulla"spelet,knöligt att flytta mellan analog till dom vanliga när man ska göra trick,samtidigt som man ska trycka på b ska man trycka på lb och rb mm och sedan ngt annat och sen ska man hoppa till vänstra analog osv,,nä,,,helt ärligt funkade skitdåligt,jag var inte alls imponerad,,,
nä detta är inte i närheten av att slå tony hawk på fingrarna...
jag ska dock poäntera att jag är inget fan av skateboardspel direkt och är väldigt objektiv när det gäller denna genre iom det..
2,5/5 får det av mig..och det bara pga att kontrollen suger..

Eller så är det du som har dålig motorik.

Så fort lönen kommit blir det att skaffa detta. Kan knappt vänta :evil:

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av BPR Cisco:

hmm,,bra kontroll?,,tycker den var helt usel faktiskt iaf i demon och det lär ju vara samma i "fulla"spelet,knöligt att flytta mellan analog till dom vanliga när man ska göra trick,samtidigt som man ska trycka på b ska man trycka på lb och rb mm och sedan ngt annat och sen ska man hoppa till vänstra analog osv,,nä,,,helt ärligt funkade skitdåligt,jag var inte alls imponerad,,,
nä detta är inte i närheten av att slå tony hawk på fingrarna...
jag ska dock poäntera att jag är inget fan av skateboardspel direkt och är väldigt objektiv när det gäller denna genre iom det..
2,5/5 får det av mig..och det bara pga att kontrollen suger..

Eller så är det du som har dålig motorik.

Så fort lönen kommit blir det att skaffa detta. Kan knappt vänta :evil:

"Lennart har dålig motorik, Stackars Lennart han kämpar och sliter!"

Va bara tvungen 8) Björn Rosenström

Inaktiv

har köpt det och är det köpt jag är klart nöjdast med till 360 så jäkla kul med spotbattle mot polarna ^^

Inaktiv

Grymt mycket bättre än Th, men online är det väl inte mycke att hurra för. Annars grymt spel

Medlem

Trevlig recension!:up:

Låter verkligen som något att införskaffa när jag köpt PS3!

Medlem

Spelet är ju buggat till ps3 dock, så in i helvete mkt sämmre, Var en kamrat som talade om det för mig i skolan, så vi drog hem till honom och jag provspelade, zomg säger jag bara >< trist. Men iaf, någon som vill rulla lite? Lägg till nikke86 @ live ;D

Medlem

Bästa spelet jag någonsin spelat hade sett fram emot det ett halvår och kunde inte vara gladare när det kom till boxen för ett tag sen

Medlem

Nej, kontrollen i Skate är under all kritik , vissa trick kräver lite väl mycket precision på för analogspakarna, framförallt i "uppdragen" där vissa trick blir lite väl specifika så det ibland känns omöjligt, då visa trick är väldigt lika så det blir lätt att fel trick görs. Då spelet kretsar kring kontrollsystemet tycker jag det drar ner betyget ett snäpp.

Utöver det är detta ett riktigt skönt lir som drar upp genren ur rännan TH-serien har hamnat i. Gillar även att det verkligen handlar om att det är upp till en själv hur bra man är i spelet. Som första del i serien får man anse det är mer än godkänt och man längtar redan till en uppföljare som ska göra denna serien till perfektion.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Spelet är ju buggat till ps3 dock, så in i helvete mkt sämmre, Var en kamrat som talade om det för mig i skolan, så vi drog hem till honom och jag provspelade, zomg säger jag bara >< trist. Men iaf, någon som vill rulla lite? Lägg till nikke86 @ live ;D

På vilket sätt är det "buggat"? Jag har testat spelet till båda konsolerna och kan inte påstå att det är någon märkbar skillnad. Förutom att motspelarna på xbox live hackar fram när man åker, men det kanske dom gör på PSN också.

Flakmonkey
Skrivet av Spectral:

På vilket sätt är det "buggat"? Jag har testat spelet till båda konsolerna och kan inte påstå att det är någon märkbar skillnad. Förutom att motspelarna på xbox live hackar fram när man åker, men det kanske dom gör på PSN också.

Den stora skillnaden ska väl vara det inte flyter lika bra på PS3?

Medlem

Mitt PS3 så hackar till då och då när jag åker. Vet inte om det är så på Xboxen också. Hur som helst så har jag redan tröttnat på spelet. Gillar inte vinkeln heller. Känns som att jag vill se mer av min omgivning och kunna bedöma avstånd bättre. Det är svårt som det är nu. Och vad gäller tricken så är de analoga spakarna för kassa för att man ska kunna få full kontroll. För att t.ex. kunna landa en manual krävs det en hel del gnutta tur. Eller så är det helt enkelt så att spelet är för verklighetstroget för mig; jag är nämligen precis lika kass på att åka skateboard på riktigt som i spelet. :/

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Spectral:

På vilket sätt är det "buggat"? Jag har testat spelet till båda konsolerna och kan inte påstå att det är någon märkbar skillnad. Förutom att motspelarna på xbox live hackar fram när man åker, men det kanske dom gör på PSN också.

Den stora skillnaden ska väl vara det inte flyter lika bra på PS3?

Det är ingen stor skillnad direkt.

Inaktiv

Jag har inte testat spelet än, men som det låter är det ju lätt värt!

Men som jag brukar säga: Inget spel är komplett förens det finns till PC

Inget mot konsoler men seriöst, vad gött det skulle va med alla dessa spel till PC. Konsoler kostar pengar och är onerladdningsbara.

Inaktiv

Ingen skillnad mellan PS3/360 versionerna. Det hoppas jag verkligen att det är PS3-versionen är nämligen näst intill ospelbar pga värdelös bilduppdatering, sjunker ner till under 20fps nästan hela tiden och är extremt frustrerande, tydligen ska xgames tävlingen vara ännu värst då är man nere på ca 10fps.

Bojkott av EA!

Inaktiv

Extremt bra spel detta!
1000 gånger bättre än alla jäkla Tony Hawk spel.

12
Skriv svar