Heroes III har snärjt mig igen!

Heroes III har snärjt mig igen!

Heroes III är ett spel jag brukar återkomma till med jämna mellanrum. Har aldrig klarat singleplayer-kampanjen tidigare utan bara spelat enorma XL-skirmish-banor. För nån vecka sedan tänkte jag dock återuppta Heroes III-spelandet, återigen, och denna gången klara hela singleplayer. Har sedan dess kört igenom fyra-fem kampanjer och har inte mycket kvar. Sen minns jag varför jag tvingat mig själv att avinstallera spelet så många gånger tidigare - spelet är helt enkelt så sjukt beroendeframkallande! Dessutom har Inferno-slingan fastnat i huvudet hela dagen.

Nåväl, tänkte avrunda denna mysiga måndagskväll med en bana Heroes III. Denna gången tänker jag INTE sitta uppe till halv fyra och spela... tror jag.

#blogg

Medlem
Heroes III har snärjt mig igen!

Aaahh, Heroes 3, detta underbara spel. Minns fortfarande hur jag stod i kassan på Siba med kartongen i handen och väntade på att bli expedierad. Jag hade nött föregångaren en hel del innan dess så förväntningen på trean var hög. Detta var när Alfakassan stod för den enda inkomsten så det var alltid lika spännande de få gånger man köpte något nytt. Spelade oavbrutet i flera timmar så fort jag kom hem.

När jag tänker efter så har jag nog inte heller tagit mig igenom hela kampanjen någon gång. Kanske är det dags att göra det snart. Det var länge sedan jag rörde spelet.

Jag lyckades med att bara spela en kort stund igår! Som tur var var det en ganska lätt karta där man skulle spöa skiten ur Death Knighten Mot för att vinna. Sprang runt och lattjade lite lugnt innan jag fick syn på ett slott som verkade rätt lättåtkomligt och inte för svårt att besegra. Döm om min förvåning när det visar sig att Mot-snubben gömmer sig därinne och får råpisk efter bara några veckors (in-game^^) speltid...

Nästa bana på necromancer-kampanjen verkar dock bli betydligt tuffare. Tur jag inte började med den igår kväll

Medlem

Sjukt beroendeframkallande spel. Och väldigt tidskrävande! Älskade o spela som... ja vad dom nu hette som hade zombies o skit.

Och även dom som hade Imps o devils o grejer :D. Hundarna ägde.

1
Skriv svar