The Orange Box är släppt

Medlem
The Orange Box är släppt

Portal känns rätt skoj faktiskt. Spelat igenom hälften av alla "missions" nu och det verkar bli ganska kort. Förhoppningsvis håller de avancerade "testerna" hög klass och tar lång tid att klara av och mycket klurande.

Medlem

Jasså, så det finns folk som fått ner det redan? Jag börja ladda ner ep 2 och portal för 5 timmar sen, kommer 50% typ på ena, går inte så snabbt...


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

köpte bara esp2, 29$ inte alls så dyrt lätt värt pengarna!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kan man använda Hammer till Portal?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om man förköpte kunde man påbörja pre-load redan i helgen som var. Idag avkrypterades filerna av Steam

Inaktiv

the orange box kommer både till 360 och ps3 eller ?

Medlem

ska testa TF2 ikväll till 360n + par kalla

Medlem

BangBoomBang: Jupp.

Och Night Hawk, vetifan vad "Hammer" är. Men det enda du har i Portal(iallafall i dom normala uppdragen, har inte spelet bonus-uppdragen än) är din "portal"-bössa.
Som kan skjuta ut blå o orange portaler samt att du kan bära lådor o annat sånt krafs. Du kan inte göra mycket mer.
Portal är väl sådär. Tog kanske en timme att köra igenom alla banor i normala-kampanjen. Vet inte hur bonus-banorna är, får pröva senare ikväll.
TF2 är den enda anledningen att jag köpt The Orange Box. Så det andra krafset är inte så värst intressant, är väl bara Portal som lockade till installation. Episode2 o resten av möget kommer jag nog aldrig installera.

Inaktiv

Portal är riktigt kul, bonus uppdragen är dock bara de sista uppdragen 13+ fast man kan göra det lite svårare som att sätta en gräns på antalet portaler du får använda osv.

Men jag som kan sitta i en gungande segelbåt i kabinen och läsa en god bok blir till och med jag åksjuk av att spela det en längre tid.

Medlem

Ska köpa Ep. 2 och eventuellt TF2.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag tycker det är så himla gnidigt att de inte gör en box för de som redan har Hl2 & hl2 episode one..

Anledning till att jag tycker det var att första gången jag läste om boxen var efter jag återinstallerat steam på min dator för jag köpt hl2 episode one i en affär för 200 spänn och skulle börja spela..

Köpte spelet för kanske 2 månader sen men jag skulle spela klart psychonauts innan jag började spela det..

Undrar vad de gör för box för att man ska betala för alla spel igen när season 3 kommer..

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

BangBoomBang: Jupp.

Och Night Hawk, vetifan vad "Hammer" är. Men det enda du har i Portal(iallafall i dom normala uppdragen, har inte spelet bonus-uppdragen än) är din "portal"-bössa.
Som kan skjuta ut blå o orange portaler samt att du kan bära lådor o annat sånt krafs. Du kan inte göra mycket mer.
Portal är väl sådär. Tog kanske en timme att köra igenom alla banor i normala-kampanjen. Vet inte hur bonus-banorna är, får pröva senare ikväll.
TF2 är den enda anledningen att jag köpt The Orange Box. Så det andra krafset är inte så värst intressant, är väl bara Portal som lockade till installation. Episode2 o resten av möget kommer jag nog aldrig installera.

Hammer = Baneditorn

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Ska köpa Ep. 2 och eventuellt TF2.

De kostar mer tillsammans än boxen.. Det är ju det som var lanseringsplanen såklart.. Jag blev iofs himla sugen på portal, men det verkar ju lite töntigt att man kört igenom alla banor på en timme.. trodde det skulle bli svinsvårt efter ett tag, komma banor som nästan inte gick att knäcka..

Ni som spelat.. är det inget nytt i TF2 förutom grafiken.. av trailersarna verkar det ju t om vara exakt samma banor som på gamla tf till halflife.. Det var dock mitt favvomultispel genom tiderna tror jag

Medlem

Tog väl runt 2½ timme att köra igen Portal, kort men jäkligt kul spel. Hoppas det kommer många välgjorda custom-maps.

Men TF2 är egentligen anledning nog att köpa boxen, ett av de bästa multiplayerliren på väldigt länge IMO. Men 380 spänn för allt det där är ett sjukt kap.

Medlem

Nice, kört TF2 ända sedan man kunde preordra paketet över Steam, förbannat kul. Ska bli intressant att se vad som händer i Episode 2 nu samt leka lite labbkanin i Portals

Men först åtta timmars arbete


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Mjo.. Portal 2 tog väl kanske 2½-3timmar att klara av. Jag räknar inte precis, men något sånt.. kanske lite kortare kanske lite längre.
Roligt slut dock.

Mooorgul: Nu kommer jag inte riktigt ihåg vilka banor som var med i TF.. Men ja, många banor i TF2 är med i TF. Är iofs bara 6banor med i spelet. Dock så på vissa banor så "ändras" banan efter t.ex blåa tagit båda baserna, så ändras banan om o man spelar på en annan sida av banan, sedan görs det om igen. =P Svårt o förklara, men 6banor duger rätt bra tycker jag. Kolla man på CS så är den enda banan som spelas Dust_2.

Enda nackdelen är att man e så inkörd i Counterstrike, så man blir sur i början på att dom tar för mycket dmg. =P Men man vänjer sig.

Medlem

irriterande att de inte släpper Epsiode 2 som episode 1 nu måste jag har 2 HL2 2 EP1 eftersom jag inte kan sälja min HL2 EP1 så måste jag dras med dubbla väldigt idiotiskt faktiskt men vad fan an måste ju spela EP2 så det blir väl att spara sedan köpa men jag är inte road av detta alls

undra om de släpper HL3 med EP3?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Mjo.. Portal 2

Åh fan kommer du ifrån framtiden eller något?

Medlem

Har redan klarat "story"-delen i Portal.. började spela idag och det var färdigt ganska fort. TF2 däremot är grymt roligt!

Episode 2 skall jag också börja lira snart...!

Medlem

Argh! Vill ha spelen på skivor, så det blir att vänta tills nästa vecka.

Medlem

Portal är jäkligt kort och det är inte så svårt heller, man kommer in i tänket rätt snabbt och sen så ökas svårighetsgraden försiktigt.
Får hoppas det släpps ett map paket till det snart, leve hemmabyggen


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Är rätt sugen själv att skapa banor till Portal om man nu kan göra det vill säga....

Medlem
Skrivet av Håkan:

BangBoomBang: Jupp.

Och Night Hawk, vetifan vad "Hammer" är. Men det enda du har i Portal(iallafall i dom normala uppdragen, har inte spelet bonus-uppdragen än) är din "portal"-bössa.
Som kan skjuta ut blå o orange portaler samt att du kan bära lådor o annat sånt krafs. Du kan inte göra mycket mer.
Portal är väl sådär. Tog kanske en timme att köra igenom alla banor i normala-kampanjen. Vet inte hur bonus-banorna är, får pröva senare ikväll.
TF2 är den enda anledningen att jag köpt The Orange Box. Så det andra krafset är inte så värst intressant, är väl bara Portal som lockade till installation. Episode2 o resten av möget kommer jag nog aldrig installera.

Möget det var länge sedan jag hörde det på nätet (läste).


signatur

Bengebolle

Inaktiv

skall oxå vänta till nästa vecka för jag vill ha på skiva.. gött att kunna ta på saker man köper..

ASU nånting: du kan köpa episode 2 löst.. om man inte vill ha nått annat i boxen så tjänar man på det..

Medlem

Skönt att denna gång var det lätt att låsa upp spelen, hade preloadat både Ep 2 och Portal. Tog bara 15 minuter för dekryptering och de var punktliga. Exakt kl 9 släpptes det. Men efter bra många timmar spelande så har jag klarat ut Ep 2 och påbörjat Portal. Trodde att episod 2 skulle vara längre men tyvärr räckte det 'bara' 6 timmar. Och jag klarade episod 1 på 4 timmar, spelade båda episoderna på hard och har aldrig bråttom i spel heller. Ska inte säga något om slutet förutom att det var 'bra'. Kommer skriva recensioner på alla spelen i Orange box på min blogg efter lite mer utförligt testande. Defenitivt värt pengarna har det varit iaf kan jag säga direkt.

Inaktiv

Portal klarat, jävligt skojigt

Medlem

varför kunde man inte bara få välja att köpa EP2 vill inte ha en till kopia av HL2+EP1

bättre att släppa en box med HL2 EP1 EP2 EP3 samt nåt annat påfund senare i så fall det hade vart bättre

Medlem

Vore smidigt om man bara kunde plocka bort det man redan har i boxen och få lite rabatt på paketet :/
Men men, blir förmodligen till att köpa då jag endast har HL2... de har en del andra fina spelpaket på steam, t.ex [http://www.steampowered.com/v/index.php?area=package&SubId=44...]

Medlem

Det jag är lite nyfiken på är vilket slut på Portal som folk här har sett ... *semispoiler* Det var ju lite längre än man trodde.

12
Skriv svar