Officiella systemkrav för Crysis

Medlem

Låda; Antec Performance One P182 Miditower, Gun Metal

PUS; Corsair Powersupply 520W, 120mm fläkt

Mobo; ASUS P5KC P35 S-775 DDR2/3 GBLAN RAID ATX

Minne; CORSAIR 2GB DDR2 PC5400 XMS2 XTREME x2 4GB

CPU; Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 133MHz FSB

GFX; XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR, 384-bit

HDD; Seagate Barracuda 7200.10 250GB

Mus; Razr Copperhead Tempest Blue

Tangentbord; Logitech Ultraflat

Skärm; Samsung 22" LCD Syncmaster 225BW

PEWPEW lazerpanda , jag ska spela crysis och sen ska jag bli ledsen över hur kass det är.

Ni snackade om halo 3 som det mest hypade spelet.....detta är nog fan det mest hypade spelet, DET ÄR JU BARA EN VANLIG SHOOTER LOL?!

mis
Medlem

tror inte din låda är kompatibel


signatur

etqw?

Hehe... då var det bara att börja gräva i plånboken för att uppgradera datorn...

Medlem

[quote=xhosa]...massa text...quote]

låda, psu, tangentbord, mus samt skärm känns väl lite onödigt att skryta över. såså, lugna sig lite

ontopic : tror inte crysis blir så grymt bra, då jag blev ganska besviken på far cry, men man hoppas ju på det bästa.
Köpa nytt grafikkort blir till att göra den dagen då det behövs i allmänhet för att kunna få en bra upplevelse i spelvärlden, inte pga ett spel (och, eh, när jag har råd :/)

Medlem

Recommended blev lite högre än jag trodde
Klarar mig precis å lite till ^^

Medlem

Ligger väl strax under rekommenderat iom grafikkortet, Geforce 7900 GS... nåja lär se fint ut och flyta på okej iaf

Medlem

Har 8800 GTS 320 ... Doh! .....lol

Inaktiv

gillar å läsa 14isarnas skryt

Medlem

Blir inga som helst problem för mig att maxa det här spelet
Men om man ens köper det är en annan femma!

Medlem

7950 har jag, well, lär gå på en bit ändå eftersom jag klarat allt det andra.

Inaktiv

Precis köpt ny dator med Nvidia 8600, snacka om besviken över att man inte klarar vad som rekommenderas.


signatur

/Skutt

Medlem

tusan.. rekomenderat var högre än jag trodde... Men iofs så kunde dom ju lika gärna rekomenderat qx6850, 8GB DDR3 ram och 8800 Ultra i SLI... Det kan ju iaf inte vara dåligt

..själv har jag q6600, 4gb ram och 8800GTS/640.... Fast rejält överklockat (klart rekomenderat.. inga problem). Får hoppas att man inte blir besviken på Crysis nu....


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Äsch, bara massa mytomaner och barn på forumet
Nåja, ser fram emot att se ingame filmer från den färdiga versionen av spelet.
Spela kommer jag inte kunna

Inaktiv

Är grafiken verkligen så bra nu då?
Tycker inte den ser så bra ut längre, första gången jag såg spelet blev jag helt salig och trodde att det bara var en film som de hade klippt ihop men det var nog 2 år sen nu. Jag menar UT3 har ju rikigt bra grafik och det kräver ju inte alls lika mkt som Crsysis.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Jag ser fram emot spelet när det kommer till xbox. Bara att ploppa i skivan och spela. Inga uppdateringar av vare sig hårdvara eller drivrutiner krävs. Happy days!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Var väl ganska väntade systemkrav? Nåväl... Får väl se hur datorn pallar av demot sen.

Medlem
Skrivet av p20peh:

Precis köpt ny dator med Nvidia 8600, snacka om besviken över att man inte klarar vad som rekommenderas.

Sen har 8600 aldrig varit något att hänga i julgranen så, tyvärr^^

Inaktiv

In-game filmerna kanske jag har missat, men iaf se någon

Medlem

Nu behöver dom bara släppa demot så man får se hur bra dom här systemkraven stämmer med verkligheten.

Medlem
Skrivet av CivilAction:

Har en core 2 duo samt 8800GTS 2 gig PC6400 ram tror dock inte jag kkommer kunna spela hela spelet på max :evil: korkat att spelen kan kräva ett GTX kort för att maxas ut idag :evil:

Ja spelutvecklara får inte göra spel som utnyttjar datorns prestanda! Enbart 2 år gammal grafik ska vara tillåten! Det blir mest rättvist så!

Medlem

Min dator dör så fort den ens kollar på minimum kraven.

Medlem

så köpa ett 8800gts 320mb eller ska man ta ett radeon 2900 pro med 512mb minne då rekommenderat är ju 640mb gts kortet.. ?

Inaktiv

Jag skulle tror att det rekomenderade graffe kortet på 640Mb bara driver Crysis extra bra, men att 320 skulle funka ganska bra på DirectX 9 faktiskt... Får man hoppas för det är det jag har...


signatur

[size="1"]Zeltaok, Citizen of [/size]
[size="4"][font="Comic sans MS"] The Free City of Lochlainn[/url][/font][/size]

Medlem

alla tester man har sett hittils så är det ingen skillnad på 320 och 640mb versionen. ibland är 320mb snabbare än 640. så det verkar vara helt onödigt att skaffa 640mb versionen.

och 8800GTS är bättre än 2900pro, och specielt om du nån gång tar på AA. då blir alla dagens ATI kort extremt dåliga.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

16 dagar kvar till demot


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Skillnaden mellan låg, medium och högsta inställningarna:
http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=1779...

Inaktiv

har ett 8800GTS på 320mb. får nog köpa ett till (SLI)

Medlem
Skrivet av IceMan:

alla tester man har sett hittils så är det ingen skillnad på 320 och 640mb versionen. ibland är 320mb snabbare än 640. så det verkar vara helt onödigt att skaffa 640mb versionen.

och 8800GTS är bättre än 2900pro, och specielt om du nån gång tar på AA. då blir alla dagens ATI kort extremt dåliga.

Vad jag sett så ger bara 640mb mer om man kör typ 1600 res med 4x AA&AF and stuff.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv

jag har en dator med 2gigCorsair ram ett GeForce Nvidia 8800 GTS 320 Mb och Intel Dual Core med 2.67 vardera, hur skulle den stå pall för Crysis?


signatur

[size="1"]Zeltaok, Citizen of [/size]
[size="4"][font="Comic sans MS"] The Free City of Lochlainn[/url][/font][/size]

Medlem

Demot idag!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

123
Skriv svar