Nya PS3-modellen blir standard

Robot
Medlem
Nya PS3-modellen blir standard

En tusing till bort på priset nu då så ska jag nog offra mig å köpa en bara för att.

Medlem

Synd, kommer det aldrig bli en PS3 för mig så länge man inte hittar den gamla modellen begagnat. Aldrig jag köper detta nedbantade skräpet.

Inaktiv

Men den nya maskinen kommer väl inte att vara bättre än den gamla med tanke på prestanda och sånt?

Flakmonkey
Skrivet av Baaris:

Men den nya maskinen kommer väl inte att vara bättre än den gamla med tanke på prestanda och sånt?

Självklart kommer de ha samma prestanda... Det som den nya modellen inte har är bakåtkompabilitet och ingångar för diverse minneskort (SD, etc)... sen är "bara" två USB-ingångar istället för fyra...

Medlem

Känns jävligt mysko först lansera den med 4 usb portar, stöd för att spela ps2 spel och minneskortläsare för att sedan banta allt det känns snålt och idiotiskt på nåt sätt.

Medlem

Låter bra, folk som klagar över att bakåtkompabiliteten tagits bort, whinar bara för att ha något och skrika över.
Har aldrig spelat ett PS2-spel på min PS3a, och kommer nog inte heller att göra det, du köper ju självklart en PS3 för vad den är till för, att spela nextgen-titlar och som mediaspelare.


signatur
Medlem

"The only functionality that is being removed is backwards compatibility - and this is because we believe this less important now than when we launched" .....ok Sony. Tack för att ni beslutar och för att ni klargör att det inte är en kostnadsfråga. Självklart köper alla en PS3 enbart för att spela nya PS3 spel, precis som att det aldrig släpps retrospel på andra format någonsin.

*host*


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Känns som att Sony behandlar sina fans som skit imo.

Inaktiv

men vaaad? varför i helvete ta bort bakåtkompabiliteten när den är mjukvaruemulerad? hade väl varit en annan sak om vi i europa hade en inbyggd liten ps2a i ps3an som resten av världen.
det blir väl ingen kostnadsfråga om allting sitter i mjukvaran och dom använder redan existerande ps3 hårdvara för att driva ps2-spel. eller har jag fel?
väldigt väldigt korkat. orka ha två konsoller vid TVn bara för att man vill lira soul calibur 3 ibland.

Inaktiv

Man får vara väldigt rädd om 60Gb PS3an nu, för den ser onekligen ut att bli omåttligt värdefull om några år


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Hmm verkar som att amerikanernas PS3a kommer att bli ovärderliga i framtiden (PSX/PS2 chips inbyggda i deras maskiner).

Fuck skulle nog gärna vilja lägga vantarna på en av dom!

Medlem

Än en gång har Sony klargjort att företaget leds av en hop mentalt handikappade bebisar. Min morsas bäver hade gjort det bättre.

Medlem

nu tänker inte jag köpa en ps3 längre.
Jag vill ha bakåtkompatibiliteten och därmed punkt.
vill kunna köra, final fantasy spelen sen ps1, och god of war som jag inte kunnat då jag inte haft råd med varken ps 1 eller ps 2.
tråkigt detta att sony behandlar oss som vi är helt dumma i huvudet. Mycket tråkigt.

Jag hadde i planerana på att köpa en ps3, när mgs4 kom. Men nu tänker jag verkligen inte skaffa en.

Jävla snåleri tycker jag.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av alrunan:

men vaaad? varför i helvete ta bort bakåtkompabiliteten när den är mjukvaruemulerad? hade väl varit en annan sak om vi i europa hade en inbyggd liten ps2a i ps3an som resten av världen.
det blir väl ingen kostnadsfråga om allting sitter i mjukvaran och dom använder redan existerande ps3 hårdvara för att driva ps2-spel. eller har jag fel?
väldigt väldigt korkat. orka ha två konsoller vid TVn bara för att man vill lira soul calibur 3 ibland.

Tror dom tänker såhär. När dom började mjukvaruemuleringen lovade dom skulle bli bättre genom att dom uppdaterade listan med fler spel som skulle fungera osv. Om standarden nu blir ingen mjukvaruemulering slipper dom lägga resurser på det.

Fast jag hade nog hellre sett att dom hade den kvar men lät bli att uppdatera den bara.
Aja bara spekulationer.

Medlem

Ingen större förlust egentligen. En PS2 för de gamla godingarna kostar ju ingen förmögenhet om sånt känns viktigt. Huvudsaken är att pricet börjar kännas rimligt, trots uppoffringarna.
My humble opinion.

Medlem

Detta är ren skit. Ingen bakåtkompatibilitet? Gah!

Finns fortfarande en hel del intressanta PS2 spel jag inte spelat, så som Valkyrie Profile 2, Rogue Galaxy, God of War 2 och FF12.

Jag har en hel drös med PS1 & PS2 godingar som jag gärna spenderar tid med, men inte att man vill ha vardagsrummet överöst med maskiner, sladdar och skit.

Nåja, jag kanske har tröttnat på PS1 & PS2 spelen 2012 eller något, och kan då köpa en PS3, för det lär inte hända inom den närmsta tiden.

Hrm, jag har aldrig direkt blandat mig in mycket i dessa konsolkrig som händer lite varstans på Internet, även om jag starkt lutat mig åt Playstations sida. Innan PS3 kom så fick man jämt se att det starkaste argumentet för PS3 och mot 360 var att den hade överlägsen bakåtkompatibilitet. Och nu? Ja, nu så vet vi att den inte har någon bakåtkompatibilitet alls.

Trodde faktiskt att PS3 skulle hämta sig och ta "tronen" denna generation också, efter några år, men detta har fått mig att känna att så blir fallet inte alls. Wii är kung, och 360 halkar efter bäst den kan, medan PS3 ligger bland skiten.

Visst, kanske överreagerar lite, men jag känner mig väldigt besviken över detta.

Inaktiv

Haha, blir visst en 360 trots allt. Hade börjat vaja mot PS3:an och sedan händer det här. Jaja, får ju bättre spel trots allt. Kan lira MGS och dylikt hos vänner.

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:

Tror dom tänker såhär. När dom började mjukvaruemuleringen lovade dom skulle bli bättre genom att dom uppdaterade listan med fler spel som skulle fungera osv. Om standarden nu blir ingen mjukvaruemulering slipper dom lägga resurser på det.
Fast jag hade nog hellre sett att dom hade den kvar men lät bli att uppdatera den bara.
Aja bara spekulationer.

Du menar att nya spel till PS2an inte kommer att vara kompatibla med 3:an. Det är väl utvecklarnas problem? Bakåtkompabiliteten är ju så gott som klar, jag kan köra alla mina spel på uppdatering 1.93


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Sucks att en funktion som verkar uppskattas av många tas bort.

Medlem

Sony är ju inte helt dumma.. Detta kommer ju få folk att de känner sig tvingade att köpa den nuvarande standard ps3'n fort som fan. Men dom är ena jävla onda jävlar. Jag har också funderat starkt på en ps3, men efter detta... Blir nog en 360 trots allt när GTA IV kommer.

Medlem

20 gig mer än den tidigare modellen, hallelujamoment? Inte direkt, patetiskt snarare. 360n där emot, från 20 till 120, now that's some real shit!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag är bara glad att priset gått ner.
Vem bryr sig om hårddisken?
Jag har ändå spelat min del av PS2-spel genom åren.
Dessutom har jag min PS2a liggandes under sängen.

Det blir nog till att slå till på en sån här maskin efter årskiftet tror jag.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Köpte en PS3:a (60GB) från USA för några månader sen och har än så länge spelat mer PS2-spel än PS3-spel på den Hade aldrig köpt utan bakåtkomp. Men det är ju bra att de har en billigare variant för de som inte bryr sig om den funktionaliteten.

Inte direkt ansett mig ha råd att köpa konsoller förrns nu så jag har mycket att ta igen från PS2-utbudet.

Inaktiv

gutt ser att det verkligen går att använda usb hub till den nedbantade ps3 an.
så då gör det inget om den har mindre antal usb portar.
och att den har mindre hd är betydelselöst när man ändå kan byta hd själv.
bakåt kompitabel är kanske ett minus för vissa,
men inte för mig som inga ps2 spel har och inga kommer köpa heller.

alla gamla konsoller och spel och det är xbox ps2 och gamecube har sålts för att ge plats till next gen maskiner.
skulle aldrig komma på tanken att köra gamla xbox eller ps2 spel på min fina lcd tv.

ptr
Medlem

Ni behöver nog inte oroa er. Den ps3an som finns ute i butik nu kommer nog finnas där ett tag. Ni har väl någon eller några månader på er att köpa den med bakåtkomabilitet... sen får man köpa beggat

Inaktiv

många tjöta ju om att importera ps3.
så dom som vill ha ps3 med bakåt kombitalitet kan fortfarande importera såna maskiner i framtiden ?

Medlem

Jo, troligt att man vill betala dagens pris på en PS3. I mitt fall har både jag och flickvännen sett fram emot en prissänkning då det finns många PS2 spel vi aldrig tagit del av. Som det ser ut nu blir det ingen PS modell alls såvida gamla modellen inte chocksänks.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

För de som har eller har haft PS1 och 2 så är väl bakåtkompatibilitet inte så stor fara men...för mig som aldrig haft en playstationkonsol tidigare så skulle det varit sjukt ovärt att köpa en konsol som inte är bakåtkompatibel.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Medlem
Skrivet av Soilbleed:
Skrivet av MammaMuu:

Tror dom tänker såhär. När dom började mjukvaruemuleringen lovade dom skulle bli bättre genom att dom uppdaterade listan med fler spel som skulle fungera osv. Om standarden nu blir ingen mjukvaruemulering slipper dom lägga resurser på det.
Fast jag hade nog hellre sett att dom hade den kvar men lät bli att uppdatera den bara.
Aja bara spekulationer.

Du menar att nya spel till PS2an inte kommer att vara kompatibla med 3:an. Det är väl utvecklarnas problem? Bakåtkompabiliteten är ju så gott som klar, jag kan köra alla mina spel på uppdatering 1.93

Det och även gamla spel som dom inte fått fungera. Det var min gissning i alla fall. Men den verkar inte stämma. Läste att detta skall vara anledningen på neogaf.

"In short, the Graphics Synthesizer (GPU) was still in the PAL 60GB/80GB models. Only the Emotion Engine (CPU) has been emulated thus far. Hence, the current software will not work with the 40GB which lacks all PS2 hardware."

12
Skriv svar