Crysis till konsol - om det säljer bra till pc

Robot
Crysis till konsol - om det säljer bra till pc
Inaktiv
Crysis till konsol - om det säljer bra till pc

asså dem kommer sälja så mycket pengar så att dem kan göra crysis till konsol

Inaktiv

inte säkert att det kommer sälja bra, eftersom det är väldigt många som inte har tillräckligt bra datorer, eller som inte har lust och uppgradera för runt 10 tusen för o köra ett spel

Medlem

PC spel säljer bara någorlunda i Europa, resten av världen så säljer inte PC bra i huvud taget.

Sen att säga att konsoler är så mycket klenare är verkligen att ta i, handlar snarare om hur lata de är att optimera spelet, och de har de redan visat att de är fulländade idioter i det området med tanken på skillnaden med DX10 o.s.v.

Avstängd

hoppas det säljer! Isåfall så lär ju ps3'n kunna pumpa rätt okej grafik

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Sen att säga att konsoler är så mycket klenare är verkligen att ta i, handlar snarare om hur lata de är att optimera spelet, och de har de redan visat att de är fulländade idioter i det området med tanken på skillnaden med DX10 o.s.v.

Tror mer på deras ord än ditt...

Medlem

Klart det kommer sälja! När folk väll börjat spela om känner att deras burkar dör så köper de nya datorer istället för att sluta spela :D.

Däremot är det tveksamt om det skulle sälja bra till konsoler.

Medlem

Ett spel som är i grund och botten gjort för senaste pc hårdvara är mycket svårt att porta till konsoller, främst just för minnet och det är väl det cevat har snackat om att det är minnet som sätter stopp om de hade velat porta spelet så måste de som sagt banta rejält på grafik och annat.

Medlem

Jag vill verkligen minnas att denna nyhet redandykt upp här? Har sannolikt fel. Nåväl, jag tycker iaf att det känns ganska uppenbart att det kommer sälja väl, för vad det är och vad som förväntas av en uppmärksammad hardcore-shooter. Se det snarare som en ödmjuk bekräftelse än ett höftande, för det handlar nog om en flopp för att de ska undvika det hela, bara att det låter inte särskilt bra.
Det att konsollerna inte klarar av motorns fulla potential? Ja, jag kan se det väldigt rimligt. Är inte hundra hemma på deras prestanda, så det skulle vara PS3an i mina ögon som skulle kunna pumpa fram det mesta i motorn, men den är så pass tekniskt utvecklande från prev gen så att det är Crysis som Är current gen.. allt annat är bara tidigt stadie av vad denna generation har att erbjuda. Yay! Efter att ha kollat på motor-presentationen på GT så blev jag verkligen övertygad om detta. All yta är uppenbarligen polerad till finemang, men det är Så mycket annat i bakgrunden som är av teknisk utveckling som verkligen gör det så imponerande som ett generationsskifte Ska vara. Så Yay! för pc-utvecklare, för tydligen ska man ju rent av kunna spela skiten också.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Bt
Medlem

Det var som en stor skrik. Tusentals konsol-fanboys grät och skrek tillsammans. Och sen blev det bara tyst.

Men ta det lugnt, när vi är färdiga med det så kanske ni också kan få testa...


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Sen att säga att konsoler är så mycket klenare är verkligen att ta i, handlar snarare om hur lata de är att optimera spelet, och de har de redan visat att de är fulländade idioter i det området med tanken på skillnaden med DX10 o.s.v.

Självklart kan de optimera spelet så det flyter på ett nintendo wii, men då försvinner mer eller mindre hela meningen med spelet, att just vara ett next-gen spel.. optimering = nedskärning, och då crytek strävar efter att göra "hightech-spel" så.. njä..

när de inser hur mkt de måste banta crysis för att få in det på konsol så tror jag cevat stannar där. ifall man måste göra banorna mindre och hela faderullan för att konsolerna ska kunna hantera dom, då försvinner ju hela crysis/farcry-känslan, som är just stora fluffiga banor.

edit: "Of course. You can get Crysis even on the Nintendo DS. But not that Crysis - you cannot get Crysis as it is on PC on any console. "

just dedär tror jag kommer att stoppa dom från att göra konsolversioner av spelet. tror cevat vet rätt bestämt hur han vill att crysis ska vara, och tror inte han vill släppa en produkt till konsol som inte lever upp till hans krav.

Medlem
Skrivet av Katana:

när de inser hur mkt de måste banta crysis för att få in det på konsol så tror jag cevat stannar där. ifall man måste göra banorna mindre och hela faderullan för att konsolerna ska kunna hantera dom, då försvinner ju hela crysis/farcry-känslan, som är just stora fluffiga banor.

Nu är det ju faktiskt så att de har konsoll-versionerna stort sett färdiga, vad jag förstått. Inte för att jag kan citera, men med tanke på att de faktiskt har spelet funktionabelt på DX9, så borde steget till konsoll vara så pass mycket mindre.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Nu är det ju faktiskt så att de har konsoll-versionerna stort sett färdiga, vad jag förstått. Inte för att jag kan citera, men med tanke på att de faktiskt har spelet funktionabelt på DX9, så borde steget till konsoll vara så pass mycket mindre.

kan med ganska stor säkerhet säga att de definitivt inte har nå konsolversioner klara av crysis. skulle som sagt behövas en hel del arbete för att få crysis att rulla på konsol. bandesign å en massa grejer måste bantas.

de har cryengine2 rullande på konsol, men det betyder inte att konsolerna klarar av crysis för det.

kan tänka mig att konsolerna skulle packa ihop rätt rejält ifall pc-crysis skulle slängas rakt över till konsol

edit: "In order to make Crysis’s gameplay [on console] you would have to make a derivative Crysis and optimize it for the Xbox 360 and PS3. In fact, if we do it, we’ll optimize it for each platform. What happens next we haven’t decided yet, because first we want to see how the game is received, publicly and critically, ratings wise, et cetera. "

Låter definitivt som att de inte har nå konsolversioner av crysis igång som sagt. De lär prioritera all arbetskraft på pc-versionen nu såhär i slutskedet så det skriker om det. Spelet ska tydligen bara vara dagar från att gå guld.

Medlem

Är nog ganska svårt att få de stora banorna och allt annat in i dagens konsoler med 512mb minne eller runt det, utan att banta ner allt rejält

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

PC spel säljer bara någorlunda i Europa, resten av världen så säljer inte PC bra i huvud taget.

Sen att säga att konsoler är så mycket klenare är verkligen att ta i, handlar snarare om hur lata de är att optimera spelet, och de har de redan visat att de är fulländade idioter i det området med tanken på skillnaden med DX10 o.s.v.

He..Hmm... *host*
I USA säljs det bättre ibland än i hela Europa...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

haha! konsolägare känn er ägda! PC kommer alltid att vara bättre


signatur

<Anton>

Inaktiv

Haha dummaste jag hört. Konstigt att spel som Killzone 2 piskar skiten med crysis plus andra enormt snygga titlar till både 360 och ps3. Tror definitivt ps3 klarar crysis, 360 e det osäkert om dock.

Skrivet av Joney:

Haha dummaste jag hört. Konstigt att spel som Killzone 2 piskar skiten med crysis plus andra enormt snygga titlar till både 360 och ps3. Tror definitivt ps3 klarar crysis, 360 e det osäkert om dock.

Joney, tomten finns inte..

Medlem
Medlem

Men ofta Killzone piskar skiten ur Crysis, det spelet har sämre grafik än GoW, och GoW grafiken suger!
Men ja, saken med konsollerna är internminnet/videominnet, när du har 2/4GB RAM och oftast över 512mb video minne på en PC får man 256mb till RAM och 256mb till video minne på en konsoll, det gör att det inte går så bra. Och PS3 har skulle inte klara Crysis, att den har en 8 kärnig processor hjälper inte då typ inga vet hur man ska använda och optimera den, sedan blir grafiken en flaskhasl


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av Joney:

Haha dummaste jag hört. Konstigt att spel som Killzone 2 piskar skiten med crysis plus andra enormt snygga titlar till både 360 och ps3. Tror definitivt ps3 klarar crysis, 360 e det osäkert om dock.

Ska vi pröva att dra upp Killzone 2 ifrån 1280x720 till en lite vettigare PC upplösning t.ex. 1920x1200 och se hur bra det går att få ut sina 30fps då?
Konsoller är inte lika kraftfulla som PCs...

Inaktiv
Skrivet av the_grudge:

haha! konsolägare känn er ägda! PC kommer alltid att vara bättre

woo ett spel

Inaktiv
Skrivet av the_grudge:

haha! konsolägare känn er ägda! PC kommer alltid att vara bättre

Ifall "hög prestanda" är lika med "bättre" så givetvis. PC kommer alltid att ligga steget före konsolerna...

Användarvänlighet... konsolerna vinner där.

Konsoler är så mycket bättre för spel eftersom det bara är att köpa sig valfritt spel till konsolen... sedan in med skivan och spela. Man behöver inte bry sig om några hårdvarukrav eller (för vissa personer) krångliga installationer...

Inaktiv

För att klargöra en sak så lirar jag näst intill all fps och strategi, default på PC. Varför inte, jag kan maxa grafiken på högsta upplösningen.
Men den här diskussionen hålls varje gång ett benchmarking spel kommer ut och vid varje ny generation konsoller.
Och PC nissarna har fel varje gång
Ta Deus Ex.. det kunde inte köras på PS2 men när det väl kom ut, så var det "strippat" för att man PS2 skulle klara att köra spelet. Ta en titt på det spelet idag och jämför med tex. God of War, så ser ni vad jag menar.
En portning är uppenbarligen inte aktuell men ett crysis framtaget för PS3an.. inga problem.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Är nog ganska svårt att få de stora banorna och allt annat in i dagens konsoler med 512mb minne eller runt det, utan att banta ner allt rejält

Tja det finns tekniker som fungerar utmärkt och man behöver inte ha mer en 512MB ram totalt. PC programmerare i allmänhet är ganska lata och har haft för mycket ram alldeles för länge att leka med just nu.

Det finns något som heter streamad kontent, tuvärr är det väldigt få PC spel som utnytjar detta, om fler hade gjort det så hade man kunnat se betydligt snyggare och bättre spel och endå hade de inte krävt mer en 512MB ram.

Medlem

Asså seriöst..Vem fan bryr sig om konsoler, Datorer är bättre är och roligare att spela på. Visst konsoler har blivt mycket utvecklade över åren men jag skulle aldrig få för mig att gå över från dator till konsol. Visst en dator kanske är dyrare men om man nu köper spel som kanske inte många gör så är spelen mycket dyrare till konsoler än till PC. Jag hatar när dom bara gör spel till konsoler som ser coola och roliga ut. så surt är det. Dom kan ju knappast skylla på att dom inte gör det till PC för att folk laddar ner och att dom inte tjänar pengar på att sälja det eftersom man kan ladda ner spel till konsoler också och ladda ner och bränna spel till det också.

Inaktiv

Här säger Cervat klart och tydligt i det senaste Crysisklippet, att konsollerna inte kan hantera spelet.

http://www.gametrailers.com/player/26124.html


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

Vilket precis var det som de sa om Deus Ex också.. du kanske inte var med då.
Men vi får ta några screenshots, klipp och lägga på en hårddisk i några år. Så får vi se hur grafiken ser ut på PS3an då i jämförelse med Crysis.
No worries, jag glömmer inte


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av the_grudge:

haha! konsolägare känn er ägda! PC kommer alltid att vara bättre

Att slippa uppgradera samt ett större utbud på roliga och bra spel är vad jag anser som bättre iaf, och det är bara Crysis än så länge som tar konsollgrafiken, en grafik som kräver en dator för minst samma pris som man får en PS3 en Xbox 360 Elite och ett Wii, och då är det inte ens säkert att Crysis är bra.

Medlem

Det jag undrar är vad utveckling delen hos Sony och MS tänkte när dom utveckla sitt 360 och PS3.

*Kolla vi har 3x3ghz cpu fetaste grafikkortet, men vi är så dumma att vi bara ploppar i 512 mb minne* MS

*Nu har vi det 8 cpu som kör i 3ghz på ett chip! Sätt i det senaste grafikkortet från nvidia. Hur mycket minne ska vi ha? 512mbyte räcker jag har det på datorn när jag spelar cs och det funkar. OK!* Sony

Sätt i 4gb när ni ändå håller på!


signatur

Den som vet vet.

12
Skriv svar