Crysis till konsol - om det säljer bra till pc

Medlem

Streamad content, är kanske lite svårt att streama så pass stora banor + viewdistance och annat. GoW streamar t.ex men att jämföra GoW och Crysis e inte ens lönt.

Medlem

Hahaha, fan vad jag garvade åt denna tråd... :D. GUD vad töntiga ni är ! Skaffa er en brud lr något, istället för att sitta som ett jävla gäng nördar och skrika på nätet : KONSOLL ÄGARE KÄNN ER ÄGDA.

HM!?

Hahaha....!!

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Hahaha, fan vad jag garvade åt denna tråd... :D. GUD vad töntiga ni är ! Skaffa er en brud lr något, istället för att sitta som ett jävla gäng nördar och skrika på nätet : KONSOLL ÄGARE KÄNN ER ÄGDA.

HM!?

Hahaha....!!

Har det slått dig nån gång att de kanske har brudar men ändå sitter en del framför datorn och skriver ett par inlägg... precis som du också gjort.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Det jag undrar är vad utveckling delen hos Sony och MS tänkte när dom utveckla sitt 360 och PS3.

*Kolla vi har 3x3ghz cpu fetaste grafikkortet, men vi är så dumma att vi bara ploppar i 512 mb minne* MS

*Nu har vi det 8 cpu som kör i 3ghz på ett chip! Sätt i det senaste grafikkortet från nvidia. Hur mycket minne ska vi ha? 512mbyte räcker jag har det på datorn när jag spelar cs och det funkar. OK!* Sony

Sätt i 4gb när ni ändå håller på!

Kan nog svära på att konsoler inte är lika beroende av RAM som datorer är... allt handlar om optimering, koder, bla bla bla osv.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Vore väl kul om det kommer till konsoll. Är det ett bra spel så ska väl så många som möjligt få chansen att spela det.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Konsollerna har inget krävande Windows Vista eller Windows XP att driva därav behöver dom inte lika mycket minne, det är iaf vad jag tror.

Detta vill dom att man ska kunna om man söker jobb hos dem :

Citat:

Work on various aspects of porting to engine code to PS3 and creating solutions to get the utmost out of the PS3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av luddd3:
Skrivet av Elit-mannen:

Hahaha, fan vad jag garvade åt denna tråd... :D. GUD vad töntiga ni är ! Skaffa er en brud lr något, istället för att sitta som ett jävla gäng nördar och skrika på nätet : KONSOLL ÄGARE KÄNN ER ÄGDA.

HM!?

Hahaha....!!

Har det slått dig nån gång att de kanske har brudar men ändå sitter en del framför datorn och skriver ett par inlägg... precis som du också gjort.

Jag var morgongrinig och hade absolut inget att göra. Ursäkta

Inaktiv
Skrivet av CallmeSim:

Vore väl kul om det kommer till konsoll. Är det ett bra spel så ska väl så många som möjligt få chansen att spela det.

Vettig inställning :D. Crysis multiplayer ser mycket roligare ut än Farcrys, here's hoping.

Medlem

Dom tror väl att deras spel kommer sälja jätte mycket för att det är så bra grafik. Jag kollade på en gameplay film och tyckte det var rätt stel combat. Är faktist inte sugen på Crysis. ge mig ett spel med bättre handling som man faktist kan sätta sig in i. pang pang spel finns det redan, även ett rätt populärt spel, cs....

Inaktiv

Jag tycker att shooter spel tillhör till PC, har alltid så jävla svårt o aima med en stick.
Men däremot sportspel, bilspel och sådant ska köras på en konsoll. :- D

Visst att ha dessa dator/konsol-diskussioner med glimten i ögat, men detta eviga tjat med "Pc har bäst hårdvara" och "Konsol är mest praktiskt för spel" leder ingenvart. Känner man sig kränkt när utvecklarna säger att sin älskade konsol man bara hört bra saker om där man köpte den aldrig kommer kunna hantera ett spel som Crysis får man acceptera det som ett faktum. Och Pc-ägare som fnissande provocerar fram dumma kommentarer genom att skriva ännu dummare inlägg kan man gott ignorera.

Medlem

Många som säger att spelet bara handlar om grafiken och att det är stelt, etc. Har ni spelat det ens?

Skrivet av Grön:

Känner man sig kränkt när utvecklarna säger att sin älskade konsol man bara hört bra saker om där man köpte den aldrig kommer kunna hantera ett spel som Crysis får man acceptera det som ett faktum.

Men när andra utvecklare säger att Crytek med stor sannolikhet snackar en del skit (precis som alla utvecklare) för att skydda sitt varumärke?

Här får du mina gissningar på anledningar till en misslyckad portning:

1. EA (kom ihåg, det är de som finansierar projektet), ser det inte ekonomiskt försvarbart att låta Crytek skriva om spelmotorn till sån grad att en portning blir välgjord eller,

2. Crytek värnar så starkt om sitt rykte som marknadsledande inom grafik att de hellre går in och skär i gameplay (t.ex. banstorlek) än grafiken.

Dina gissningar låter bra, jag tror själv det skulle bli som Far Cry Instincts. Liknande grafik men inte Crysis. Ett spel EA gör för att dra in pengar på lättlurade fanboys som tror sig kunna spela exakt samma spel på deras konsoler som deras polare gjort på sina topputrustade Pc´s. Nu blev jag sugen på lite nyheter från Far Cry 2 hehe, ser nästan fram emot det mer än Crysis! Rätta mig om jag har fel nu, dagens konsoler är ju fräsha kanske hade de andra blivit gamla när Far Cry Instincts gjordes?

Ozo
Medlem
Skrivet av Robin1994:

asså dem kommer sälja så mycket pengar så att dem kan göra crysis till konsol

kommer de sälja mycket pengar?

var tvungen x)

Inaktiv

Hoppas för allt i världen att FZ sparar denna tråd så länge som möjligt, det skulle vara ovärdeligt att om några år få öppna denna diskussion igen. Fast jag tror att de flesta har bytt användarkonto då, för att undgå mobben


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv

Hur kommer det sig att ps3 och 360 spel alltid e snyggare än pc-spel då? Ta fifa 08 som exempel..360 och ps3 versionerna e mycket snyggare.

Inaktiv
Skrivet av Joney:

Hur kommer det sig att ps3 och 360 spel alltid e snyggare än pc-spel då? Ta fifa 08 som exempel..360 och ps3 versionerna e mycket snyggare.

Eh, vah?


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av Joney:

Hur kommer det sig att ps3 och 360 spel alltid e snyggare än pc-spel då? Ta fifa 08 som exempel..360 och ps3 versionerna e mycket snyggare.

Det har jag faktiskt en teori på.. som heter "tjäna massa pengar på alla som har en dator, istället för bara dem som har en speldator". Ungefär som med Sims och sånt skräp. NHL 08 kan med fördel säljas till en hockeyintresserad 40 årig kontorssnubbe om det går att köra på hans kontorsdator. (Jag antar att du pratar om EAs sportspel)
Men det är bara en teori..

På tal om Crysis systemkrav 2007-10-10.
Cervat säger själv att spelet sträcker sig teknikmässigt/hårdvarumässigt bakåt 2-3 år och 1-2 år framåt (i redan postad länk)
Jag vet inte hur det är med er men... ATI Radeon 9800 PRO hade jag för längre sen än så


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

12
Skriv svar