Robot
SEGA Rally

Vad sägs om en tur genom landsbygdsområden i 170 km/h helt utan blytillsatser? När japanska Sega ännu en gång släpper Sega Rally i konsolutgåva är ingredienserna de vanliga - arkadrally i vansinnestempo på ojämn terräng.


Medlem
FZ recenserar SEGA Rally

Riktigt kul arkadrally för den hjärndöde som inte orkar växla och dylikt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Riktigt kul arkadrally för den hjärndöde som inte orkar växla och dylikt

Manuell låda hittar du om du trycker på X när det är dags att välja bil...

Men kul, det är det. Svårt som fanken med ratt dock, kör betydligt snabbare med handkontroll och det är lite synd.

Medlem

Tycker att bilarna känns för lätt, Ingen vikt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag kör det till PC, riktigt skoj faktiskt. Lite irriterande att man inte kan mappa om knapparna bara .. .. Får låna hem en 360-kontroll från jobbet och lira med tror jag. Aja, 16p mer till "sista delen av den första" Stör mig lite bara att AI-bilarna knuffar stenhårt på ens egen bil, men kör man in i dom är det som en stenbumling.

Inaktiv

Provat demot till PC, gillar det.

Konstigt att inte nämna något av det som skiljer spelet från mängden. Det som var speciellt med detta spelet var ju att de tagit fram den där modifierbara vägunderlagsmeshen ;D... Det att bilen påverkar underlaget som i sin tur påverkar bilen.
Iof de kanske var tvungen att ta bort det på 360n? (sen jag såg Halo3 i HD så har mitt förtroende för 360ns grafiska kompetens sjunkigt rejält..)

Tips:
http://www.gametrailers.com/player/23276.html


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Jag älskar spelet, mycket arkad i en realistiskt deformering av vägunderlaget, vilket ger en härlig blandning av realism och arkad. Mycket kul spel rekommenderar varmt för alla arkad fantaster och även andra rally fantaster.

4/5 av mig


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

efterssom jag inte fick nån av mina kontroller att funka så.. -5/10

Youtube-proffs

Tydligt exempel på att ja inte har samma smak som Fz rescesenter.

De här spelet suger, hade inte ens velat ha de om jag så fick betalt för det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Tydligt exempel på att ja inte har samma smak som Fz rescesenter.

De här spelet suger, hade inte ens velat ha de om jag så fick betalt för det.

Håller med. Tycker det gäller en rad av de senaste recensionerna nu. Men men, vi kan inte alla ha samma smak.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Top 3 bästa bilspel of allt time! Nytänkande och revolutionerande!

Fy hellvette vad bra det är, jag är helt lyrisk! Grymma banor, fantastiskt skön arkad-känsla, bilarna reagerar bra och precist, plus en grym finnish... Men det är inte något av dessa ting som gör det så pass bra. Det är att bilen påvärkar underlaget som i sin tur påvärkar bilen. Som Nkembo så fint utryckte det. Det lyfter en annars jävligt trött genre. När hände det senast något nytt? Att man taktiskt kan försöka hitta uppkörda spår för att få bättre grepp är så enkelt men så genialiskt!

Redaktör
Skrivet av SuperTank:

Tydligt exempel på att ja inte har samma smak som Fz rescesenter.

De här spelet suger, hade inte ens velat ha de om jag så fick betalt för det.

"FZ:s recensenter" är inte en individ. Vi är sisådär tio pers som regelbundet skriver om nya spel, alla har sina egna åsikter, älsklingar och hatobjekt. Jag, till exempel, är inte förtjust alls i detta lir. Det funkar som retrotripp, men... nej, för mycket gårdag.

Skrivet av gardis84:

Nytänkande och revolutionerande!

Varken eller. Kul kanske, om man gillar fortkörning av den gamla stammen. Men nytänkande är det fanimig inte.


signatur
Medlem

Jag körde demot på 360. Var helt omöjligt att köra när man var van vid Forza. Skulle inte spela Sega Rally om jag så fick det gratis


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

Att detta skall vara lika bra som Halo 3 har jag personligen svårt att tro. Men då har jag bara provat demot iofs, kanske blir spelet mycket bättre om man kan spela alla banor och alla bilar. Håller mig tveksamt inställd. Bra skriven recension, språkligt, i övrigt.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Sega Rally äger helt enkelt och själv har jag mer problem med Forza och PGR, sjukt så sega spel.

Medlem
Skrivet av nkembo:

Iof de kanske var tvungen att ta bort det på 360n? (sen jag såg Halo3 i HD så har mitt förtroende för 360ns grafiska kompetens sjunkigt rejält..)

Det finns i 360 versionen också.
Om du sen mäter boxens grafiska prestanda enbart efter att ha sett Halo 3 är lite synd, då det inte är i närheten av att vara snyggt.
Det är som att mäta hur fort en Volvo går idag men bara kolla in en gammal 740.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Iof inte eftersom Halo är nytt, en 740 är det inte...men Halo går inte att använda som benchmark, de funkade KANSKE när Halo 1 kom

Medlem

Tyckte att recensionen var bra och lät hoppfull men så kom den gula rutan i botten...

Inaktiv

sega är iaf en av dom bästa när det gäller att göra bilspel och fightingspel,
virtua fighter serien är finfin resten som sega gör är väl sådär.

KoP
Medlem
Skrivet av Nolite:

Att detta skall vara lika bra som Halo 3 har jag personligen svårt att tro. Men då har jag bara provat demot iofs, kanske blir spelet mycket bättre om man kan spela alla banor och alla bilar. Håller mig tveksamt inställd. Bra skriven recension, språkligt, i övrigt.

Jag tror man får sätta betyg på bilspel jämte betyg ifrån andra bilspel. Och inte jämte med.. ja.. t.ex Halo.

Skrivet av nkembo:

Provat demot till PC, gillar det.

Konstigt att inte nämna något av det som skiljer spelet från mängden. Det som var speciellt med detta spelet var ju att de tagit fram den där modifierbara vägunderlagsmeshen ;D... Det att bilen påverkar underlaget som i sin tur påverkar bilen.
Iof de kanske var tvungen att ta bort det på 360n? (sen jag såg Halo3 i HD så har mitt förtroende för 360ns grafiska kompetens sjunkigt rejält..)

Vad har du fått det ifrån att dom tagit bort det på 360'n? Det har dom ju inte alls. Fantasier.
Sen att döma ut den grafiska prestandarn bara för att du sett Halo 3.. tja.. behöver inte tillägga så mycket mer. Du kanske hade för höga
förhoppningar kring Halo 3 och hade väntat dig något über som hade slagit världen med häpnad och bringat världsfred och fått oss alla att dansa hand i hand lyckliga in i solnedgången.

Medlem

tyckte spelet var riktigt tråkigt jämfört med colin mcrae dirt men så är det

men har inte motorstorm också väg underlag som påverkar bilens prestanda?

Medlem

Hur är PS3 versionen jämfört med 360?

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Tydligt exempel på att ja inte har samma smak som Fz rescesenter.

De här spelet suger, hade inte ens velat ha de om jag så fick betalt för det.

Word!
Samma spel som kom till saturn för evigheter sen nu i HD och med spår i leran.

Aja men det är sant som han säger, ska inte jämnföra olika recensenter mot varandra.
Men den här killen borde ju ha recencerat Halo 3 då hade det fått 6/5 *långsint*

Redaktör
Skrivet av Dogge:

Aja men det är sant som han säger, ska inte jämnföra olika recensenter mot varandra.
Men den här killen borde ju ha recencerat Halo 3 då hade det fått 6/5 *långsint*

"Killen" heter Magdalena och har "Morsan" som smeknamn... Man ska inte jämföra betyg mot varandra, nej, särskilt inte när det gäller två olika recensenter och två helt olika spel. Återigen: betyg är en extremt kort sammanfattning av textens innehåll, inte själva recensionen. Läs texten för att få veta vad recensenten tycker.


signatur
Medlem

alltså recensera spel går ju knappast ut på att gämföra olika spel i samma genre. Tror fan det att om man gillar Forza/colin så lär ju knappast detta vara speciellt tilltalande och tvärt om. Betyget skall ju sättas inviduellt för produkten och eventuellt kanske gämföras med likvärdig produkt. Gämföra med vad Halo 3 fick är ju knappt lönt att ens kommentera egentligen...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Dogge:

Aja men det är sant som han säger, ska inte jämnföra olika recensenter mot varandra.
Men den här killen borde ju ha recencerat Halo 3 då hade det fått 6/5 *långsint*

Här är en review på single-delen av halo som har många goda poänger. Om man INTE är en fanboy samt aldrig spelat de andra spelen. Escapistmagazine

Ställer mig dock tveksam till jämförelsen mellan sega rally och halo 3

Ni har bra poänger med olika sorters spel... Jag älskar Forza och kanske därför jag inte gillar spel som NFS-serien och Sega Rally!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Jag kör det till PC, riktigt skoj faktiskt. Lite irriterande att man inte kan mappa om knapparna bara .. .. Får låna hem en 360-kontroll från jobbet och lira med tror jag. Aja, 16p mer till "sista delen av den första" Stör mig lite bara att AI-bilarna knuffar stenhårt på ens egen bil, men kör man in i dom är det som en stenbumling.

Går finfint att mappa om knapparna, bara man kör spelet i Vista dvs (iaf för mig). SegaRallyLaunchern (där man ställer in grafik, ljud, kontroll osv) kraschar alltid i xp utan att jag kommer åt några inställningar :/
Kör det själv med en PS2 Dualshock-kopia för USButan minsta problem iallafall.
Bättre arkad-rally går inte att hitta i min mening iallafall ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv
Skrivet av Tassel:
Skrivet av nkembo:

Iof de kanske var tvungen att ta bort det på 360n? (sen jag såg Halo3 i HD så har mitt förtroende för 360ns grafiska kompetens sjunkigt rejält..)

Det finns i 360 versionen också.
Om du sen mäter boxens grafiska prestanda enbart efter att ha sett Halo 3 är lite synd, då det inte är i närheten av att vara snyggt.
Det är som att mäta hur fort en Volvo går idag men bara kolla in en gammal 740.

Hmm, så man får inte bedöma 360n efter det mest hypade och sålda spelet till den just nu? Well...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

Hej.

Någon som vet om spelet stöder split screen i pc versionen?
Eller för övrigt känner till bil spel för pc som stöder split screen?

Inaktiv

Någon som vet om man på Sega Rally kan spela "split screen" vid Xbox360Live?

1
Skriv svar