Film: Så spelar du The Eye of Judgment

Robot
Medlem
Film: Så spelar du The Eye of Judgment

Coolt!

Inaktiv

Playstation-eye kameran är det största skälet jag har till att sälja min xbox360 och köpa en ps3. Det här verkar ganska intressant, även om de säkerligen kommer mjölka alla spelare på pengar med "booster packs" och annat.

Flakmonkey
Skrivet av Bazil:

Det här verkar ganska intressant, även om de säkerligen kommer mjölka alla spelare på pengar med "booster packs" och annat.

Självklart kommer de göra det, men det är å andra sidan det som gör såna här typer av spel, magic the gathering etc, kul... Om det bara hade funnits en uppsättning kort och aldrig kommit nytt hade det blivit förbannat tråkigt imo... samtidigt ska det ju vara så att du inte måste köpa nytt hela tiden för att kunna spela och konkurrera...

Inaktiv

Tycker det verklar väldigt bra, hoppas bara att mp läget funkar utan problem. Någon som har sett någon intervju om just mp delen av spelet?

Medlem

Yu-Gi-Oh i verligheten någon?
Ser faktiskt riktigt roligt ut.. Aldrig varit mycket för kortspel, men när man får faktiskt se striderna i riktigt snygg grafik på skärmen blir det hela mycket roligare

Medlem

Skulle vara fränt om ett sådant här spel släpptes till riktiga Magic kort ... Skulle vara kul att kunna lira mot kompisar över nätet Tex ...


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Det känns lite som Magic: The Gathering fast för folk utan fantasi.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Skulle vara fränt om ett sådant här spel släpptes till riktiga Magic kort ... Skulle vara kul att kunna lira mot kompisar över nätet Tex ...

Håller med så djävla hårt. Online-turneringar etc. Skulle äga.

Medlem

Meeh.. Kortspel i alla ära men.. ha det både på bord o skärm är lite väl uberkill. Men men.. Kan nog säkert vara kul.

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Det känns lite som Magic: The Gathering fast för folk utan fantasi.

Det känns lite som att spel är som böcker fast för dem utan fantasi...så kan man också säga om man ska se från det perspektiv du har...?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Unikt spel måste jag säga. Alla dom där teknade serierna som dom använder kort blir verkligthet.
kommer nog att säljas stort i japan ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

så snart kan även magic och kortspels "nördarna" stanna hemma om dagarna

verkar coolt men inte riktigt min typ av spel...
blir spännande och se vad de hittar på framöver dock


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Ungefär som Pokemón med andra ord. Fast ett Pokemón där du måste köpa varje varelse istället för att hitta dem.

Icke coolt.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Bazil:

Det här verkar ganska intressant, även om de säkerligen kommer mjölka alla spelare på pengar med "booster packs" och annat.

Självklart kommer de göra det, men det är å andra sidan det som gör såna här typer av spel, magic the gathering etc, kul... Om det bara hade funnits en uppsättning kort och aldrig kommit nytt hade det blivit förbannat tråkigt imo... samtidigt ska det ju vara så att du inte måste köpa nytt hela tiden för att kunna spela och konkurrera...

Om man inte vill betala så lär det nog komma sidor där man kan "ladda hem" korten och sedan skriva ut dom.

Medlem
Skrivet av Wassblad:

Om man inte vill betala så lär det nog komma sidor där man kan "ladda hem" korten och sedan skriva ut dom.

Tror nog att det inte bara är att "skriva ut dom".

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av Wassblad:

Om man inte vill betala så lär det nog komma sidor där man kan "ladda hem" korten och sedan skriva ut dom.

Tror nog att det inte bara är att "skriva ut dom".

Varför inte?

Medlem

Ja, mest för att det är så jävla uppenbart. Ingen chans att de inte har tänkt på det och inkorporerat nått sorts fucking system som hindrar abuse.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av kabex:

Varför inte?

det lär ligga nå microchipp i varje kort som plattan läser av..
kameran SER ju inte vad det är för kort..plattan måste ju läsa av korten på något sätt..
men vist, om du skriver ut en framsida och en baksida av ett kort och sen trycket in ett microship från ett epix kort och sen klistrar ihop halvorna så kan det nog funka

Medlem

Och hur kommer Playstation Eye-kameran in i det hela ?..


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lith:

Och hur kommer Playstation Eye-kameran in i det hela ?..

iofs

Inaktiv
Skrivet av Lith:

Och hur kommer Playstation Eye-kameran in i det hela ?..

Kanske för att kolla orienteringen av korten då det verkar spela roll åt vilket håll de är vända.

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av kabex:

Varför inte?

det lär ligga nå microchipp i varje kort som plattan läser av..
kameran SER ju inte vad det är för kort..plattan måste ju läsa av korten på något sätt..
men vist, om du skriver ut en framsida och en baksida av ett kort och sen trycket in ett microship från ett epix kort och sen klistrar ihop halvorna så kan det nog funka

Jo det tror jag den gör. Stannar du filmen 22 sekunder in så ser man ut mönster på korten som säkert används för att tolka vad det är för kort.

Edit:
Gjorde lite research och det stämmer det jag sa.

Citat:

The 2D matrix code used in our method is a square shaped barcode that can identify a large number of objects. It is also used as a landmark to register information on the real world images. Since matrix codes are printable, it is virtually costless to produce and attach codes on various kinds of real world objects.

Källa: http://www.sonycsl.co.jp/person/rekimoto/matrix/Matrix.html


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Lith:

Och hur kommer Playstation Eye-kameran in i det hela ?..

Den kollar villka kort du lägger på spelplanen om du kollade filmen.

Medlem

Såg något liknande spel när jag var i Japan för ett par år sedan.
Men då hade varje konsoll en sensorplatta framför skärmen, som läste av kortens baksida och även tillät att man styrde trupperna genom att vrida och röra korten.
På så vis kunde man styra flera trupper samtidigt (om man hade många händer) genom att flytta korten över plattan.

Såg hur som helst riktigt ballt ut där.
Synd bara att det inte kommit hit än, trots att det gått ett par år.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Såg något liknande spel när jag var i Japan för ett par år sedan.
Men då hade varje konsoll en sensorplatta framför skärmen, som läste av kortens baksida och även tillät att man styrde trupperna genom att vrida och röra korten.
På så vis kunde man styra flera trupper samtidigt (om man hade många händer) genom att flytta korten över plattan.

Såg hur som helst riktigt ballt ut där.
Synd bara att det inte kommit hit än, trots att det gått ett par år.

exakt det jag tänkte på när jag såg den här filmen och skrev min kommentar angående korten.

edit:
dom arkad spelen (finns rts, baseball, fotboll - vad jag vet) använder sig inte utav kameror när man lägger ut sina kort på bordet..så vet inte varför man ska behöva en kamera i det här fallet..
skulle vara mycket smidigare om dom skippat kameran och bara kört på bordet!:up:

Inaktiv

Mönstret på korten (som någon ovan nämnde) är väll någon sorts streckkod, tror inte det är ett chip i varje kort, låter som en suboptimal lösning.

Förutsatt att kameran är i rätt vinkel mot spelplanen kan man säkert räkna ut vad det är för kort baserat på mönstret.

Skulle säkert gå att "kopiera" korten, men vem farao vill ha hemgjorda kort egentligen, de lär ju inte överleva länge. Det är ju möjligt att de har någon slags vattenstämpel i sig, i likhet med den vissa Xeroxskrivare printar ut, om nu Eye-kameran har tillräckligt med upplösning för att kunna avläsa sådant har jag ingen aning om.

Edit: Såg nu att SuperTank hade hittat en länk om detta.

Medlem
Skrivet av Skurmedel:

Mönstret på korten (som någon ovan nämnde) är väll någon sorts streckkod, tror inte det är ett chip i varje kort, låter som en suboptimal lösning.

Förutsatt att kameran är i rätt vinkel mot spelplanen kan man säkert räkna ut vad det är för kort baserat på mönstret.

Skulle säkert gå att "kopiera" korten, men vem farao vill ha hemgjorda kort egentligen, de lär ju inte överleva länge. Det är ju möjligt att de har någon slags vattenstämpel i sig, i likhet med den vissa Xeroxskrivare printar ut, om nu Eye-kameran har tillräckligt med upplösning för att kunna avläsa sådant har jag ingen aning om.

Edit: Såg nu att SuperTank hade hittat en länk om detta.

Nej inte för det här spelet, men läs det vi skrivit om de japanska spelen.
Äger ju konceptet med kameror som läser av rätt hårt, när man dessutom kan styra trupperna genom att flytta/vrida korten.... Och DÅ behövs det ett chip i varje kort.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

verkar faktiskt riktigt roligt. men inget för mig. om nu wizards of the coast skulle få för sig att göra en ordentlig version av MTG på liknande sätt så vore det verkligen guld.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Skurmedel:

Mönstret på korten (som någon ovan nämnde) är väll någon sorts streckkod, tror inte det är ett chip i varje kort, låter som en suboptimal lösning.

Förutsatt att kameran är i rätt vinkel mot spelplanen kan man säkert räkna ut vad det är för kort baserat på mönstret.

Skulle säkert gå att "kopiera" korten, men vem farao vill ha hemgjorda kort egentligen, de lär ju inte överleva länge. Det är ju möjligt att de har någon slags vattenstämpel i sig, i likhet med den vissa Xeroxskrivare printar ut, om nu Eye-kameran har tillräckligt med upplösning för att kunna avläsa sådant har jag ingen aning om.

Edit: Såg nu att SuperTank hade hittat en länk om detta.

Nej inte för det här spelet, men läs det vi skrivit om de japanska spelen.
Äger ju konceptet med kameror som läser av rätt hårt, när man dessutom kan styra trupperna genom att flytta/vrida korten.... Och DÅ behövs det ett chip i varje kort.

Ja där kanske det är en enklare lösning och något de valt, men det är säkert fullt möjligt att göra det utan chip med. Bara du har ett unikt mönster för varje kort och vet vinkel och avstånd till ytan. Det är ju mer beräkningsintensivt än ett chip, men billigare i längden.

12
Skriv svar