Ny Playstation 3-modell bekräftad

Robot
Medlem
Ny Playstation 3-modell bekräftad

hahahaha, vem fan vill ha den? en snikvariant för 4000kr.. klarar mig tror jag

Medlem

Jag skullle nog kunna tänka mig köpa den. har inget behöv av att spela gamla spel, eller särskilt stor hårddisk. Sen är den skonsam mot plånboken också så blir kanske köp även ifall jag inte är överförtjust i PS spel. Får ju en Blueray iaf.:up:


signatur

Submission is for the weak

Medlem

mjaaa detta kallar för skepsis, låter väldigt nerstrippad. Men visst, som media maskin kanske.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Ingen bakåtkompabilitet är lite drygt. Finns ju massor med riktigt bra PS2 titlar som man missar. PS3 behöver fortfarande lite bättre spel innan den är värd att införskaffa.

Flakmonkey

Hade bakåtkompabiliteten varit kvar hade det varit ett riktigt bra paket. Mindre hårddisk är ju inga problem, kan ju sätta i vilken 2,5-disk du vill. Ser inte heller någe problem med "bara" två USB-portar. Det är dock rejält trist att inte kunna lira PS2-spel på den, men för de som inte har det behovet finns det ju ingen direkt nackdel med den här modellen imo...

Medlem

Det där tycker jag låter som en rätt bra idé. 40gb räcker ju om man man ska spela och 2 usbportar räcker gott och väl det med. Plats till minneskort bryr jag mig inte om heller. Bakåtkompabilitet är skitsamma för mig med, har inte haft en ps2 så har inga spel till den. Kommer det bra spel till Ps3 så kan det helt klart bli intressant

emp
Medlem

Förra versionen var bloatad bortom allt.

Medlem

Jag tycker också att det är good deal. Behöver inte bak-kompatibiltet för att jag redan har en PS2:a, HDD kan man alltid byta om den inte räcker till. Jag tycker bara synd om att det bara är 2 st USB portar.

Väntar nog ett år till tills det kommer Gran Turismo 5 och slim billig version av PS3.

Medlem

4k för en bluray spelare+spelmaskin
de e fint som smör


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

vill ha finfin grafik på min lcd tv så gammla ps2 spel kan jag vara utan,

det är bara twisted metall som man kommer sakna.
men det kommer nog nåt nytt på ps3.

att det är mindre usb portar är ju ett minus, men hoppas man kan ansluta usb hub.

Medlem
Citat:

men en troligare orsak lär vara att licensen för emuleringensmjukvaran är för hög dyr.

Va?;)

Eftersom jag har en del ps2-spel tror jag hellre jag vill ha den vanliga varianten. Köper ändå inte något ps3 förrän MGS4 kommer.

Inaktiv

Användningsområdet för minneskort faller ju bort i och med att den inte är bakåtkompatibel.. men varför göra så? När vi andra ändå får uppdateringarna så kan väl de billigare också få ta hem dem.
Jag har i alla fall lirat mer PS2 spel på 3an än vad jag har lirat nya spel :/


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Flakmonkey

Ett Stater Pack är ju inte så mycket dyrare om man räknar på det 6000 spänn men då får du som sagt två spel och en handkontroll vilket väl är en 1500 spänn iaf... så vill man verkligen ha en bakåtkompatibel PS3a så är det lika bra att slå till på den känns det som

Medlem

Tråkigt med bakåtkompabiliteten annars hade jag skaffat den..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ok då blir det en Playstation 2:a då om man ska lira PS2/PSX-lir någon gång i framtiden.

Medlem

Det var ju såhär dom skulle ha gjort ifrån början....

vem bryr sig om minneskortläsare ? 4 USB portar ?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Hade bakåtkompabiliteten varit kvar hade det varit ett riktigt bra paket. Mindre hårddisk är ju inga problem, kan ju sätta i vilken 2,5-disk du vill. Ser inte heller någe problem med "bara" två USB-portar. Det är dock rejält trist att inte kunna lira PS2-spel på den, men för de som inte har det behovet finns det ju ingen direkt nackdel med den här modellen imo...

Nosnos for president!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

1. polaren och jag har 4 kontroller och man måste nästan ladda dem hela tiden om man vill använda alla 4, går inte spela med sladden i.
så usb --

2. Bakåt kompabilitet nja, kan vara nått om man har massa spel, men annars kan det kvitta, inte köper man ps2 spel 2008 om det inte enbart släpps på de formatet, men vad är det för spel i sånna fall. +-

3. Minnsekort körde vi faktiskt lite med när vi körde slideshow med bilder från digital kameran, fast det var en gång av 900 vi har använt den

4. Blueray ++

5 Pris, vi köpte vår för 6200 med en film 1 handkontroll samt james bond filen som antagligen är den vanligaste bluray filmen i värden, (har 2 st faktiskt, fick en för registrering)
Men vi pungade ut 4000 var för handkontroller och spel med.
+

6 summerar så blir det ++--+-+++ = 3+
nja det är värt det om man inte ska spela med mer än 2 kontroller för ofta.

Medlem

Synd på bakåtkompabiliteten, hade den haft det hade det hela varit bra mycket mer intresant för mig; har aldrig haft en PS2 (eller PS1:a för den delen heller) så jag hade velat sätta tänderna God of War... Men jag får väl vänta på bättre tider istället:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Den klarar fortfarande PS1 spel för de som missat det.
Se så sänkte de ju priset på lyxvarianten också så den är ju inte så långt borta nu. Med 2 handkontroller och två spel är den ju nice också.


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem

nä det där känns ju inte vettigt direkt. varför inte ta bort bluray spelaren också när ni ändå håller på tar bort massa saker..

Medlem

Jätte- JÄTTE-dåligt imo att Playstation 3 stödjer bakåtkompatibilitet på PSX-titlar men inte PS2-titlar.

Lika bra att skaffa sig en PSP om man känner sig nostalgisk och vill lira lite PSX-spel.

Medlem

Först klagar folk att den är för dyr och nu för att den är billig wtf?! Visst färe saker men vad trode ni.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

pjape handkontrollen går ju vissta att spela med när man laddar den och kontrollerna tar slut efter ganska många timmar också speciellt efter den nya mjukvaru uppdateringen

Inaktiv

Hade ingen ps2:a så bakåt är inget problem, får nog bli ett köp efter jul Just nu är det andra saker som prioriteras

Inaktiv

är det ingen som vet alls om det går att ansluta usb hub till ps3 ?
för om det går så är det ju inga problem med brist på usb portar på den billiga ps3 an.

vore bra om nån kunde svara ja eller nej på den frågan om nån nu vet.

och nu kanske det är en viss risk att den billiga ps3 varianten säljs slut fort ?

menar man kanske behöver boka.

Medlem

Vem faan bryr sig om Usb portar??? Hr haft min PS3:a ett bra tag och jag anvvänder dom inte ens... Maskinen har ju Bluetooth...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Hmm.. kanske man kan köpa den, eller byta in 360 + spel mot den. Skall fundera men man lär väl ångra sig en tid efter kan jag tänka mig.


signatur

Kan Age of Conan bli nåt? :)

Medlem

Slopad bakåtkompatibilitet gör att dom förlorar mig som kund av denna modellen.


signatur

1338 - One Step Above

123
Skriv svar