PC-versionen av Gears of War filmad

Robot
Medlem
PC-versionen av Gears of War filmad

De PC-exklusiva delarna som t.ex. att man trycker på sin blåa X-knapp på tangentbordet när man ska ta upp ett vapen eller sin gula Y knapp för att titta åt de där "highlightade stället"? Okej...
Förutom att de kanske är andra banor så är det ju samma spel, en av historiens mörkaste filmer också, så grafiken man man inte säga mkt om...men de luktar 360 kopia lång väg. Orkade köra igenom de en gång, vilket inte tog lång tid, sen va de bara å sälja på Tradera...

Medlem

wtf! de där e ju en 360 version!

Medlem

Jaha, men fortfarande spelas det med kontroll? Eller är det någon redig eftersläntare som spelat in demon?

Medlem

varför visar de upp pcversion-gameplay när de spelar med en joypad? eller är det en robot som spelar med tgb+mus?

edit: och btw, hoppas de hottat upp grafiken en massa.. eller justja.. dagens kraftfullaste datorer kommer säkert inte klara av en kass portning i vilket fall.. nvm..

Inaktiv

Märkt att många nya UnrealEngine3 spel använder sig av 360knapparna på PC..att de inte orkar göra om det lilla, suckar


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Längtar mer till Unreal Tournament 3 än Gears of War iaf.

Medlem

längtar mer till CoD4 och Killzone 2 till Ps3

Medlem

En 360 version eller vadå?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Katana:

varför visar de upp pcversion-gameplay när de spelar med en joypad? eller är det en robot som spelar med tgb+mus?

edit: och btw, hoppas de hottat upp grafiken en massa.. eller justja.. dagens kraftfullaste datorer kommer säkert inte klara av en kass portning i vilket fall.. nvm..

eller hur.

fan jag känner bara ilska just nu. ska väl inte döma det här spelet, för jag har ju inte spelat det på pc. men överhuvudtaget, varför gör folk så jävla dåliga spel oftast?

Medlem

De har bara behållt kontrollschemat för 360-kontrollen, för den überkassa idiot som nu skulle vilja plugga i den istället.. Nämnda person spelar in videon i användning av detta, men möjligen har inte pc-kontrollerna varit färdiga? Nåväl, blir säkerligen bra i slutändan. Lost Planet tex lyckades konverteras, varför skulle inte Epic kunna fixa det?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

De har bara behållt kontrollschemat för 360-kontrollen, för den überkassa idiot som nu skulle vilja plugga i den istället.. Nämnda person spelar in videon i användning av detta, men möjligen har inte pc-kontrollerna varit färdiga? Nåväl, blir säkerligen bra i slutändan. Lost Planet tex lyckades konverteras, varför skulle inte Epic kunna fixa det?

I guess you're right, men jag hoppas ju såklart på det bästa.
Men ibland är det skönt att va skeptisk, iaf i det här fallet, omoget, men hey!

Medlem

360kontroll-grejset beror antagligen på att spelet är med i nå games for windows-grejs, för finns väl nå såna krav där kan jag tänka mig?

Medlem

Så vitt jag vet så finns det faktiskt PC spel som känner av ifall man spelar med en XBOX handkontroll och då blir knapparna konfigurerade till så att det ser ut som "X, Y, A, B" osv
Varför de valde att spela PC versionen med en handkontroll är en helt annan fråga. Kan helt enkelt bero på att de fortsätter att utveckla PC versionen på 360, alla banor osv, och när de är klara med allt så gör de en liten portning och vips så spelar vi på dator på en riktigt kass port


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Skrivet av lapa:

varför gör folk så jävla dåliga spel oftast?

En orelaterad fråga på ungefär samma nivå:

Varför är alla politiker så kassa? Varför har vi inte 0% skatt, gratis mat åt alla och världsfred?

Medlem

meningslöst att inte släppa det här matrialet på XB360 varför ska 360 användarna "straffas"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Molotov precis min tanke, borde ju gå att släppa som downloadable content...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Vadå straffas. Spelet har ju funnit sen 360 kom nästan. Vi som inte har xbox har fått vänta tills nu. Det är vi med PC som straffats, sen på detta måste vi köpa en ny dator för 10k för att kunna spelada det! Klart det ska vara något extramaterial då.

BTW vad är det som är extra på PC-versionen?


signatur

Long time no see.

Medlem

^- Eller inte. Har funnits i ett år den nionde november. Och den tjugoandra november är det två år sedan Xbox 360 hade release.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Shooblan:

Vadå straffas. Spelet har ju funnit sen 360 kom nästan. Vi som inte har xbox har fått vänta tills nu. Det är vi med PC som straffats, sen på detta måste vi köpa en ny dator för 10k för att kunna spelada det! Klart det ska vara något extramaterial då.

BTW vad är det som är extra på PC-versionen?

Ett nytt kapitel samt lite nya multiplayerbanor verkar det som.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]meningslöst att inte släppa det här matrialet på XB360 varför ska 360 användarna "straffas"

Håller med!
Att 360-användarna lagt pengar på en konsoll är straff nog

*ovan inlägg kan innehålla sarkasm. Länge leve yttrandefriheten!*


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av [Molotov:

"]meningslöst att inte släppa det här matrialet på XB360 varför ska 360 användarna "straffas"

Håller med!
Att 360-användarna lagt pengar på en konsoll är straff nog

*ovan inlägg kan innehålla sarkasm. Länge leve yttrandefriheten!*

Och alla PC användare som måste uppgradera sin dator då?

Medlem

Jag hoppas banne mig inte att det är så mörkt när man själv spelar!
Då får de skicka med nightvision goggles i paketet eller nåt...=P

Jag hoppas verkligen att de fixar vettig "kontrollkod" så man kan spela det utan handkontroll.

Medlem

Haha. Precis som i PC versionen av Halo 2. Xbox-kontroll-knappar för interface.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Postade om gears i shooters-tråden. Där finns en film med en av utvecklarna där han berättar mer ingående om pc-innehållet. Hela 5 nya kapitel blir det samt nya mp-banor bla.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Kan nog bli lite mysko att spela med mus/tbord, tror att när man lirar det på pc så vill man ha lite mer frihet.. är väl därför de kör med hkontroll i alla videos.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Shooblan:

Vadå straffas. Spelet har ju funnit sen 360 kom nästan. Vi som inte har xbox har fått vänta tills nu. Det är vi med PC som straffats, sen på detta måste vi köpa en ny dator för 10k för att kunna spelada det! Klart det ska vara något extramaterial då.

BTW vad är det som är extra på PC-versionen?

PC och 360 versionen av GOW är inte samma.
Nya updrag, fiender vapen ect. Man kan se det som Gears of war 1.5 innan tvåan kommer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

vaddå spelar med joypad.....det spelades med tangentbord för det va tangentbordsknappar som den ville att man skulle trycka på....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Typiskt Microsoft baserat spel.. "Games for windows". Samma sak i nått annat spel jag sett. Med Xbox knapparna synliga. har hört att det finns xbox dosa till PCn. Sett det bla när Gates och co presenterade Vista. De spelade då med en xbox dosa. och det såg presis ut som i Xbox. Med X Y och de andra färggladda knapparna.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

vaddå spelar med joypad.....det spelades med tangentbord för det va tangentbordsknappar som den ville att man skulle trycka på....

Har du färgkodade knappar på ditt T-bord? Vill jag se!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

12
Skriv svar