Robot
Stranglehold

Det finns redan oändligt många hjärndöda shooters i spelhyllan men inget av dem är så hjärndö... förlåt, jag menar förstås så roligt som att återse och styra inspektör Tequila i jakten på fulingar.


Medlem
Sparkar Stranglehold stjärt?

Orkade inte läsa hela recensionen, jag kollade bara betyget och slutsatsen. Men måste säga att jag inte håller med om betyget iaf, själv skulle jag ge spelet 3.5. Helt klart ett bra spel, inte grymt bra, men definitivt bättre än godkänt. Visst har spelet sina svagheter, men spelet är roligt vilket för mig är det viktigaste, viktigare än grafik och t.om ljud. För övrigt så tycker jag inte att spelet är fult eller låter fult för den delen heller?

BETYG: 3.5


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Härligt att se Chow Yun Fat i huvudrollen. Ingen kan swinga pickor som han!

Inaktiv

Som en rejäl forumit här på FZ borde du, HaZe303, vid det här laget veta att FZ egentligen skiter i vilket betyg de ger ett spel. Det viktiga är innehållet i recensionerna, säger det, och inte det enda medel som vi som läsare har att jämföra deras kvalitet på recensioenrna med andra sidor eller tidningar. Det vill säga ett betyg.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Har inte prövat spelet men jag håller med recensenten om att det ibland kan se lite dåligt ut. (har bara kollat screenshotsen) Men ifall det stämmer med vad dom säger att ljudet försvinner vissa gånger så låter det helt enkelt inte så lockande. :/


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Var hemma hos en polare som körde demot.
Ganska stelt och trist, repetitivt, gubbar som verkar komma lite från alla håll, man tål massor etc... nah, detta spel förtjänar inte ett särskilt högt betyg

Medlem

hade spelet kostat 399 så hade jag köpt... varför kostar inte fler spel 399:-

det är en optimal prisnivå som jag tror skulle boosta försäljningen rejält.

Bt
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Orkade inte läsa hela recensionen, jag kollade bara betyget och slutsatsen. Men måste säga att jag inte håller med om betyget iaf, själv skulle jag ge spelet 3.5. Helt klart ett bra spel, inte grymt bra, men definitivt bättre än godkänt. Visst har spelet sina svagheter, men spelet är roligt vilket för mig är det viktigaste, viktigare än grafik och t.om ljud. För övrigt så tycker jag inte att spelet är fult eller låter fult för den delen heller?

BETYG: 3.5

Bra att du inte läser recensionen och sen sågar den.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Kan hålla med recensenten om det mesta men hade i slutändan nog satt 3.5 som betyg, men smaken är som baken:) Tack för recensionen.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Ni skulle kunnat gett det 3 tycker jag. Helt klart värt en 3:a.
Visst det är ganska upprepande och andra banan är enligt mig bara jobbig. Men resten är gött tycker jag.

Medlem

synd spelet kunde ju haft bättre folk vid spakarna som kkunde utnyttjat 360´n bättre sån potentila den hade men men nästa gång kanske

Medlem

Max payne var så mycket coolare, hade story, atmosfär you name it och kolla hur gammalt det är idag men ändå så grymt.

Medlem

"skjuta i slow motion (så kallad bullet time)"

-Heter tequila time i spelet faktiskt (same shit different name)

"Att gå in på alla förmågor skulle ta för mycket plats så jag lämnar det helt enkelt åt dig att upptäcka, men jag lovar det är värt det."

Var det någon slag begränsning på hur lång recensionen fick vara? För det tar inte många rader att skriva om 4 förmågor som enkelt sammanfattas:

1. Ger tillbaka lite förlorad hälsa.
2. Slow motion och zoom för att enklare kunna skjuta en skurk på avstånd.
3. Odödlighet och obegränsad ammo en liten stund.
4. Dödar alla i rummet.

Medlem

Det blir nog knappast köp där för mig! Provade demot och var ganska ointressant. Jag tröttnade typ på slow motion effekten redan i det


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

"skjuta i slow motion (så kallad bullet time)"

-Heter tequila time i spelet faktiskt (same shit different name)

"Att gå in på alla förmågor skulle ta för mycket plats så jag lämnar det helt enkelt åt dig att upptäcka, men jag lovar det är värt det."

Var det någon slag begränsning på hur lång recensionen fick vara? För det tar inte många rader att skriva om 4 förmågor som enkelt sammanfattas:

1. Ger tillbaka lite förlorad hälsa.
2. Slow motion och zoom för att enklare kunna skjuta en skurk på avstånd.
3. Odödlighet och obegränsad ammo en liten stund.
4. Dödar alla i rummet.

Haha! ja det var ju verkligen för långt att skriva. alla andra recensioner lyckas ju få 2 sidor dessutom.

Medlem

Det var väll halfkul demot iaf men inget jag skulle köpa iaf

Medlem

om spelen var billigare skulle man köpa fler som var lite halvdana.. men nu måste man ju veta innan att spelet är riktigt bra för att lägga 600kr

Medlem

Chow Yun Fat är grym :D, får testa spelet när jag hinner

Medlem

Tankade demot till 360 och tyckte det faktis var riktigt kul. Men anar att det kan bli välldigt tråkigt efter kanske 1-2 timmars lir.

Medlem

uch detta var inget höjdar spel. tröttnade på det efter första banan enformigt så in i helvete fast 3
2.5-3/5 är ett bra betyg för detta spelet då det inte är annat än ett jaha spel


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Ordet "hjärndöd" på tapeten, eller? En infarkt i hjärnan med action måste ju kännas... sådär!

[http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1582]


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

"sparkar stranglehold stjärt?" Nää, men CoD4 kommer göra't

Medlem

Japp, det blir grymt!

synd det inte kommer 24e okt. som först utlovat.. nov. blir nämligen ruggit tung på spelfronten. typ 3 spel värda att köpa på 2v.

Medlem

spelet är riktigt bra på PC.. Bara tappar lite grann på slutet o har riktigt tråkigt första bana...

Inaktiv

Första gången jag ser någon ge ett betyg utifrån själ och hjärta Kul och bra

Medlem

Pc-demot på Strangle fungera inte ens på min nya dator så jag kan inte yttra mig *gråt* Men jag tycker ju om John Woo!

Tror ni "retail" kommer att fungera!?!


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Inaktiv

Lamt betyg. Detta spel är skitkul. Det enda spelet jag orkat klara helt senaste tiden. Är man ute efter rå jävla action så är detta ett måste

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Var hemma hos en polare som körde demot.
Ganska stelt och trist, repetitivt, gubbar som verkar komma lite från alla håll, man tål massor etc... nah, detta spel förtjänar inte ett särskilt högt betyg

Inte ett spel i din smak med andra ord, det är förmodligen inte tänkt att vara överrealistiskt heller.
Jag däremot har spelat igenom spelet 2ggr redan och börjar inte förens nu bli lite trött (kanske för att jag fick tag i en Crysis MP beta nyckel), jag kanske gillar hjärndöda skjutar spel såsom Stranglehold och Max Payne vem vet. Men jag tycker inte att spelet förtjänar en 2.5, 3 eller 3.5 låter mer korrekt. Ett spel utöver det vanliga skulle jag vilja säga, som jag förmodligen plockar fram igen om ett halvår eller liknande. I övrigt tycker jag spelet ser snyggt ut och kontrollen på datorn fungerar ypperligt.

// Fredrik

Inaktiv

sparka stjärt?
det heter väl sparka rumpa på svenska?
stjärt är väl det fiskar har...

fast...
man kan också säga att det blir sparka åsna....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Jag fattar inte... spelet är 12 GB stort men innehåller knappt någonting?

Det känns som en billig kopia av Max Payne med lite fräsigare grafik.

12
Skriv svar