Medlem

Tycker att det är väldigt bra. Och spelet är väldigt likt Hardboild, vilket är ett stort plus från min sida.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFC
Medlem

Rubriken antyder att personen i fråga också bajsar fjärilar.. haha

Låter som värsta snäll-rubriken ju

(syftar enbart på formuleringen av rubriken så tolka inte detta som något personpåhopp )


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:

"skjuta i slow motion (så kallad bullet time)"

-Heter tequila time i spelet faktiskt (same shit different name)

"Att gå in på alla förmågor skulle ta för mycket plats så jag lämnar det helt enkelt åt dig att upptäcka, men jag lovar det är värt det."

Var det någon slag begränsning på hur lång recensionen fick vara? För det tar inte många rader att skriva om 4 förmågor som enkelt sammanfattas:

1. Ger tillbaka lite förlorad hälsa.
2. Slow motion och zoom för att enklare kunna skjuta en skurk på avstånd.
3. Odödlighet och obegränsad ammo en liten stund.
4. Dödar alla i rummet.

B recensioner som denna får cirka 500 ord jag var redan långt över den gränsen.

Ja fast för att folk ska veta vad det handlar om så är bullet time, enligt mig en bra beskrivning då det syntes (mig veterligen ) först i Max payne. de som inte spelat STranglehold förstår kanske inte om de inte får en välkänd referens.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Rubriken antyder att personen i fråga också bajsar fjärilar.. haha

Låter som värsta snäll-rubriken ju

(syftar enbart på formuleringen av rubriken så tolka inte detta som något personpåhopp )

lol vilken tolkning;)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv

imo så är spelet tråkigt och enformigt.. Okej det finns lite coola effekter här och där som man småler lite åt, men överlag så är det ganska intetsägande.

Orkar inte utveckla, för det är helg men dom som spelat det på pc kanske vet vad jag pratar om?!
Ger det en Stark 2:a

Medlem

Det hade hjälpt om man såg filmen Hard Boiled innan. Jag tror det är actionfilmen med flest bodycounts eller nåt, folk dör som flugor i den filmen :).
Så jag var inte överraskad att det bara var horder av fiender i detta spelet. Snarare tyckte jag det va kul med samma röj i spelet som i Hard Boiled. Samtidigt var det tillräckligt långt(kort) för att man inte skulle hinna tröttna. 4/5

Medlem

[quote=morsan]

Skrivet av MammaMuu:

"skjuta i slow motion (så kallad bullet time)"

-Heter tequila time i spelet faktiskt (same shit different name)

"Att gå in på alla förmågor skulle ta för mycket plats så jag lämnar det helt enkelt åt dig att upptäcka, men jag lovar det är värt det."

Var det någon slag begränsning på hur lång recensionen fick vara? För det tar inte många rader att skriva om 4 förmågor som enkelt sammanfattas:

1. Ger tillbaka lite förlorad hälsa.
2. Slow motion och zoom för att enklare kunna skjuta en skurk på avstånd.
3. Odödlighet och obegränsad ammo en liten stund.
4. Dödar alla i rummet.

B recensioner som denna får cirka 500 ord jag var redan långt över den gränsen.

Varför är det så? Det är ju inte direkt så att det som skrivits trycks i en tidning med begränsad plats. Här har ni ju gott om plats. Ett spel som inte är hypat till 200% förtjänar väl också en utförlig recension.

Nu har jag visserligen inte läst denna, men jag tycker att 500 ord låter väldigt lite.

Inaktiv

ser att folk båder säger buu och vissa säger att det är bra.
har inte testat demo, men det man såg på en film såg rätt så ok ut.
gubben är rätt så lättstyrd vad man förstått ?

Redaktör
Skrivet av Spectral:

Varför är det så? Det är ju inte direkt så att det som skrivits trycks i en tidning med begränsad plats. Här har ni ju gott om plats. Ett spel som inte är hypat till 200% förtjänar väl också en utförlig recension.

Vi valde att sätta 500 respektive 1000 ord som riktvärde för hur långa våra recensioner bör vara. Kortare för mindre spel, längre för större. Orsak: förr fanns inga riktlinjer, vi svävade emellanåt iväg i absurt långa texter. Jag är övertygad om att majoriteten överlag föredrar dessa kortare varianter. För en bra skribent ska detta utrymme (som för övrigt är flexibelt - kräver texten fler ord bråkar vi inte med skribenten om det) vara tillräckligt för att beskriva ett spel.

Lite allmän info: 500 ord är ungefär en A4-sida i Word. Denna recension är på ungefär 630 ord. En PC Gamer-sida ligger på 400-450.


signatur
Medlem

var ganska roligt (har inte spelat färdigt ännu)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

spelet suger, dom ska vara glada att dom ens fick 500 ord istället för bara en endaste kommentar, jag är glad att jag slap läsa mer iaf

och betyg är upp till en endaste person att sätta, som vanligt, inget styrelsemöte som beslutar om vilket betyg som ska sättas direkt

Medlem
Skrivet av Silentzio:

hade spelet kostat 399 så hade jag köpt... varför kostar inte fler spel 399:-

det är en optimal prisnivå som jag tror skulle boosta försäljningen rejält.

Ja se på Halo 3, de hade ju 399kr och slog försäljningsrekord Kanske något för andra distributörer, då hade iaf jag köpt fler spel!

Stranglehold var ju totalt värdelöst, gör ett nytt Max Payne istället, Stranglehold hade ju bara stulit ur Max Payne och gjort det värre, mina 500-550kr behåller jag!

Inaktiv

Testade det här spelet för ett bra tag sen... en taskigt gjord Max Payne-kopia är vad det är. Eller rättare sagt det är ett uselt spel i Max Payne-stil.

Inaktiv

Roligt tidsfördriv, alla spel behöver inte vara mästerverk.
3/5.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Jag tyckte spelet var riktigt kul (bara spelat på 360, ej PC), så kul att jag nu kämpar mig genom det på svårare och svårare svårighetsgrader. Samtidigt förstår jag varför det ogillas av många; det ÄR tämligen enformigt och gillar man inte grundkonceptet med att skjuta hej vilt åt alla håll medan allt sprängs omkring en har man nog inte mycket att hämta i Stranglehold.

Men jag förstår inte vad recensenten menar med att spelet skulle vara utan ljud ibland. Jag hade ljud hela tiden, i alla fall vad jag kan minnas. Bakgrundsmusik och pangpang. Mycket pangpang.

Medlem

Hade inga problem med ljudet heller. Spelet blir mycket bättre om man begränsar sig till att spela det i korta doser, för om man sitter ett tag så blir det enformigt, men det är riktigt kul om man kör lite åt gången. Verkligen inte värt det till fullpris, men när det är speltorka och det säkert har gått ner i pris så kan det verkligen vara värt det.

Vad för ljudkort testades spelet på? Sämsta skiten någonsin? Hade inga problem alls och har kört en del i början med ett X-fi Music och resten med ett Auzentech X-fi Prelude. Spelet har förresten de fetaste bazooka ljuden någonsin i ett spel. Med min Proson anläggning var det ett jäkla drag i ljudet allmänt.

Medlem
Skrivet av Silentzio:

hade spelet kostat 399 så hade jag köpt... varför kostar inte fler spel 399:-

det är en optimal prisnivå som jag tror skulle boosta försäljningen rejält.

pc spel har iaf den nivån...iaf på MediaMarkt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

asså seriöst, vadan detta jävla recensionsgnäll hela tiden?

måste någon tycka spelet ÅT er, poängen med recensionen är att få en inblick i spelet och i vad recensenten själv tyckte om det. nothing more, nothing less.
sitta å lipa över en jävla skala, vad äre för fel på er


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Bt:
Skrivet av HaZe303:

Orkade inte läsa hela recensionen, jag kollade bara betyget och slutsatsen. Men måste säga att jag inte håller med om betyget iaf, själv skulle jag ge spelet 3.5. Helt klart ett bra spel, inte grymt bra, men definitivt bättre än godkänt. Visst har spelet sina svagheter, men spelet är roligt vilket för mig är det viktigaste, viktigare än grafik och t.om ljud. För övrigt så tycker jag inte att spelet är fult eller låter fult för den delen heller?

BETYG: 3.5

Bra att du inte läser recensionen och sen sågar den.

Hur sågade jag den??? Om DU hade läst vad jag skrev, så hade du sett att jag skrev att jag inte håller med om betyget och gav det betyget jag tyckte det var värt. Inget annat?? Men som vanligt så läste väl du för mycket mellan raderna igen??

Ps. Jag hade varit uppe hela natten, därför orkade jag inte läsa mer än betyget.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag tröttnade på det mitt i första banan och stängde ner, men sedan bestämde jag mig för att ge det en chans till och upptäckte att det blir mycket bättre efter första banan. Inget höjdarspel men ganska roligt i en liten stund.

Medlem
Skrivet av prikk:

asså seriöst, vadan detta jävla recensionsgnäll hela tiden?

måste någon tycka spelet ÅT er, poängen med recensionen är att få en inblick i spelet och i vad recensenten själv tyckte om det. nothing more, nothing less.
sitta å lipa över en jävla skala, vad äre för fel på er

word


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

tycker gott att recensionerna kan vara långa.

bättre då att göra en sammanfattning på ett kort stycke i slutet så kan de som inte orkar läsa en lång recension läsa bara den.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

spelet är riktigt bra på PC.. Bara tappar lite grann på slutet o har riktigt tråkigt första bana...

Jovisst är det ett bra spel att spela ibland men bra på PC? Kan inte förstå varför de tog bort stödet för X-Box 360 kontrollen på PC.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar