Ny sökfunktion på FZ

Robot
Ny sökfunktion på FZ

Härligt!

Inaktiv

jag tycker den förra var bättre

Medlem

Hm, den förra var snyggare iaf. Den här kanske är mer effektiv dock.

Inaktiv

Uhhhh :S Förra var otroligt mkt enklare att hantera även om den inte var lika effektiv!

Medlem

Urgh, "I samarbete med Sesam.se" gjorde ju inte direkt siten mer stilren...


signatur
Medlem

Mycket bättre än den förra, bra !

// edit

Skrivet av Gullefjun:

Urgh, "I samarbete med Sesam.se" gjorde ju inte direkt siten mer stilren...

Hmm, jag tycker den smälter in bra. Tror nog inte att man kommer att tänka på den efter ett par dagar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tackar.

Kanske inte klockren design, dock.

Medlem

tar bort "skugg" effekten på texten så blir de bra


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

man vill ju ha kvar fz till vänster när man söker

Medlem

Diggar att man kan välja "avdelningar" och få fram sökresultat per avdelning, utan att behöva lämna sökresultaten
Bra FZ!

Medlem

Vår förra sökfunktion var såväl dålig som långsam. Den är förresten fortfarande tillgänglig.

Tips: prova att söka på F.E.A.R. på http://www.fz.se/nyhetsarkiv/list.fz . Prova sen motsvarande i nya sökgrejen.

Eller varför inte söka efter John Carmack på gamla. Sju av de tio första träffarna har inget med Carmack att göra (och citationstecken hjälper inte, inte heller john AND carmack). Prova sen den nya. Alla har med John Carmack att göra. 'nuff said, slentriandissar undanbedes...

Inaktiv

Ser helt okej ut när jag sökte efter ord. Men ja går in på hur exakt och bra den är senare


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tar bort "skugg" effekten på texten så blir de bra

precis! Annars var det bra!:up:

Medlem

denhär funkade betydligt mkt bättre än förra.. den förra var rent ut sagt värdelös vid vissa sökningar.. så thumbs upp för nya

Btw, för er som använder opera som webläsare, högerklicka i sök-textfältet och välj Create Search, fyll sedan i nå kort och simpelt keyword, tex fz, sen kan ni i adressfältet när ni lite snabbt vill söka efter nått på fz bara skriva "fz Halo 3" så söker skiten åt er, väldigt smidigt
har så för ett antal siter, så slipper man gå in på sidan, vänta tills den laddat klart, sen leta upp textrutan å börja skriva å sen söka

Avstängd
Skrivet av Mikaelh:

Tackar.

Kanske inte klockren design, dock.

+1

Inaktiv

Funkade bra, men som sagt. Har sett snyggare design.

Medlem

Jo, absolut inget fel rent funktionellt men "i samarbete med Sesam.se" ser inte speciellt fint


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

Man får ju upp vad man söker på men den var kanske inte så värst snygg...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

hellre praktiskt före snyggt... Tack för att ni äntligen fixat en ny sökmotor den funkar utmärkt!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Det hade varit bra om sökresultaten hade ordnats i kategorier, tex:

___________
Spel
-----------------
:
:
___________
Nyheter
-----------------
:
:
osv..

Medlem

Håller med en del tidigare kommentarer, det lär märkas, och jag tvivlar nog inte på att den är bättre rent funktionsmässigt, men än så länge märks importeringen av söken. Den behöver implementeras bättre och åtminstone ge illusionen av att man är kvar på FZ. Alltid trevligt med utveckling hur som haver.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Fungerar betydligt bättre än innan, men varför inte integrera den på sidan typ
http://i14.photobucket.com/albums/a308/Xorgh/1copy.png
Eller det kanske kommer?

Medlem

Trevligt. Men designen var inte alls bra...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av LimStift:

Det hade varit bra om sökresultaten hade ordnats i kategorier, tex:

___________
Spel
-----------------
:
:
___________
Nyheter
-----------------
:
:
osv..

Efter en sökning kan du i vänsterkolumnen välja olika kategorier (nyhetar, artiklar, spel osv) för att filtrera på dessa.

Mycket klagomål på designen. Vad är det egentligen för del på den? Stör ni er lika mycket varje gång ni använder Google?

Medlem
Skrivet av andman:

Stör ni er lika mycket varje gång ni använder Google?

Det är lite skillnad på Googles och FZ:s design. Jag tycker att den här sökfunktionen känns bra mycket bättre än det gamla, men det vore ännu bättre om den var integrerad med resten av sidan. Den sticker ut lite väl mycket som det är nu.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av andman:

Mycket klagomål på designen. Vad är det egentligen för del på den? Stör ni er lika mycket varje gång ni använder Google?

Men nu är vi väl ändå inne på FZ och inte Google?

Självklart ska en sökfunktion på en site som Fragzone vara en del av sidan. Att hänvisas till Sesam.se, som för övrigt är en riktigt usel söktjänst, känns rent av lite B.


signatur
Medlem

Jag tycker denna fungerar otroligt mycket bättre än förra både design- och funktionsmässigt.

Kan tänka mig att er server slipper rätt mycket ansträngning nu när de hostar söken istället.

Keep up the good work


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Jag håller med om att det vore bra om söktjänsten var mer integrerad designmässigt. Förhoppningsvis kan det lösa sig på något vis.

Redaktör
Skrivet av Gullefjun:

Att hänvisas till Sesam.se, som för övrigt är en riktigt usel söktjänst, känns rent av lite B.

Jämfört med föregående sökfunktion är den som sagt ljusår bättre. Alternativet är att vi kodar en själva, typ att med stort besvär uppfinna hjulet igen.


signatur
12
Skriv svar