Apple drar tillbaka spel

Medlem
Apple drar tillbaka spel

Ibland undrar man. Följande är saxat från Svenska Dagbladet.

Citat:

Apple ber om ursäkt. Spelet Baby shaker till Iphone - där användaren ska tysta ett skrikande barn genom att skaka telefonen - har upprört många och företaget meddelar nu att applikationen dras tillbaka.

Ska man skratta eller gråta? Hur påtända var folket som släppte igenom den här lysande spelidén?

Citat:

Spelet går ut på att tysta barn genom att skaka telefonen. När barnet slutligen tystnat dyker ett rött X upp över dess ögon.

Alltså, allvarligt? Vet inte om jag blivit mer blödig sen man själv blivit farsa, men att döda spädbarn kanske inte är riktigt den PR man är ute efter.

Hela artikeln hos Svd här.
Bild på spelet här.

#blogg


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
Apple drar tillbaka spel

Du har inte blivit blödig. Det där är rent ut sagt stötande. Skaparna har uppenbarligen glapp i moralen/hjärnan.

Möjligen har de lyckats tänka det som ett sätt att uppmärksamma att man inte ska skaka sina barn (det finns föräldrar som får för sig att göra detta...) men det är som att uppmärksamma förintelsen genom att göra ett spel där man spelar vakt i Auschwitz (aningen grov jämförelse, men poängen går fram hoppas jag).


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Bevisar bara det jag alltid trott, nämligen att Steve Jobs är satans apostel.

Redaktör

Hyfsat smaklöst... Men det sitter väl nån tuffing nånstans och spänner bröstvårtorna inför polarna och hävdar att det är coolt.

Bazooka: nåt säger mig att Jobs inte varit särdeles inblandad i detta projekt...


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Hyfsat smaklöst... Men det sitter väl nån tuffing nånstans och spänner bröstvårtorna inför polarna och hävdar att det är coolt.

Bazooka: nåt säger mig att Jobs inte varit särdeles inblandad i detta projekt...

Mjo, men borde inte Apple ha någon sorts quality assurance? Även om spelet är gjort av en tredjepartsutvecklare så kan dem ju inte släppa igenom vilken dynga som helst, eller? Är ju trots allt i första hand deras produkt som det utvecklats till och därmed deras rykte som står på spel.

Redaktör

Ja, tveklöst. Men jag tycker fortfarande inte att det är Jobs jobb (häpp!) att personligen sköta den detaljen, även om han råkar bossa för Apple.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Ja, tveklöst. Men jag tycker fortfarande inte att det är Jobs jobb (häpp!) att personligen sköta den detaljen, även om han råkar bossa för Apple.

Inte personligen, men han borde åtminstone ha ett finger med i att bestämma riktlinjer för vilka program som släpps igenom kvalitetskontrollerna.

Men då är det ju förstås diskutabelt om det är tillräckligt för att tilldela honom titeln "satans apostel". :$

Medlem

hah, kul spel


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Inaktiv

O-noes, someone think of the virtual children!

Asbra idé, vi behöver fler bra spelideér. ^_^

1
Skriv svar