Allt starkare rykten om en ny PS3-modell

Robot
Allt starkare rykten om en ny PS3-modell
Medlem
Allt starkare rykten om en ny PS3-modell

Lol, enligt mig är det fortfarande skitdyrt, men jo 1800 kr billigare än vanligare är ju endå bra!
Dock så gillar man ju Xbox och håller sig till det


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Om priset hamnar på c:a 4500:- här så är det lite svårt att kalla det skitdyrt.
Den kommer då att kosta ungefär likamycket som en 360 Elite, och den vill jag inte kalla för dyr.

Kanske är nu som det riktigta kriget mellan Sony och MS börjar, medans Nintendo kan sitta på sin tron och se på spektaklet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd

Köper man starter kit+headset så kommer man under priset för en xbox 360 med samma tillbehör med 1,5 k ungefär.

Medlem

och jag som tänkte köpa ps3 i UK i november... hoppas det blivit ännu billigare där också då

Medlem

En hårddisk på 500Gb kostar idag ca 1000 kr, för tre år sedan fick du runt 100Gbför samma pris. Mao det blir billigare per Gb med tiden.

Vore det därför inte bättre att släppa en ny modell med större hårddisk som ersätter den som kostar runt 6000 och sen sänka den med 60Gb istället för att ge ut en med mindre hårddisk?

...eller varför inte bara sänka priset på den befintliga utan att ge ut en ny modell.

Medlem

ska den bli ännu billigare så får de fan ta bort bluray isf men inte kan dom göra det ju då försvinner hela vitsen med att ha en ps3 isf.

Medlem

Fan va najs!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Killbom:

Köper man starter kit+headset så kommer man under priset för en xbox 360 med samma tillbehör med 1,5 k ungefär.

vad menar du nu ?

köper man starter kit + headsett så kommer man under priset för en xbox 360 med samma tillbehör med 1,5 k ?

på 360 där får du med headsett och det får man väl på ps3 också eller måste man köpa headsett till ps3 ?
du vet väl med en premium 360 kostar ?
det är under 3.000 kr.
den nerbantade ps3 an kommer kosta cirka 4.000 i australien och förhoppningsvis i sverige också.

så den kommer inte bli billigare än 360.
sen återstår att se hur mycke skatt det kommer läggas på.

hamnar den nerbantade ps3 an på cirka 4.500 i sverige då är det bra med tanke på all skit staten lägger på med skatt.

Inaktiv
Skrivet av Killbom:

Köper man starter kit+headset så kommer man under priset för en xbox 360 med samma tillbehör med 1,5 k ungefär.

Va? Vad snackar du om? Min kompis fick en helt ny 360 från butik för 3.3k. Han fick då med 2 spel, en handkontroll och ett head set som följer med till alla boxar. Om det är dyrare än en PS3 så säg gärna hur.

Skulle i alla fall vilja ha en PS3 men har inte pengar till det. Dessutom har inte PS3 tillräckligt bra spel än, Litlle Big Planet skulle jag kunna tänka mig att köpa PS3 för och likaså FF13.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ska den bli ännu billigare så får de fan ta bort bluray isf men inte kan dom göra det ju då försvinner hela vitsen med att ha en ps3 isf.

Spelen är på bluray så det kommer inte försvinna

Bra ifall det kommer en billigare ps3:a så fler polare köper den ^^

Har för mig att australien har tom ännu dyrare maskiner och spel än vad vi här i sverige har... men har så kasst minne så jag e int helt säker

Tur att man har mest vettiga polare... bara en som köpt xbox360

Medlem

Så länge det inte kommer några (bra) spel till PS3 så spelar det ingen roll om man sänker priset med 1500:- , ingen kommer köpa den ändå.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Intressant, hoppas verkligen att det blir verklighet... hoppas de säljer den på Videogameplus då, med tanke på att den PS3a inkl frakt går på 4200 därifrån så kanske den kommer kosta runt 3000 istället

Medlem

Snowman, rly?
Det är ju billigt ju...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Tassel:

Kanske är nu som det riktigta kriget mellan Sony och MS börjar, medans Nintendo kan sitta på sin tron och se på spektaklet.

Sitta på sin tron? Först och främst så måste man vara en vinnare för att sitta på tronen och denna generations krig har bara börjat, så det är PS2 som har tronen än så länge. Sen så slåss Wii i lättviktsklassen med sig själv medan 360 och PS3 är i tungviktsfighten.

Medlem

Kan man anta att priset kryper under 3500:- när den kommer till Sverige? i så fall så är det ett riktigt bra pris med tanke på ett en blue-ray spelare idag kostar runt 5000-6000:-.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Sitta på sin tron? Först och främst så måste man vara en vinnare för att sitta på tronen och denna generations krig har bara börjat, så det är PS2 som har tronen än så länge. Sen så slåss Wii i lättviktsklassen med sig själv medan 360 och PS3 är i tungviktsfighten.

Ja jag vet, försökte bara vara lite rolig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

Kan man anta att priset kryper under 3500:- när den kommer till Sverige? i så fall så är det ett riktigt bra pris med tanke på ett en blue-ray spelare idag kostar runt 5000-6000:-.

hoppas kan man ju,
men tror inte det blir så lågt, det är ju trots allt bara en mindre hd och så har dom tagit bort några usb portar.

ett mer realistiskt pris är strax över 4000 och det är ju inte illa det heller.

Inaktiv

Ja, jag tycker iallafall att det är bra att de bantar bort onödiga och kostsamma saker som 20 Gb extra hd-utrymme och några USB-portar.

Varför har dom så många USB-portar från början om det driver upp priset så mycket? Oförsvarligt, tycker jag.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

jo, man kan ju använda usb hub så får ju ändå ps3 många usb uttag om man vill ha det.

för det går att ansluta usb hub till ps3 ?

går iaf till 360 vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Kanske är nu som det riktigta kriget mellan Sony och MS börjar, medans Nintendo kan sitta på sin tron och se på spektaklet.

Haha

Medlem

det kan inte va blu rayen som drar upp priset mer än ca 1500 för det är vad en blu ray till datorn kostar :S


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det lär ju ändå Sony använda som argument till höga priset ändå. Blue ray och deras cell cpu.

Men om man tittar på Sonys starter pack så är det billigare med drygt 500kr än att köpa likvärdiga saker från Microsoft. Även om inte MS släpper spel i HD-DVD format (iaf inga titlar jag sett) så anser jag att det börjar bli en självklarhet att ha filmer och tv i HD.
På webhallen blev det drygt 6500kr för ett xbox360 "starter pack" medans sony tar 5995kr för deras.
Xb360 premium(3499kr) extra kontroll(399kr) HD-DVD(1595kr) spelen Halo3(549kr, bättre än resistance fall of man iaf) och Colin Mcrae dirt(499kr, eftersom Forza är inge vidare och colin är mer likt motorstorm än forza är).
Jag kommer inte svara på idiotiska kommentarer som typ "vadå HD-dvd, den behöver man ju inte juuuu", för visst sparar man 1500kr utan den och kanske man sparar 500kr om man köper playstation3 startern, men MS ger ju en mer val genom att inte ha allt i samma paket och tvingar en till att lägga ut 6k på maskinen och ett par spel.
Men om jag ska skaffa en ps3 eller xbox så lär jag ju inte enbart skaffa själva maskinen. Lite spel och film samt extra kontroll blir ju krav om man vill ha roligt med kompisar så man hamnar ju ändå på samma summa oavsett vilken maskin man väljer. Om man inte enbart köper maskinen samt Halo3 och inget mer dvs. Men då kan man lika gärna vänta tills det kommer till PC (2010 typ =P) och skaffa fetare burk.

Detta är bara vad jag anser. Som många säkert kunnat fatta så har jag inte ens skaffat någon av maskinerna ännu och om jag gör det så skulle det blir med dessa saker i princip (HD dvd osv). Dock tycker jag priset för bägge är aningen högt då man inte bara kan titta på själva priset på en produkt (konsollen) utan måste titta på vad slutsumman blir för att ha lite kul. Spela halo3 flera spelare är ju kul.. Vad sägs om att spela 4 st jippiiiiii. Ojdå då vart vi uppe i 5250kr för halo3 och en xbox360 me 4 kontroller. catch my drift?

Så om Sony sänker priset så pass och att det inte blir för högt pris i sverige så kommer ju PS3 att bli teoretiskt billigare än Xboxen. Men det kan man bara se först när den kommer hit så därför skrev jag teoretiskt =P.

Lite nattläsning är alltid kul =P Nu ska här slaggas.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

för det går att ansluta usb hub till ps3 ?

går iaf till 360 vad jag vet.

Skrivet av BangBoomBang:

på 360 där får du med headsett och det får man väl på ps3 också eller måste man köpa headsett till ps3 ?

jag gillar hur du formulerar dina frågor för att förespråka xbox, inne på en ps3 tråd.
var det inte du som gång på gång påstått att du skulle sluta trolla?
som jag sagt tidigare, sök hjälp snälla!! du kan inte må bra

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av BangBoomBang:

för det går att ansluta usb hub till ps3 ?

går iaf till 360 vad jag vet.

Skrivet av BangBoomBang:

på 360 där får du med headsett och det får man väl på ps3 också eller måste man köpa headsett till ps3 ?

jag gillar hur du formulerar dina frågor för att förespråka xbox, inne på en ps3 tråd.
var det inte du som gång på gång påstått att du skulle sluta trolla?
som jag sagt tidigare, sök hjälp snälla!! du kan inte må bra

hahaha

Men snälla, låt honom vara i fred.
Han försöker ju ta sig ur fanboyträsket.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Äh, håll er till topic och enas om att det är bra med prissänkningen

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av BangBoomBang:

för det går att ansluta usb hub till ps3 ?

går iaf till 360 vad jag vet.

Skrivet av BangBoomBang:

på 360 där får du med headsett och det får man väl på ps3 också eller måste man köpa headsett till ps3 ?

jag gillar hur du formulerar dina frågor för att förespråka xbox, inne på en ps3 tråd.
var det inte du som gång på gång påstått att du skulle sluta trolla?
som jag sagt tidigare, sök hjälp snälla!! du kan inte må bra

Man ska som sagt inte kasta sten i glashus ;p

Men en prissänkning låter smutt ^__^

Inaktiv

jag frågar ju om det går att ansluta en usb hub till ps3.
och det skulle ju isåfall vara bra till den ps3 som släpps och som har mindre antal usb utag.

att jag sen skriver att 360 kan det är väl inget fanboy fjanteri ?

jag är ju bara nyfiken för om ps3 kan det också för jag kommer köpa den billiga ps3 an när den kommer,
och dom som redan har ps3 kanske kan upplysa
om det går eller inte att ansluta usb hub ?

Inaktiv

Vi som redan har en PS3a behöver ingen usb hubb. Så vi borde inte veta eller?
En port till mus och en till tangentbord sen en -om man inte vill ha blutooth- till headset. Sen har man en kvar till annat.. kanske en cam eller sånt, very nice. Jag kan säga direkt att 2 USB portar inte funkar alls om man vill köra med mus och tangentbord.
Slå på den dyrare innan den tar slut istället, om man inte vill ha en massa hubbar överallt

Sen kan ni tacka "Nordisk film" för priset istället för staten, det är de som har satt marknadsvärdet till 6000 Sek.

Och som svar på en annan fråga som någon ställde ang. 60 Gb. Jag tycker själv att det är väldigt liten hårddisk och jag kommer att köpa en större så snart tillfälle ges, det är ju trots allt valfri 2,5" som gäller.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

12
Skriv svar