Vårt team

Inaktiv
Vårt team

Innan har vi postat lite bilder när vi har arbetat med spelet, här är dock en bild på större delen av Databox Games (några som fattas, jag och Tobias), dvs vi som gör spelet Penalty of Heroes (3 andra personer arbetar delvis också med PoH)

Vårt huvudkontor ligger i Visby på Gotland om ni undrar

#blogg

Medlem
Vårt team

Representerar bilden även hierarkin på företaget? Hahaha

Inaktiv

Yes det gör det, vår apa sitter i trädet Därför jag inte är med på bilden eftersom jag är så högt upp att jag inte dyns på bilden

Medlem

Ni var lite fler än jag trodde, ganska stort gäng ändå (för att vara indie dvs). Och du är stor-apan alltså?

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

Ni var lite fler än jag trodde, ganska stort gäng ändå (för att vara indie dvs). Och du är stor-apan alltså?

Nopp jag är inte stor apan
Jo vi är en del pers för att göra spelet (9 st + 3 externa, dvs lite ljud/musik). Vi pluggar ihop så det är därför vi kan ta in folk utan att "gå back" eller tänka på löner osv. Det enda är ju fler vi tar in desto mindre får var o en om nu spelet skulle sälja något. Så jag ser oss som väldigt indie ändå

Inaktiv

Just nu är vi:
3 programmerare (1 extra kom till nu i veckan)
1 producent
1 marknadsföring
2 2d artister (1 character design o 1 level design)
2 3d artister
1 narrativ (skriver historien och beskriver miljöerna som ska göras)
1 musiker (ny)
1 ljud effecter (ny)

Så det är iofs en del personer.

Spelet började som ett projekt i en utbildning som 4 av oss går (internationell master i spel produktion, IGPS på Gotlands Högskola), sen är resten 3:e års elever i programmering och 3d på Gotlands Högskola.

Vi har även nu tagit in en som ska göra musik (han som gjort musiken till vår "teaser trailer") och en som ska göra ljud effekter.

1
Skriv svar