Era erfarenheter av Acer-lappar?

Skägg.
10 Chambers
Era erfarenheter av Acer-lappar?

Nej, rubriken är inte en felstavning av racer-lappar - norrlänningar med pimpade skotrar på lustgas och neonljus under tracksen. Vad har ni för erfarenheter av laptops från Acer?

Den jag haft de senaste tre åren är av det märket, och den har snart totalhavererat med grafikfel, glapp i strömförsörjningen och kollegan med samma modell har haft två hårddiskskraschar. En datormånglarkontakt säger att Acer (och HP) gillas av kundtjänsten då de har låg felmarginal men min personliga erfarenhet säger ju annat. Jag har hittat en prisvärd rackare och undrar helt enkelt... är det bra skit?

#blogg


signatur
Medlem
Era erfarenheter av Acer-lappar?

Min erfarenhet är att Acers budget laptops (5000-7000kr syftar jag på då) håller lägre kvalitet än andras budget laptops. Om jag var du skulle jag instället kolla på HPs laptops som är riktade mot företag, typ 65XXb/67XXb. Förkasta inte heller Dell.

Sen kan man inte räkna med att en laptop i budgetsegmentet håller i tre år. Särskilt inte om man bär runt på den ett par gånger i veckan.

Medlem

Polare hade en budget som inte höll länge, uppförde sig allmänt konstigt för att till sist bara självdö. Just ja, FAT32 också. lol

Medlem

En i familjen hade en budget-Acer och den var inte mycket annat än trubbel.

Jag är inte så insatt i bärbara för tillfället men generellt tycker jag mig ha hört gott om HP och Dell.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Säger det samma Acer budget är inget vidare av min erfarenhet. Långsam service dessutom. :/


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Det finns generellt sätt inget laptop märke som står ut sig så där jätte mycket när det gäller kvalité i budget klassen. Det är mer eller mindre problem med dom alla. Det som jag (av personlig erfarenhet) haft minst problem med är IBM (Numera Lenovo) laptops, både i budget klassen och rent generellt medan Dell och Acer varit värst.

När det gäller lite dyrare datorer (Speciellt jobb datorer) så är det HP och Lenovo man ska satsa på, utan tvekan. De håller en kvalité långt bättre än konkurrenterna, även om de kostar lite mer.

Medlem

HP har en jäkla massa skit förinstallerat på sina datorer, och deras laptops med fingeravtrycksläsare (alla?) är inte roliga när man ska konfa Outlook :/

Kör på Dell är mitt tips, Lenovo har jag också hört ska vara bra, men jag vet inte hur budget de är? Kolla beggade Lenovo kanske?

Medlem

Min sambo hade en acer som började krångla efter ca 3 månader, typ om hon hade igång webcam så segade allt ner och 100% av datorkraften gick åt direkt till nåt. Samma om hon spelade flashspel på blip.se, såg på dvd, osv... datorn blev även oheligt varm så antar var nåt värmerelaterat.
Testade allt från Vista, XP och Windows ME och samma skit med alla, återställningar, extra fläktplatta att ha under med mera. Funderade på linux ett tag men som tur var så pajade skiten totalt och fick en ny sen som funkat bra fast det också 'är en acer. Så det är nog som med alla andra märken, har du tur så funkar de bra.

1
Skriv svar