Robot
NHL 08

Förra året fick NHL-serien sin största nyhet på flera år. Skill Stick hette nymodigheten och vi var positivt överraskade. Lyckas EA leva upp till de nya förväntningarna och ge oss ett lika underhållande spel även i år?


Medlem
Testat - NHL 08 på 360:n

Blir nog ett köp detta... Demot är svincoolt och jag älskar 07an...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv

Bästa NHL spelet på 10 år.


signatur

Its only after you've lost everything, that you are free to do anything.

Medlem

Synd bara att pc-spelare inte får samma spel som 360'n Slutade spela nhl-spelen för några år sedan då de blev sämre och sämre, men detta verkar ju vara ganska bra iaf

Medlem

detta spel ska jag införskaffa, demot var härligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förstår inte vad som är så lockande med sport-spel. Hatar dem helt enkel


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Förstår inte vad som är så lockande med sport-spel. Hatar dem helt enkel

Förstår inte varför sådana som du gör inlägg gällande sport-spel. Hatar er helt enkelt!

NHL 08 är GRYMT bra!

Flacken

Medlem

Åh, vilken besvikelse och bortkastad tid. Försökte hitta en bild på en spelare som anfaller med en motorsåg, yxa eller alternativt en slö kniv. *suck*

Får väl vänta till bloodbowl... eller så kanske jag ska ta en trip down memory lane med lite mutant hockey!


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Har lirat loss en del mot en polare som är NHL nörd, eller pro kanske man ska kalla det, grymt roligt när man lär sig kontrollen (ej classic). Dock har jag en bite kvar innan jag blir nått bra, närmsta jag kommit oavgjort är väl 2-7 ^^

Medlem

Riktigt bra spel. Det enda man kan klaga på är kommentatorerna och repriserna. Ibland får dom för sig att säga helt fel saker. Och repriserna kan ibland visa ett skott som gick i mål förra perioden istället för skottet man satt i ribban så det studsa ut i publiken. Oftast får man dessutom bara se just skottet också, aldrig nån pass eller liknande innan. Men bortsätt från det är det grymt.

Medlem

så skönt att målvakten inte sjabblar in pucken hela tiden! =D
kunde ju bli mål på vilket jävla skott som helst i 07 =P


signatur

-Talyren

Medlem

Buggspel, åtminstone på PS3:an. Efter att ha kört lite skridskoträning så dök de där jävla konerna upp under kommande match. Så jävla dåligt. Som någon sa, "Bästa NHL-spelet på 10 år". Ja, precis, men för 10 år sedan var det ännu bättre...

Medlem

EA Sports spel har ALLTID fumlat med repriserna, fattar inte att de inte kan ta till sig det folk säger om det. Samma i FIFA-spelen, de kan visa repriser på misslyckade inlägg som sakta rullar över sidlinjen en halv meter från hörnflaggan, medans ett stolpskott eller ribbträff inte får någon repris överhuvudtaget. Riktigt dåligt att de inte fixat detta än.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv
Skrivet av Nimr0d:

EA Sports spel har ALLTID fumlat med repriserna, fattar inte att de inte kan ta till sig det folk säger om det. Samma i FIFA-spelen, de kan visa repriser på misslyckade inlägg som sakta rullar över sidlinjen en halv meter från hörnflaggan, medans ett stolpskott eller ribbträff inte får någon repris överhuvudtaget. Riktigt dåligt att de inte fixat detta än.

Rätt konstigt.. För i fifa 08 har dom fixat till repriserna motför 07

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nimr0d:

EA Sports spel har ALLTID fumlat med repriserna, fattar inte att de inte kan ta till sig det folk säger om det. Samma i FIFA-spelen, de kan visa repriser på misslyckade inlägg som sakta rullar över sidlinjen en halv meter från hörnflaggan, medans ett stolpskott eller ribbträff inte får någon repris överhuvudtaget. Riktigt dåligt att de inte fixat detta än.

Rätt konstigt.. För i fifa 08 har dom fixat till repriserna motför 07

Inte vad jag märkte i demot?


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv
Skrivet av Nimr0d:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nimr0d:

EA Sports spel har ALLTID fumlat med repriserna, fattar inte att de inte kan ta till sig det folk säger om det. Samma i FIFA-spelen, de kan visa repriser på misslyckade inlägg som sakta rullar över sidlinjen en halv meter från hörnflaggan, medans ett stolpskott eller ribbträff inte får någon repris överhuvudtaget. Riktigt dåligt att de inte fixat detta än.

Rätt konstigt.. För i fifa 08 har dom fixat till repriserna motför 07

Inte vad jag märkte i demot?

I 07 så var det en enda situation som gick i repris hela tiden. I 08 får man se alla målchanser + mål och från olika vinklar

Medlem

Sportspel är ett virus på spelmarknaden, dom e tråkiga som satan, alla är likadana (hockey=hockey, fotboll=fotboll), dom tillför ingenting, samma nötande fram och tillbaks år efter år. Let's face it, dom enda "sport" spelen som e värda att satsa på är Skateboard och andra X-sports relaterade spel. Därav Snowboard, skateboard och liknande. Sådant man sällan ser på standard TV-kanal. Mer intressant med individuella sporter därför att det är endast där man hittar någon som helst skill...OBS. E-sport är en annan sak.

Redaktör
Skrivet av ToRcH:

Sportspel är ett virus...

Man kan ju också hävda att skateboard och liknande "sporter" är värdelösa som sportspel (och som sport överlag) eftersom de ofta baseras på bedömning, inte faktiska, mätbara resultat...

I mitt tycke är det stora problemet med de årliga sportliren just att de släpps årligen. Vi får nöja oss med små, små "nyheter" som nya styrsätt och omgjorda taktikmöjligheter. Folk som jag, som prioriterar känslan framför vilket sopigt svenskt ligalag som ingår, behöver därför inte ett nytt lir varje år. Men eftersom sportliren alltid hamnar på säljtoppen tycker uppenbarligen majoriteten annorlunda.


signatur
Medlem

Alltså; Går det att åka snabbt?

Inaktiv

2K7 tyckte jag var mycket bättre än EA 07. Vad man ser på preview så tycker jag det ser ut som att 2K kommer äga EA även detta år. Animationer och spelkänsla är överlägset.

Medlem

Detta skall tydligen vara tokdåligt till PC för er som överväger att köpa det till de, däremot är det skitsweet till 360
MYCKET bättre än 07, Dynasty läget har ju förbättrats avsevärt! Förhandlingarna med spelarna är bättre, free agent läget är smidigare, farmarlaget spelar någon roll för en gångs skull, man kan inte bara rekrytera alla de bästa spelarna i free agent (om man valt att köra utan lönetak), för de kan neka p.g.a. de tycker du har för bra lag och inte tror de får tillräcklig istid, eller tvärtom.
Spelarnas omdöme om din klubb baseras på hur bra/dåligt du spelar (gäller free agent med då), scoutläget för rookies är förbättra, borta är alla uppgraderingar man behövde göra (ge stjärnor åt t.ex. ekonomi och materialförvaltare).
Lite tråkigt att man inte kan göra något för vinsten laget genererar.
Mycket smidigare animationer än tidigare, spelarna "tänker själva" när man skjuter, liksom att de känns som att spelarna fattar att jag vill skjuta en backhand i ett visst läge och inte mjösar fram nåt konstigt forehandskott eller missar pucken.

Sen missade skribenten att man kan göra sina egna anfallsstrategier med spelarrörelser?

Medlem
Skrivet av DubbelV:

2K7 tyckte jag var mycket bättre än EA 07. Vad man ser på preview så tycker jag det ser ut som att 2K kommer äga EA även detta år. Animationer och spelkänsla är överlägset.

Gamespot, som är en ansenlig recensentsida för spel, ratade 2k8 big time. EA har tagit tillbaka tronen.

Inaktiv

Flera saker som nämnts t.ex det där med repriser. I NHL07, och tidigare spel, visas t.ex inga repriser på stolpskott eller skott som bara var rejält nära.

Du får aldrig en utvisning på mer än 2 min ifall du inte hamnar i slagsmål. Aldrig en 2 + 2 eller matchstraff. Du kan inte crosschecka och motståndaren vågar knappt peta på dig. Däremot fylls utvisningsstatistiken med hakningar fast man i OPTIONS dragit ner hakningar till ett minimum.

Reprismenyn är ett skämt sedan NHL04 som hade ett riktigt bra gränssnitt där du t.om kunde justera hastigheten från extremt slow-mo till snabbt som satan på reprisen. Den möjligheten är helt borta.

Att greja med kedjorna är smärtsamt värre sedan de tog bort drag-n-drop funktionen med tydliga bilder på spelarna. I NHL07 ser du bara namnet på spelaren i en tabell.

Grafiken i PC-versionen är ett skämt. Full detalj nivå och spelarna ser ut som legobitar när kameran zoomar ut lite.

Om inte allt detta plus mycket mer är fixat i NHL08 blir det inget köp.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Sen missade skribenten att man kan göra sina egna anfallsstrategier med spelarrörelser?

Det stämmer, jag missade att nämna det. Det är bara en i raden av mycket trevliga nyheter! Sen, appropå NHL 2k8 kan jag utifrån det demo jag har spelat (inte spelat fullversionen) säga att jag faktiskt gillar EA:s spel bättre. Förra året var det jämnt lopp i min mening.

/Eric Danielsson, skribent.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ToRcH:

Sportspel är ett virus...

Man kan ju också hävda att skateboard och liknande "sporter" är värdelösa som sportspel (och som sport överlag) eftersom de ofta baseras på bedömning, inte faktiska, mätbara resultat...

I mitt tycke är det stora problemet med de årliga sportliren just att de släpps årligen. Vi får nöja oss med små, små "nyheter" som nya styrsätt och omgjorda taktikmöjligheter. Folk som jag, som prioriterar känslan framför vilket sopigt svenskt ligalag som ingår, behöver därför inte ett nytt lir varje år. Men eftersom sportliren alltid hamnar på säljtoppen tycker uppenbarligen majoriteten annorlunda.

japp,sant sportspel är ett virus kommer hela tiden nya spel varje år,men kallar man sportspel virus,kan man ju lika gärna säga att fps-spel är virus,,,skulle iaf tro att det finns mer kassa fps spel än sportspel därute...

Skrivet av totte08:

Åh, vilken besvikelse och bortkastad tid. Försökte hitta en bild på en spelare som anfaller med en motorsåg, yxa eller alternativt en slö kniv. *suck*

Får väl vänta till bloodbowl... eller så kanske jag ska ta en trip down memory lane med lite mutant hockey!

HA HA HA helt och hållet min mening Bloodbowl FTW


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av DubbelV:

2K7 tyckte jag var mycket bättre än EA 07. Vad man ser på preview så tycker jag det ser ut som att 2K kommer äga EA även detta år. Animationer och spelkänsla är överlägset.

testade 2k8 demon till 360,och jämfört med nhl08 tyckte jag det faktiskt var ett riktigt skröpspel,ful och plottrig grafik,konstig kamera vinkel som standard,och nä,animationerna slår heller inte nhl08,har själv spelat hockey i många år och nhl08 är spelet som komemr närmast verkligheten..

Medlem

Riktigt bra spel. Allting känns bättre än nhl 07. Att äntligen kunna ställa upp ett riktigt power-play är hur skönt som helst.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Att få till ett riktigt power-play i NHL07 är inga större problem. Värre var det innan då backarna inte ens försökte hålla pucken på rätt sida om blålinjen.

Medlem

Det bästa hockeyspelet hittils!

12
Skriv svar