Medlem
Skrivet av teX:

Att få till ett riktigt power-play i NHL07 är inga större problem. Värre var det innan då backarna inte ens försökte hålla pucken på rätt sida om blålinjen.

Bra jobbat. Jag o polarna kunde inte göra det på 07:an men men funkar bra nu iaf.

Kan även tillägga att det funkar bra att spela online. Har inte märkt av någon lagg eller att speltempot saktas ner.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Har 07, och gillar det, så får nog ta mig en titt på detta.

Inaktiv
Skrivet av ToRcH:

Sportspel är ett virus på spelmarknaden, dom e tråkiga som satan, alla är likadana (hockey=hockey, fotboll=fotboll), dom tillför ingenting, samma nötande fram och tillbaks år efter år. Let's face it, dom enda "sport" spelen som e värda att satsa på är Skateboard och andra X-sports relaterade spel. Därav Snowboard, skateboard och liknande. Sådant man sällan ser på standard TV-kanal. Mer intressant med individuella sporter därför att det är endast där man hittar någon som helst skill...OBS. E-sport är en annan sak.

Herredug... Så bara för att du tycker att sportspel är tråkiga så är de ett virus? Det är ju inte precis så att alla FPS revolutionerar spelgenren speciellt ofta heller. Det är väl inte så svårt att förstå att alla har olika smak, därav olika spel. Förstår inte var såna kommentarer kommer ifrån. Avundsjuka för att man själv är så galet dålig på det eller att man faktiskt tycker att det är tråkigt? Antingen eller så är det en omogen kommentar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag slutade spela NHL-spelen när de inte brydde sig ett skit om att släppa en PCversion, utan i princip tog konsolversionen rakt av. Om de inte ens bemödar sig med att ändra så man kunde låta bytena skötas med F-tangenterna, så bemödar jag mig inte att spela skiten.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av ToRcH:

Sportspel är ett virus på spelmarknaden, dom e tråkiga som satan, alla är likadana (hockey=hockey, fotboll=fotboll), dom tillför ingenting, samma nötande fram och tillbaks år efter år. Let's face it, dom enda "sport" spelen som e värda att satsa på är Skateboard och andra X-sports relaterade spel. Därav Snowboard, skateboard och liknande. Sådant man sällan ser på standard TV-kanal. Mer intressant med individuella sporter därför att det är endast där man hittar någon som helst skill...OBS. E-sport är en annan sak.

Herredug... Så bara för att du tycker att sportspel är tråkiga så är de ett virus? Det är ju inte precis så att alla FPS revolutionerar spelgenren speciellt ofta heller. Det är väl inte så svårt att förstå att alla har olika smak, därav olika spel. Förstår inte var såna kommentarer kommer ifrån. Avundsjuka för att man själv är så galet dålig på det eller att man faktiskt tycker att det är tråkigt? Antingen eller så är det en omogen kommentar.

Han kanske syftade på virus i den benämningen som influensavirus eller vinterkräksjukan, att de återkommer varje år? Bara en tanke

Inaktiv

NHL 0X är precis samma sak som alla föregångare.. borde inte få betyg av recensenter.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

NHL 0X är precis samma sak som alla föregångare.. borde inte få betyg av recensenter.

Testa spelet...suck

Inaktiv

Jag har spelet.. suck. Jag klankar inte ner på ett spel utan att ha spelet eller äga det.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Nhl 08 är otroligt kul

Skrivet av teX:

Flera saker som nämnts t.ex det där med repriser. I NHL07, och tidigare spel, visas t.ex inga repriser på stolpskott eller skott som bara var rejält nära.

Du får aldrig en utvisning på mer än 2 min ifall du inte hamnar i slagsmål. Aldrig en 2 + 2 eller matchstraff. Du kan inte crosschecka och motståndaren vågar knappt peta på dig. Däremot fylls utvisningsstatistiken med hakningar fast man i OPTIONS dragit ner hakningar till ett minimum.

Reprismenyn är ett skämt sedan NHL04 som hade ett riktigt bra gränssnitt där du t.om kunde justera hastigheten från extremt slow-mo till snabbt som satan på reprisen. Den möjligheten är helt borta.

Att greja med kedjorna är smärtsamt värre sedan de tog bort drag-n-drop funktionen med tydliga bilder på spelarna. I NHL07 ser du bara namnet på spelaren i en tabell.

Grafiken i PC-versionen är ett skämt. Full detalj nivå och spelarna ser ut som legobitar när kameran zoomar ut lite.

Om inte allt detta plus mycket mer är fixat i NHL08 blir det inget köp.

Nu vågar iaf motståndarna peta på dig, och du kan få matchstraff, Och dem visar nu skott på de nära skotten..

(nu pratar jag till ps3)


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

Köpte detta till brossan idag och fy fan va kul det är!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Vad dåligt att det är amerikaner som kommenterar matcherna istället för "Ankan" och Hägefors.
Det har ju gått att spela elitserien i snart 3 år och du säger att det är nåt nytt!?
Annars, bra recension!!!;)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Ge mig ett svenska Elitserien igen, var sketkul på sega megadrive och borde väl bli en succe på 360 och ps3 också.

Inaktiv

ALLTSÅ.... hur f-n kan man ha med svenska och finska lag om det därefter INTE går att spela ligorna?? Fullständigt idiotiskt... eller har jag totalt fel? Har ngn lyckats skapa en Elitserie t ex??:evil:


signatur

So, go boil an egg!

12
Skriv svar