Alfred spelar Final Fantasy XIII

Medlem
Alfred spelar Final Fantasy XIII

Flitens lampa har lyst på redaktionen. Mitt i mellan Bionic Commando-multiplayerstrider och spelkvällar har vi även hunnit med att provsmaka det japanska demot på världens mest efterlängtade rollspel. Alfred och jag kastade oss in i spelrummet och dukade upp för både oss och - er.

Varning: Följande bilder är SKAKIGA och SUDDIGA med undantag för de som är STADIGA och SKARPA!

Wooooooooooooow! Startskärmen!!!1!!!11! Har ni någonsin sett en finare?

Mellansekvens som är snyggare än något vi någonsin sett förut!!!1!! I alla fall typ.

Kolla, han har en fågel på krullet!!!!!!111 OMG, OMG!!!1!!1

Skicka aldrig ett krull att göra en kvinnas jobb.

Alfred var påtagligt upphetsad över den inledande mellansekvensen...

Demot inleder med en boss direkt! Alfred flippar, som ni ser, totalt. OMG!!11!

Alfred hittar ordet för "Firaga" någonstans djupt i sin begränsade japanska vokabulär och börjar dela ut storstryk.

Krullet chockas över Alfreds brist på empati...

...och får ett hånflin till svars.

Så här ser det ut när det inte pågår vare sig mellansekvenser, strider eller runtsspringade. Lightning (hon heter faktiskt så) hittar, efter mycket om och men, sin höft och släpper inte taget.

Eftersom det är ett demo får vi inte se menyerna, istället läskar vi oss med lite tutorials. Mmmm, japanska.

EPIC BATTLE ROLEPLAYING-MADNESS OF GREATNESS HERE!

Boss nummer två visar sig på styva linan och vi upptäcker lite BREAKING NEWS - man kan skippa mellansekvenser för typ första gången ever! OMG!!11!!11 OMG!!111!

Final Fantasy of AWESOME!

Vi blir så upphetsade över det här att Alfred glömmer att slåss och dör.

Oh well, vad är en bal på slottet?

#blogg

Alfred spelar Final Fantasy XIII

OMG!!11!!!1 OMG!!1!1!1 OMG!!!111!!1!


signatur

I am Jack's complete lack of surprise.

Inaktiv

/care

Kul dock att det går att skippa mellansekvenser. Om det nu går att göra det i den färdiga versionen. :>

Medlem

Största frågan just nu...

Heter det verkligen "ett demo"?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Skrivet av Rubberchicken:

Största frågan just nu...

Heter det verkligen "ett demo"?

Klart det gör. Vad annars? "En demo" låter ju heltokigt.


signatur

I am Jack's complete lack of surprise.

Inaktiv
Skrivet av Crayon Warrior:
Skrivet av Rubberchicken:

Största frågan just nu...

Heter det verkligen "ett demo"?

Klart det gör. Vad annars? "En demo" låter ju heltokigt.

Demo står för "demonstration" således en demonstration inte ett demonstration. Fast nog funkar väl ändå båda, /Care någon?

Woho, läste precis om FFXII recensionen idag och vips så får man här deja vú lagom till nattmackan.

Medlem

Största frågan just nu...

Varför gjorde ni inte en splogg?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Ska bara få hem skivan får vi se vad jag tycker om demot

Fast nog gissar jag att ni fick eran gratis istället för att ni betalar för den... eller gjorde ni som jag och köpte FFVII:AC Complete Blueray där demot följde med?


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Skrivet av Sc00pii:

Största frågan just nu...

Varför gjorde ni inte en splogg?

Därför att det redan finns en massa splogg-material men det finns visst ingen tid att redigera det. Men vem vet, jag kanske plockar fram mobilkameran nästa gång - det kan bli fruktansvärt hemskt och säkerligen skitbra.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Jag hatar er Alfred & Jonas. Wäääää jag vill också

Inaktiv

Öh! Skicka demot till mig när ni har lekt färdigt


signatur
Inaktiv

WTF? No blue hair?


signatur

Insert Coin

Tove: Nu kan jag inte lova att det finns kvar på redaktionen - Alfred skulle spela igenom det med sina coola kompisar som kan japanska - men det går säkert bra att kila upp nån gång efter lämning och kika lite.

greger: Lekt? Det här är blodigt allvar, min vän.

PNK: Eller hur? Vi har fortfarande inte hämtat oss.


signatur

Kittens are for real!

PNK, Jonas: Varför blandar ni ihop Final Fantasy med Breath of Fire?

RPG hjältar har inte alltid blått hår. Yuri Lowell exempelvis, Loyd, Luke, Lightning, Squall, Cloud, Cecil etc etc.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar