X-Fi-drivrutiner till Vista

Robot
Medlem
X-Fi-drivrutiner till Vista

Äntligen.. bara drygt 1 år för sent...

Medlem

Köper aldrig någon Creative produkt nåmer. Aldrig varit till maken hur sega dom är när det gäller drivrutiner. Allt måste dom haft tid att testa drivisarna på någon Vista beta? Och snacka inte om hur sega dom är när det gäller Linux, som funnits världans länge, jag blir tokknasig på dessa tröga företag.

En annan grej jag blir knasig på är Bioshock, 2k Games som låst Bioshock till att bara stödja 5.1 ljud om man har ett Creative-kort. Ännu mer tokknasig!!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Finally. Nu kanske skiten äntligen fungerar som det ska...

Det är sånt här som händer när ett företag nästan har monopol på sin marknad. De kan bete sig hur som helst.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

X-Fi.......
Alla andra då?:down:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

trevligt att man får lite uppdaterat stöd till sitt
Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition

kortet funkar dock redan fint för mig i vista, iof bara testat på bioshock och wic.

Medlem

i överlag funkar kortet bra för mig, men när 2142 kraschar så får jag blåskärm, vilket antingen beror på 8800 eller XFI kortet

Medlem

Undra om Fiskus har fixat dem :D:D

Medlem

Bara jag som får skrikiga diskantljud ibland (inte ofta men de kommer o trycker till ibland med riktigt oskönt ljud) i typ FEAR o vissa andra spel i XP? har ett Xfi-Extreme Music


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Bill, det är väl meningen att det ska vara så. Du spelar ju Fear, meningen att du ska blir skrämd. Nänä, skämt åsido. Provat att stänga av 24bit Crystalizer?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Dom får gärna släppa till Audigy 2 också, det går inte att använda Vista med ett sånt kort, ljudet hackar och buggar på tok för mycket.

Medlem

För dom som undrar varför inte Xtream Audio får några drivers när dom andra får så antar jag att det är för att Xtream Audio är mera ett Audigy 2 kort än vad det är ett X-Fi kort, det vill säga att det har Audigy2/Live! chipet med X-Fi loga på

Medlem

För de som tycker att det tog lång tid för creative att få ut drivisar, klaga på microsoft som vägrade låta dem komma in i systemfilerna så att de kunde göra något åt saken..

Medlem

Jaa, hoppas detta löser "hacket" i ljudet i alla spel på Vista. Funkar felfritt på xp-partitionen.
Om nu drivrutinerna kmr ner. Man får ju leta efter segare nerladdningar, 16kB/s...

Inaktiv

Wow, nu kanske man vågar hoppas på att de börjar jobba med linuxdrivrutinerna som de skjutit upp i ett år eller så.

ptr
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

För de som tycker att det tog lång tid för creative att få ut drivisar, klaga på microsoft som vägrade låta dem komma in i systemfilerna så att de kunde göra något åt saken..

realtek och alla andra som släpper drivrutiner hela tiden då? fick de komma åt systemfilerna mycket tidigare?

Inaktiv

Har väl fungerar rätt okej i vista för mig, har dock stött på lite buggar i vissa spel men det kan juh iofs vara spelet som har haft dom buggarna.

Inaktiv

Ofattbart sega servrar, 15 kB/s


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Inaktiv

Jag har inte haft några problem med mitt XtremeGamer till Vista 64bit, önskar mer drivrutiner till saker som inte har nå 64bit drivrutiner alls.

Medlem

Sen drivisarna gick ur beta stadie för några månader sen har mitt X-Fi Fatal1ty fungerat felfritt i Vista x64. Innan dess var det dock katastrof.

1
Skriv svar