FZ faller till föga - skapar Facebook-grupp

Robot
FZ faller till föga - skapar Facebook-grupp
Medlem
FZ faller till föga - skapar Facebook-grupp

jag fattar inte hypen med facebook.. det är ju fan som lunarstorm eller playahead bara mer anpassat åt vuxna............

men visst hellre att jag ser ett gäng gamers där än en massa .. annat folk :O:O

Medlem

Jon jon jon. Vi läser fz för att SLIPPA läsa om facebook och överbetalda journalistkräk som bloggar (eller slutat blogga).

Medlem

Menar ni inte fäjsbok?!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Antikvitet
Skrivet av kdid:

Jon jon jon. Vi läser fz för att SLIPPA läsa om facebook och överbetalda journalistkräk som bloggar (eller slutat blogga).

Vilken underbar idé! Fler nyheter om Schulman. Det ordnar vi, tack för tipset!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skrivet av ghoül:

jag fattar inte hypen med facebook.. det är ju fan som lunarstorm eller playahead bara mer anpassat åt vuxna...........

Du sa det själv. En lättnavigerad vuxen community så stor att typ alla med socialt liv och datorvana finns där. En gammal kommunikationsform som för första gången lyckats växa sig så stor att den kan användas på riktigt.
Hur skulle det INTE kunna vara viktigt?

Inaktiv

Ska man falla för grupptrycket å skaffa en facebook användare?

Inaktiv
Skrivet av Alcr:

Ska man falla för grupptrycket å skaffa en facebook användare?

Nej! :evil:

Medlem

Finns det något hemligt internet som alla svenssons kommunicerar via som jag helt har missat? Facebook har dykt upp från ingenstans och när det väl gör det verkar alla använda det och veta vad det är. Hur har jag kunnat missa hela denna karusell? Är jag onormal som inte känner ett behov av att vara en del av detta?

Inaktiv
Skrivet av asker:

Är jag onormal som inte känner ett behov av att vara en del av detta?

Nej!:evil:

Medlem

För helvete FZ...

Skrivet av Bazil:

Nej! :evil:

Dissade du E-mail i begynnelsen också?

Medlem

Det var droppen, vi måste lämna landet!


signatur
Inaktiv

Äh, nu drar jag.. vad fan är "college or alumni email address"???


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

facebook är the sweet.

Medlem

Tur att man inte behöver bry sig om man inte vill.

Inaktiv
Skrivet av asker:

Finns det något hemligt internet som alla svenssons kommunicerar via som jag helt har missat? Facebook har dykt upp från ingenstans och när det väl gör det verkar alla använda det och veta vad det är. Hur har jag kunnat missa hela denna karusell? Är jag onormal som inte känner ett behov av att vara en del av detta?

Asså, jag känner precis likadant! Du tar orden ur min mun, pöjk...

Medlem

Det är för mig helt ofattbart varför folk FRIVILLIGT lägger upp sina fulla namn tillsammans med bilder och dessutom öppet visar sina kontaktnät.

Medlem

Kan vi inte skaffa en FZ-klubb/grupp eller liknande på lunarstorm också?

Inaktiv

Aldrig Face book .. hatar sånna här flugor. Ska vi inte börja ha moonboots också, när vi ändå är igång?

Skrivet av Rave:

Aldrig Face book .. hatar sånna här flugor. Ska vi inte börja ha moonboots också, när vi ändå är igång?

Det finns andra flugor som FZ också borde bojkotta...

Medlem
Skrivet av hest:

Det är för mig helt ofattbart varför folk FRIVILLIGT lägger upp sina fulla namn tillsammans med bilder och dessutom öppet visar sina kontaktnät.

Varför? Man finns ju redan med i klassfoton, telefonkataloger och kundregister. Vad gör det om ens namn finns på Internet?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av hest:

Det är för mig helt ofattbart varför folk FRIVILLIGT lägger upp sina fulla namn tillsammans med bilder och dessutom öppet visar sina kontaktnät.

Jag förstår inte. Vad är hotbilden?

Facebook är en bra idé som är genomförd med enastående perfektion. Människor som förväntar något revolutionerande har missuppfattat internets potential förbluffande grovt.

Att det blivit så populärt är ingen slump, lär er detta.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

hest: Det är upp till en själv hur mycket man vill visa. Du kan ställa in så att endast dina vänner kan besöka din sida. Alla andra kommer då bara att se namn + thumb av profilbild.

Jag tycker att Facebook är bra. Första gången som nästan hela bekantskapskretsen är samlad på ett och samma ställe.. skitbra för att hålla kontakt med folk på ett lite mer "avslappnat" sätt än mail/msn.

Och så tillfredställer det ju ett par grundläggande mänskliga behov - att kolla in andra, och bli sedd av andra. Fan, hela gymnasietiden passerar ju revy när man börjar söka efter folk. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Men det är väldigt spännande att se vad folk man inte haft kontakt med på flera år har för sig nu (utan att nödvändigtvis själv behöva kontakta dem, beroende - som sagt - på deras inställningar..).

Medlem

> join
..contacting Facebook
..apply to group 'FZ'
..level of geek increased
..chance of getting laid decreased
..done.
> quit

Medlem
Skrivet av Alcr:
Skrivet av asker:

Finns det något hemligt internet som alla svenssons kommunicerar via som jag helt har missat? Facebook har dykt upp från ingenstans och när det väl gör det verkar alla använda det och veta vad det är. Hur har jag kunnat missa hela denna karusell? Är jag onormal som inte känner ett behov av att vara en del av detta?

Asså, jag känner precis likadant! Du tar orden ur min mun, pöjk...

känner OCKSÅ precis likadant!

Medlem

FaceBook är riktigt nice, man kommer i kontakt med gammla vänner som man haft problem att få tag på innan, så med det ser jag iaf inget dumt med facebook. Fast förstår inte hur man kan bli typ Facebook narkoman då det inte bjuder på så mycket roligt.

Skrivet av Tony:

> join
..contacting Facebook
..apply to group 'FZ'
..level of geek increased
..chance of getting laid decreased
..done.
> quit

> join
..contacting Facebook
..new tool for extremly casual communication obtained
..locate friends, friends lady-friend that you met at a club
..take advantage of casuality of tool to establish deeper connection without freaking the girl out.
..chance of getting laid increased
..level of geek decreased
..chance of getting laid increased
> increase usage of Facebook.

Medlem

"Facebook"... alltså, allvarligt. Jag är pro inom webben och har varit, iaf som jag trodde, "up to date" under de senaste åren, men vad faan är "Facebook"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MFC
Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

Nåja, smaken är som baken men snart kommer ni att ha problem att hinna ikapp med att regga er på alla andra communities som är på going *hint*


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

123
Skriv svar