Grafiker sökes

Robot
Inaktiv
Grafiker sökes

Skickar kanske in en ansökan imorgon.

Inaktiv

Inte många grafiker som lyckas med "snygg grafik som fortfarande håller läsbarhet och användbarhet högt".

Lycka till FZ.

Medlem

hah, denhär gjorde jag förut när jag blev förvirrad i ert filarkiv och inte vid första anblicken hittade nedladdningsknappen

är den inte fin så säg!?

Medlem

Hoppas att ni hittar en bra en!

Medlem

Ja, här behövs en grafiker.
Sidan ser ju helt bisarr ut!

Ligger lätt i top på den fulaste i min daily-visit lista.

Men det blir säkert bättre med en ny grafiker :-|

Medlem

jag hoppas iaf på att FZ byter till svart färg igen:D.. saknar den tiden.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av Kossan:

Ja, här behövs en grafiker.
Sidan ser ju helt bisarr ut!

Ligger lätt i top på den fulaste i min daily-visit lista.

Men det blir säkert bättre med en ny grafiker :-|

Jasså, vad är det du stör dig på då?
Jag tycker FZ ser bra ut. Den står ut och känns unik utan att förlora allt för mycket i tydlighet. Färgvalen kan väl diskuteras, men färgpaletten är väldigt viktig för den visuella identiteten.

Vilka siters presentation föredrar du gentemot FZ's?
Vad är det dom gör bättre?

Medlem

Jag gillar hur den här sidan ser ut. Men lite omväxling skadar inte.

Inaktiv
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Kossan:

Ja, här behövs en grafiker.
Sidan ser ju helt bisarr ut!

Ligger lätt i top på den fulaste i min daily-visit lista.

Men det blir säkert bättre med en ny grafiker :-|

Jasså, vad är det du stör dig på då?
Jag tycker FZ ser bra ut. Den står ut och känns unik utan att förlora allt för mycket i tydlighet. Färgvalen kan väl diskuteras, men färgpaletten är väldigt viktig för den visuella identiteten.

Vilka siters presentation föredrar du gentemot FZ's?
Vad är det dom gör bättre?

Jag gillar Gametrailers.com. De har inte så starka färger så det blir lätt att läsa och det distraherar inte så mkt. På FZ blir jag ofta lite bländad av färgerna men det kan ju bero på mina inställningar också. Vill dock inte behöva ställa om inställningarna bara för att jag byter till en ny sida.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av dosman:

Inte många grafiker som lyckas med "snygg grafik som fortfarande håller läsbarhet och användbarhet högt".

Lycka till FZ.

väldigt sant. fast jag tycker svenska designers är bland de bättre när det gällar att göra läsbara medier, inte så mycket lull lull och "coola" effekter som bara förvirrar


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

jag gick paint.exe när den var 8 bitars..annat än idag...kan rita raka streck utan cheats, måla med stängd mun o etc etc...anställ mig så slipper jag fängelse.

Nä...sverige ska anställa en duktig grafiker, härifrån ! grattis till dig ! lycka till !


signatur

Make a hole !

Medlem

bland det vackraste är väl pixelmålade bilder ? hdr, lightning etc etc, men alltid kommer artistens arbete fram till lansering, ingen screenie.


signatur

Make a hole !

Inaktiv

Gametrailers är nog den mest svårnavigerad sida jag stött på, särskilt vacker är den inte heller. FZ.se är bättre på båda punkterna, även om allt inte är jättebra, bra strukturerad är den iallafall.

Inaktiv

Jag håller itne med kossan.. FZ sidan är helt ok .. kunde varit bättre.. Men det kunde varit jävligt mycket sämre

Medlem

Quote: (snabel-a)
*fniss*

Aja, hoppas det blir Old School, med svart bakgrund

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av dosman:

Inte många grafiker som lyckas med "snygg grafik som fortfarande håller läsbarhet och användbarhet högt".

Lycka till FZ.

väldigt sant. fast jag tycker svenska designers är bland de bättre när det gällar att göra läsbara medier, inte så mycket lull lull och "coola" effekter som bara förvirrar

Håller med, förutom om man kollar på våra nyhetsidor (Afton/Expressen etc) som är en jäkla massa lull lull sidor

Antikvitet

Vi ska inte göra om designen på FZ, vi är väldigt nöjda med den vi har. Vårt behov rör olika avdelningar på sajten och deras respektive utformning.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag tycker FZs design är snygg och lättläst, det enda som inte funkar för mig är de hiskeliga ikonerna (de nio prickarna ni vet) i olika färger, där färgkodningen inte är logisk alls (vilken färgkodning e det?). Hade föredragit Xbox-symboler och liknande ist. För multiplatform kan man nog göra nån specialare som funkar.

Medlem
Skrivet av Wilcore:

jag hoppas iaf på att FZ byter till svart färg igen:D.. saknar den tiden.

Lätt! Mysigare design är svårfunnen. :heart:

Medlem

Skapa grafik kan jag...

Men å andra sidan... Vill jag inte se min egen design här, eftersom "JAG" är så nyfiken på att se vad andra kan skapa. mmhm... Vill inte komma till en FZ med spår av mig... Det vore inte FZ:igt.

Lycka till FZ! Skynda er, för jag spricker av nyfikenhet!

Ps. Bara som ett förslag till er om viktiga knappar... gör en lysande knapp som ser inbjudande ut... mera... sparklie-thingies! Det gillar många! Lite som en domedagsknapp...Nuke launch...gigantisk laserkanon o.s.v Ds.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Tycker FZ har en rätt bra design.

De absolut värsta sidorna är de som har tagit överdos av flash.

Medlem
Skrivet av totte08:

Skapa grafik kan jag...

Men å andra sidan... Vill jag inte se min egen design här, eftersom "JAG" är så nyfiken på att se vad andra kan skapa. mmhm... Vill inte komma till en FZ med spår av mig... Det vore inte FZ:igt.

Lycka till FZ! Skynda er, för jag spricker av nyfikenhet!

Ps. Bara som ett förslag till er om viktiga knappar... gör en lysande knapp som ser inbjudande ut... mera... sparklie-thingies! Det gillar många! Lite som en domedagsknapp...Nuke launch...gigantisk laserkanon o.s.v Ds.

Du kan inte grafik, that's for sure. Annars hade du inte kommit med dom tipsen. Lysande knappar, bling-bling, "nuke pew pew kapaow"-knappar etc är så -97.

Stilren simplicitet utan en massa tjafs däremot funkar. Gurkoz (om jag minns rätt?) har fattat grejen med den nuvarande FZ-designen.

Medlem

Tkr sidan är bra som den är nu fast var enklare att läsa +mysighetsfaktorn var högre när sidan var i svart färg

Medlem
Skrivet av totte08:

Du kan inte grafik, that's for sure. Annars hade du inte kommit med dom tipsen. Lysande knappar, bling-bling, "nuke pew pew kapaow"-knappar etc är så -97.

Stilren simplicitet utan en massa tjafs däremot funkar. Gurkoz (om jag minns rätt?) har fattat grejen med den nuvarande FZ-designen.

Omän jag måste hålla med om att stilrenhet alltid vinner över... Tja, allt, så kvarstår fortfarande faktum att ifrågasätta vem du är att ge signifikativa exempel på exakt vad grafik är.

Vem är du att säga vad som är rätt och fel inom den grafiska världen? Det vore som att säga att den konst vilken inte tilltalar dig, inte enligt dig är konst. All grafik är konst oavsett om framförandet tilltalar mottagaren eller inte.

Sen måste man även se till vilken publik FZ (eller valfritt medium) är ämnat för. Medelåldern på FZ, var kan den ligga? 12-18 skulle jag tippa på - vilket även det spelar en stor roll i valet av stilrenhet kontra bling-bling-flash-tjosan.

(Ja, jag var tvungen att vara lite skitviktig framåt småtimmarna).


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Håller med många innan mig i tråden som tycker att den gamla svarta designen var helt överlägsen denna gråtonade fesljumna layout.

Medlem

Hoppas ni hittar någon bra! Själv är jag ingen höjdare i sånt där, så jag tror jag skippar att skriva in ett mail

Inaktiv

Den design som sidan innehaver idag är faktiskt mer logisk än den förra. För att inte tala om de lätta färgerna som gör sidan lättläst så är layouten underbar


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Medlem

Jag gillar FZs design. Lättnavigerad och det är behagligt med det gråa.

Gametrailers är rörig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

d0e
Medlem

Kontakta min kompis burr. Nu gör jag det här utan hans medvetande men man vet aldrig. Har han tid/ork så kanske.

Här är hans sida.

http://www.pixel8.se/

12
Skriv svar