Grafiker sökes

Medlem

Hade så gära velat jobba med Fz men som tidigare nämnt i tråden kan jag rita ett rakt streck i paint utan hjälp och det är allt


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Tycker också designen är bra, om något är jag inte förtjust i den gråa övertoningen vid sidorna.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Angående det grafiska så tycker jag att ni borde lyfta fram några av länkarna i menyn i lite större format med en ikon eller liknande, på första sidan möjligtvis.

Sen det andra som vore fint var att man kunde enkelt och snabbt filtrera nyheter för varje platform - men det jobbade ni på senast jag läste sås


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av d0e:

Kontakta min kompis burr. Nu gör jag det här utan hans medvetande men man vet aldrig. Har han tid/ork så kanske.

Här är hans sida.

http://www.pixel8.se/

sautan vad snygga grejer.

vad gäller designen på fz så gillar jag den faktiskt, även om det här med färgerna för olika plattformar är något jag inte har koll på, och tycker det bör ersättas av ikoner som representerar plattformen i fråga.

jag minns även att jag var lite bakåtsträvande när ni bytte från den gamla designen till denna, men jag måste faktiskt erkänna att jag inte ens minns den gamla nu. det här är fz för mig

Inaktiv
Skrivet av d0e:

Kontakta min kompis burr. Nu gör jag det här utan hans medvetande men man vet aldrig. Har han tid/ork så kanske.

Här är hans sida.

http://www.pixel8.se/

Tycker FZ ska kontakta killen. Han verkar oerhört begåvad !

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Hade så gära velat jobba med Fz men som tidigare nämnt i tråden kan jag rita ett rakt streck i paint utan hjälp och det är allt

Sluta skryt! Vi är inte alla lika duktiga som du med dina raka streck, tänk på oss om inte klarar av sånt;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

hehe Synd att man inte är så haj på Hemsidor längre annars hade jag nappat direkt. Fan vad kul och Jobba med er FZ

Inaktiv

pixel8 va verkligen grym ^^,

www.gobasic.se den har jag gjort som PA. Innehållet suger dock


signatur

Long time no see.

Medlem

Tyckte iofs att pixel8's grafikarbete var lite ensidigt. Såg ut som han hade använt samma shader på allt: "Reflektion-specular-fotorealism-med-lite-noise"-shadern. Plastigt.

Medlem
Skrivet av mini-mus:
Skrivet av totte08:

Du kan inte grafik, that's for sure. Annars hade du inte kommit med dom tipsen. Lysande knappar, bling-bling, "nuke pew pew kapaow"-knappar etc är så -97.

Stilren simplicitet utan en massa tjafs däremot funkar. Gurkoz (om jag minns rätt?) har fattat grejen med den nuvarande FZ-designen.

Omän jag måste hålla med om att stilrenhet alltid vinner över... Tja, allt, så kvarstår fortfarande faktum att ifrågasätta vem du är att ge signifikativa exempel på exakt vad grafik är.

Vem är du att säga vad som är rätt och fel inom den grafiska världen? Det vore som att säga att den konst vilken inte tilltalar dig, inte enligt dig är konst. All grafik är konst oavsett om framförandet tilltalar mottagaren eller inte.

Sen måste man även se till vilken publik FZ (eller valfritt medium) är ämnat för. Medelåldern på FZ, var kan den ligga? 12-18 skulle jag tippa på - vilket även det spelar en stor roll i valet av stilrenhet kontra bling-bling-flash-tjosan.

(Ja, jag var tvungen att vara lite skitviktig framåt småtimmarna).

Det handlar om vad som är Modernt, om vi ska gå efter ditt exempel kan vi lika gärna säga att Adidas är modernt idag.

Medlem

Jag tycker den nyvarande designen är helt Ok, däremot saknar jag en temaändringsfunktion. Så att man kan ändra färgerna på text och bakgrund samt hur knapparna skall se ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

d0e
Medlem

Tycker oxå den nyvarenda designen funkar helt okej. Man har vant sig. Enkel och clean. Men visst alla ska framåt. Bara det inte blir som ign. För mycket kludd kludd.

Vila i frid

Som John nämnde tidigare - Vi ska inte göra om sidan. Vi söker grafiker för nya/gamla avdelningar, dvs de ska passa in i sidans övriga utformning.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av d0e:

Kontakta min kompis burr. Nu gör jag det här utan hans medvetande men man vet aldrig. Har han tid/ork så kanske.

Här är hans sida.

http://www.pixel8.se/

Verkar vara en riktigt skillad kille, gillade hans knappar speciellt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Som John nämnde tidigare - Vi ska inte göra om sidan. Vi söker grafiker för nya/gamla avdelningar, dvs de ska passa in i sidans övriga utformning.

Efter allt slit vi gick igenom med denna designen så håller jag med John hehe.

Jag själv kommer fortfarande vara fz grafiker och att ta steget att hämta in någon mer kommer bli riktigt skönt. Speciellt när man har ett 8-5 jobb och sedan ett privatliv efter det.

Finns mycket kul man kan hitta på rent grafiskt för att utveckla sajten och tankar kring detta utvärderas ständigt. Som the_maxx beskrev (med sexig röst), är fokuset på nya avdelningar som kommer till och gamla rustas upp.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Ja jag tänkte också det... "vart står det att ni skall ändra designen på sidan?" Hehe.

12
Skriv svar