Swinger-rapport

Redaktör
Swinger-rapport

I går var jag på mötet som vissa inte fick gå på, alltså provspelning av #Bionic Commandos multiplayerdel. Fem pers från förlagets speldivision fick sällskap av tre #Grin-anställda i en flerspelardel som överträffade mina förväntningar.

Producent Dan (som internt kallas Dante eftersom spelets andra producent också heter Dan) gick ut stenhårt med en parallell till självaste #Quake 3. Kanske en långsökt jämförelse, även om vissa likheter finns: det är renodlat (dödsmatch, lagdödsmatch och flaggjakt - fast inget tournament), det är intensivt och det har stilrena ikoner för vapen/utrustning.

Armsvingandet gör matcherna väldigt vertikala, det vill säga lätt förvirrade för 30-plussare med taskig koordination. #Super Play-gossarnas skill överglänste min med råge, och då fick de ändå storstryk av de erfarna Grin-gossarna. Vapnen är överlag brutalt kraftiga; med hagelbrakaren avlivar du fienden med ett fåtal skott (på nära håll förstås). Du kan ockskå använda gripklon för att ge fi en omgång.

Sammanfattningsvis: multiplayer känns tillräckligt välgjort för att fungera som mer än hastigt ihopslängd utfyllnad. Recension av hela spelet blir det förstås vid releasen om en månad.

Bionic Commando

#blogg


signatur
Skägg.
10 Chambers
Swinger-rapport

Hur fungerade saker som "lagbyte" och hur bestämde ni vems robotarmar som fick röra vem?


signatur
Redaktör

En virtuell kopia av Barry White klev in och agerade jury, domare och bordellmamma.


signatur
1
Skriv svar