Rock Band prissatt

Robot
Medlem
Rock Band prissatt

Kan tänka mig att detta inte kommer sälja riktigt så bra som utvecklarna tror. För dyrt för mig åtminstone.

Medlem

För dyrt? Bara någon hundralapp dyrare än vad guitar hero 2 kostar just nu. 169*6.48 (som dollarn står i idag) = 1036 kr. Och då får du dessutom både gitarr, trumma och mikrofon.

Sen om samma pris blir på den Europeiska/Svenska marknaden återstår ju att se...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

För dyrt? Bara någon hundralapp dyrare än vad guitar hero 2 kostar just nu. 169*6.48 (som dollarn står i idag) = 1036 kr. Och då får du dessutom både gitarr, trumma och mikrofon.

Man får iofs inte glömma de sjuka påslag som vi svenskar alltid får räkna med. Konsollen är ju bra mycket dyrare i Sverige jämfört med i USA, nästan dubbelt så dyr, så Rock Band kommer säkert kosta minst 1500 kronor här, om inte mer.

Men hur som helst, är spelet grymt kul så lär inte priset vara något problem. Jag kommer lätt att köpa det för 1500 spänn om det är bra. Och kommer det innan jul så är det ett ypperligt tillfälle för småkidsen att önska sig det i julklapp, om de nu inte har råd att köpa det själv.

Medlem

Note to self: Skaffa barn.

Skämt åsido, jo påslaget lär ju inte bli att leka med... Webhallen hade väl 1900:- som förbokningspris tidigare Det är lite väl blodigt och kommer förhoppningsvis sänkas.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Det ska vara dyrt att ha kul.

Inaktiv

Med dollarn som är så låg just nu, kan det vara bättre att fixa det därifrån. Iofs finns fraktkostnaden som går på ett flertal hundringar säkert :/

Medlem

Jaha ja, så man får bara med en gitarr... fick i min vildaste fantasi för mig att det var två st (en för gitarr, en för bas)... då måste man ju köpa till en extragitarr för säkert 500 spänn (om man nu inte kan använda Guitar Hero gitarren?)....

nj
Medlem
Skrivet av taah:

Med dollarn som är så låg just nu, kan det vara bättre att fixa det därifrån. Iofs finns fraktkostnaden som går på ett flertal hundringar säkert :/

Lägg på det till moms, tullomkostnader, etc så det lär nog inte bli så mycket billigare.
Glöm heller inte bort regionsskydd på spel (vilket iofs inte gäller PS3-spel om jag inte minns fel) så...

Inaktiv

visst är det dyrt.
men man kan ju lira 4 pers som i ett rockband så det är inget att tveka på
säger bara ROCK ON !!

Medlem

Tror priset kommer bl ibra mycket saftigare här.

Dessutom kom jag och tänka på en sak. Hur gör dom till 360:n? Finns så vitt jag vet bara tre usb utgångar och rockband ska ju inte vara trådlöst till 360:n... Funkar ju med mikrofon/gitarr/trummor men vilket rockband spelar utan bas?


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

tydligen så finns det nån lösning eftersom det går att köpa.
möjligt att det finns nån dubbel usb kontakt som man sätter in i nåt av 360ns usb hål.
eller nåt annat mysko.

Medlem

Trodde inte att rock band skulle släppas till PS2 har inte läst att det ska släppas till PS2 någonstans..

Medlem

medföljer en usb hubb

Medlem

Ok. Tack då var det problemet ur vägen


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Inte så illa...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

nån som vet hur det är med ps3 och rock band eftersom det är trådlöst.
är det inbyggda batterier i instumenten som man laddar efter ett tag eller måste man köpa batterier till varje instrument ?

Medlem

PS2 <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar