Nya Nvidia-drivrutiner

Medlem
Nya Nvidia-drivrutiner

Skulle kanske vara bra om ni länkade till http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_163.71_uk.html - då den drivrutinen ni länkar till är för "English US"

Medlem

Hur fasen vet man om man har UK eller US?

Medlem

För er som föredrar den gamla klassiska kontrollpanelen för drivrutinerna i Windows (som tagits bort i de senare versionerna).
Man kan få tillbaka den genom att ändra följande i Windows-registret via exempelvis 'Regedit.exe'

Citat:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvCplApi\Policies] "ContextUIPolicy"=dword:00000001

nj
Medlem

US är amerikansk Windows-version, UK-versionen är en internationell variant som bla innehåller svenska som språk för menyerna.

Medlem

Gamblor: Helt underbart, tack så mycket.

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Hur fasen vet man om man har UK eller US?

Om du inte har OS på engelska ska du ta den internationella drivern som du tankar på UK-hemsidan. Så tolkar jag det iaf. Vad som händer om man väljer US-versionen har jag alltid undrat då jag tror att språket fortsätter vara på svenska även om man tar denna versionen.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem
Skrivet av Gamblor:

För er som föredrar den gamla klassiska kontrollpanelen för drivrutinerna i Windows (som tagits bort i de senare versionerna).
Man kan få tillbaka den genom att ändra följande i Windows-registret via exempelvis 'Regedit.exe'

Citat:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvCplApi\Policies] "ContextUIPolicy"=dword:00000001

Tackar så väldans mycket! Hatar verkligen den nya kontrollpanelen som de använder sig av! Tack igen!

Medlem

nån som vet va det e för fel om inte nvidia kontrollpanel kommer upp? klickar jag på den så händer ingenting. har haft det problemet länge nu...testat hur många olika drivers som helst!

Ozo
Medlem

Ingen större skillnad i WIC måste jag säga...
Drivrutin: 158.22

Test 1 (FPS)
Min: 14
Max: 84
Avg: 34

Test 2 (FPS)
Min: 13
Max: 81
Avg: 34

Test 3 (FPS)
Min: 15
Max: 81
Avg: 34

Drivrutin: 163.71 (Senaste)

Test 1 (FPS)
Min: 13
Max: 83
Avg: 35

Test 2 (FPS)
Min: 13
Max: 82
Avg: 34

Test 3 (FPS)
Min: 11
Max: 84
Avg: 34

Medlem

Men när jag ska installera den nya drivrutinen hänger sig installationen halvvägs och sen står det: "Programmet svarar inte". Någon som vet vad det är för fel? tacksam för svar!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Improved compatibility with Bioshock säger den, men exakt vad? Har de löst problemet med svarta sprites på 78/7900 tro?

Inaktiv
Skrivet av Donqen:

Men när jag ska installera den nya drivrutinen hänger sig installationen halvvägs och sen står det: "Programmet svarar inte". Någon som vet vad det är för fel? tacksam för svar!

Hmm, testa ladda hem den igen och sedan går du in i safe mode och kör så att inget annat program stör.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Donqen:

Men när jag ska installera den nya drivrutinen hänger sig installationen halvvägs och sen står det: "Programmet svarar inte". Någon som vet vad det är för fel? tacksam för svar!

Hmm, testa ladda hem den igen och sedan går du in i safe mode och kör så att inget annat program stör.

Okej, tack för hjälpen! ska testa det...


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Herr Heide:
Skrivet av Svenpa:

Hur fasen vet man om man har UK eller US?

Om du inte har OS på engelska ska du ta den internationella drivern som du tankar på UK-hemsidan. Så tolkar jag det iaf. Vad som händer om man väljer US-versionen har jag alltid undrat då jag tror att språket fortsätter vara på svenska även om man tar denna versionen.

Us är helt på engelska medan den internationella är svenska om man nu valt det som regional options i windows.
Har man windows på engelska är det bättre att välja us versionen så man slipper menyer på blandat engelska och svenska.

Medlem

Löser drivrutinerna numera allt med att ta bort dem gamla drivrutinerna och installera de nya, eller bör man fortfarande köra drivercleaner?

nj
Medlem
Skrivet av Freeman:

nån som vet va det e för fel om inte nvidia kontrollpanel kommer upp? klickar jag på den så händer ingenting. har haft det problemet länge nu...testat hur många olika drivers som helst!

Den nya kontrollpanelen kräver Microsofts .Net Framework om jag inte missminner mig helt (dock inte helt hundra på vilken version av dem det gäller, om det är 1.1 eller 2.0).

Medlem

Då tänker jag såhär...
Nvidia släpper nya drivare som stöder Crysis
som inte ens släppts, beta-versionen är inte ens färdigtestad, eller jo imorgon ska den vara det, men förstår inte hur man kan kan göra drivare till ett osläppt spel.. bra gjort om dom inte måste göra om det i nästa uppdatering

Medlem
Skrivet av Alko:

Då tänker jag såhär...
Nvidia släpper nya drivare som stöder Crysis
som inte ens släppts, beta-versionen är inte ens färdigtestad, eller jo imorgon ska den vara det, men förstår inte hur man kan kan göra drivare till ett osläppt spel.. bra gjort om dom inte måste göra om det i nästa uppdatering

Dom har nog tillgång till spelet så att dom kan optimera redan nu, istället efter 3 veckor när spelet är ute.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tankat och klar, får se om det hälper nått i WiC då.

1
Skriv svar