Snack om Fallout 3

Robot
Inaktiv
Snack om Fallout 3

Länken går till sida två.

Skrivet av Gavin Carter:

To give a direct answer, I think VATS is probably the feature that we knew would cause the most stir when we were working on the idea. Doing something that?s relatively new is always a risk.

Ja, för RTwP är ju verkligen något nydanande. Har bara funnits i åtminstone 15 år.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Jag VILL så gärna tro på det här spelet, men det går inte riktigt. Känns rätt säkert som att det kommer bli ett Oblivion with guns och ett annorlunda stridssystem. Synd, eftersom Fallout 2 förmodligen är det bästa spel jag någonsin spelat, alla kategorier.

Medlem

Fortfarande sida 2 för mig iallafall =/


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Här har man spelat dataspel sen 1983 men aldrig testat Fallout., Hmm............


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Skrivet av Emetic:

Här har man spelat dataspel sen 1983 men aldrig testat Fallout., Hmm............

Ajdå det där är ju snudd på helgerån


signatur
Medlem
Skrivet av Emetic:

Här har man spelat dataspel sen 1983 men aldrig testat Fallout., Hmm............

Då har du två härliga spel framför dig enjoy

Inaktiv
Skrivet av Emetic:

Här har man spelat dataspel sen 1983 men aldrig testat Fallout., Hmm............

Inte jag heller, men får pröva!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ni som inte har prövat Fallout2(kan inte ge en åsikt om ettan eftersom jag bara har testat det i typ två timmar), fixa det och spela på, det är ett av de roligaste spelen jag har spelat, upptäckte det också för inte så längesen, är helnöjd!

Medlem

Det första jag kommer modda bort är deras löjliga VATS system. Här ska vi fan inte ha nåt jävla halv-turnbaserad med realtids element som i KOTOR. Nä Fallout ska vara TURNBASED fatta det dumma utvecklare! Hadde vart mer innovativt och originellt med ett stridssystem som var exakt som 1:an och 2:an fast anpassat för 3D.

Dom skriver att dom gör något nytt, en chansning? Det är så fel så jag garvar ihjäl mig! Istället har dom gjort att man kan spela hela spelet som vilket FPS som helst bara det att det har en Fallout stämpel på sig med rpg element (Bioshock nån). Alltså så mainstream som det går. Även om Bioshock var innovativt så är det inte ett sånt system som passar Fallout.

Dom ska istället lyssna på fansen. Vi gnäller inte p.g.a att ni gör det i 3d. Nej det välkommnar vi. Vi blir förbannade när vi läser hur ni reducerar Fallout mer och mer att bli ett ruttet mainstream spel appasat för den stora massan så att det ska sälja mer. Ni slänger säkert med ett multiplayer läge också.

När vi läser att dom taktiska striderna som utmärkte fallout med ett strategiskt turnbaserat system är borta? Då blir man ju sugen att döda nån.

Men företaget är bara ute efter en sak. Att tjäna så mycket pengar som möjligt. Dom gör inte Fallout 3 för att glädja alla fans. Dom gör det för att dom ser $$ i märket. Gör ett mainstream fps spel med rpg-element släng på Fallout stämpeln och håva in pengarna.

Bojkot för min del. Och jag hoppas många följer och håller med mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Yay, Incubation!

Inaktiv

Återigen en intetsägande intervju. Det framkommer igentligen ingenting nytt. Dessutom är det SAMMA jävla bilder som i VARENDA annan intervju.

*gäsp*, att läsa detta var 1 minut av mitt liv som jag inte får igen...Plus 20 sekunder att skriva detta då


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Men företaget är bara ute efter en sak. Att tjäna så mycket pengar som möjligt. Dom gör inte Fallout 3 för att glädja alla fans. Dom gör det för att dom ser $$ i märket.
Bojkot för min del. Och jag hoppas många följer och håller med mig.

vore inte alls lika kul om det kom ett Fallout 3 med samma sak en gång till, lite nytt är bara bra

dom vill ha pengarna tillbaks ja, det är så det funkar man plöjer inte ner miljontals dollar för att glädja ett gäng gamla fans, ett jobb som "vilket annat" numera, desvärre kanske..

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

vore inte alls lika kul om det kom ett Fallout 3 med samma sak en gång till

Jo

Medlem

"Vi ska göra ett eget fallout, far åt fanders med den gamla historien men vi tar Brotherhood of Steel och matar dom med biologiska krigsmedel så de springar utan hjälm, skriker som snarstuckna brahim och slår på sina rustningar med hammare på fritiden (vilket reducerat en hel del av deras power armors volym) och ser till att radioaktivitet är som en höstförkylning samt slänger in lika mörk humor som i ett avsnitt av Tom och Jerry och vi får inte glömma "cinematisera" vartenda stridsscen som använder VATS." Ungerfär så summerar jag alla dåliga nyheter jag fått ihop av FA3 än så länge.

/me sätter sig i källaren och håller för öronen lallande innan "fallout fanboy" kritiserarna kommer fram och säger åt mig att spela de tidigare i serien.

Medlem

Tänk positiva tankar. Det kommer säkert bli skitbra! Något spel måste ju bli bra även fast man inte tro det, så man balaserar alla överhypade spel

Medlem

Ja.. detta spel har då i alla fall producerat mer kommentarer om "Det var bättre förr-sentimentalitet" än något annat på flera år, den saken är säker.. och det långt innan det släppts. Jag väntar ivrigt på nästa bit information som kommer kastreras!

Medlem

Fallout handlar om stämmning, Bethseda bevisade med oblivion att de är helt oförmögna att skapa ett spel med minsta tecken på det. Fallout lär bli en katastrofal uppföljare. Hade varit bättre att låta det vara. Fallout 2 är ett spel som enbart ett företag med äkta kärlek för att skapa något unikt kan ta på sig att göra en uppföljare till. Bethseda har i varenda intervju mer eller mindre sagt att vi kommer göra ett oblivion : nuclear disaster och skita i vad alla fallout fans tycker. Lär bli samma skitgrafikmotor med samma skitljud och samma meningslösa dialog och story. Oblivion fick ju så mycket rosor när det kom, nån månad senare började ju de flesta erkänna att spelet va rätt kasst egentligen o jo.. det va d. Visst vill inte ha ett fallout 2 i 3d. Vill ha ett fallout 3 i 3d. Inte ett oblivion i fallout anda. Fps/rpg är ju såååå nyskapande de är verkligen pionjärer. Yaaaay bethsede ni vågar gå där ingen gått förut.... hoppas marken brister o ni går under.

Medlem
Skrivet av toern:

Ja.. detta spel har då i alla fall producerat mer kommentarer om "Det var bättre förr-sentimentalitet" än något annat på flera år, den saken är säker.. och det långt innan det släppts. Jag väntar ivrigt på nästa bit information som kommer kastreras!

Är detta månne den vanligaste missuppfattningen i den här frågan?

Medlem
Skrivet av Fisse:

Fallout handlar om stämmning, Bethseda bevisade med oblivion att de är helt oförmögna att skapa ett spel med minsta tecken på det. Fallout lär bli en katastrofal uppföljare. Hade varit bättre att låta det vara. Fallout 2 är ett spel som enbart ett företag med äkta kärlek för att skapa något unikt kan ta på sig att göra en uppföljare till. Bethseda har i varenda intervju mer eller mindre sagt att vi kommer göra ett oblivion : nuclear disaster och skita i vad alla fallout fans tycker. Lär bli samma skitgrafikmotor med samma skitljud och samma meningslösa dialog och story. Oblivion fick ju så mycket rosor när det kom, nån månad senare började ju de flesta erkänna att spelet va rätt kasst egentligen o jo.. det va d. Visst vill inte ha ett fallout 2 i 3d. Vill ha ett fallout 3 i 3d. Inte ett oblivion i fallout anda. Fps/rpg är ju såååå nyskapande de är verkligen pionjärer. Yaaaay bethsede ni vågar gå där ingen gått förut.... hoppas marken brister o ni går under.

jodå nog sjutton förvärrades farhågorna efter att ha spelat Oblivion alltid ... Kan tänka mig att F3:s wasteland kommer bestå av grotta1, 2 och 3 som sedan upprepas genom hela kampanjen. Övergiven lagerlokal 1 och 2 fyller även ut en del av tomrummet.

Medlem
Skrivet av repet:
Skrivet av Aresz:

vore inte alls lika kul om det kom ett Fallout 3 med samma sak en gång till

Jo

faktiskt jo

Skrivet av Svenpa:

"Vi ska göra ett eget fallout, far åt fanders med den gamla historien men vi tar Brotherhood of Steel och matar dom med biologiska krigsmedel så de springar utan hjälm, skriker som snarstuckna brahim och slår på sina rustningar med hammare på fritiden (vilket reducerat en hel del av deras power armors volym) och ser till att radioaktivitet är som en höstförkylning samt slänger in lika mörk humor som i ett avsnitt av Tom och Jerry och vi får inte glömma "cinematisera" vartenda stridsscen som använder VATS." Ungerfär så summerar jag alla dåliga nyheter jag fått ihop av FA3 än så länge.

/me sätter sig i källaren och håller för öronen lallande innan "fallout fanboy" kritiserarna kommer fram och säger åt mig att spela de tidigare i serien.

Håller med dig och jag är fallout fanboy inte Fallout 3 fan


signatur
QRT
Medlem

:down::down::down::down::down::down:

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

vore inte alls lika kul om det kom ett Fallout 3 med samma sak en gång till, lite nytt är bara bra

Vad exakt är det som är nytt med Fallout 3? De tar koncept som var ovanliga/extremt ovanliga redan för 10 år sedan och byter ut det mot saker som finns och funnits i de flesta spel det senaste 1.5 decenniet.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

jodå nog sjutton förvärrades farhågorna efter att ha spelat Oblivion alltid ... Kan tänka mig att F3:s wasteland kommer bestå av grotta1, 2 och 3 som sedan upprepas genom hela kampanjen. Övergiven lagerlokal 1 och 2 fyller även ut en del av tomrummet.

rätt smart system imo att kunna återanvända miljöer. mindre tid att bygga miljöerna och mindre pengar och mer miljöer.

Bethseda kanske inte skapade det bästa spelet. men det hade många bra element, tror f3 kan bli riktigt bra. och sen är det väl så som med alla spel.. gillar du inte vad du får.. så har du möjligheten att inte köpa det.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av HataMoto_:

jodå nog sjutton förvärrades farhågorna efter att ha spelat Oblivion alltid ... Kan tänka mig att F3:s wasteland kommer bestå av grotta1, 2 och 3 som sedan upprepas genom hela kampanjen. Övergiven lagerlokal 1 och 2 fyller även ut en del av tomrummet.

rätt smart system imo att kunna återanvända miljöer. mindre tid att bygga miljöerna och mindre pengar och mer miljöer.

Bethseda kanske inte skapade det bästa spelet. men det hade många bra element, tror f3 kan bli riktigt bra. och sen är det väl så som med alla spel.. gillar du inte vad du får.. så har du möjligheten att inte köpa det.

smart system att kunna återanvända miljöer? klart de kan återanvända miljöer, det kan nog de flesta utvecklare göra ... det gav ett billigt intryck på den annars rätt varierade spelvärlden, men det viktigaste var ju att de sparade tid och pengar?

angående din sista kommentar där, det är inte riktigt så enkelt ... men det är i upprepade fall väldigt svårt att förstå.

Medlem

Sluta kasta pinnar och kottar på varandra nu. Våra förfäder roade sig med det, och det räcker. Intressanta synpunkter och åsikter. Kom med något nytt nu för fanken. Spinn vidare, för nu börjar det bli intressant.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Skrivet av totte08:

Sluta kasta pinnar och kottar på varandra nu. Våra förfäder roade sig med det, och det räcker. Intressanta synpunkter och åsikter. Kom med något nytt nu för fanken. Spinn vidare, för nu börjar det bli intressant.

kottar och pinnar är väl ändå det vi får förlita oss på i slutändan ?

Inaktiv

Ska bli intressant att se hur spelet blir...
Jag gillade 2:an men jag har inga förhoppningar eller längtar efter Fallout 3, på så sätt slipper jag att bli besviken och ifall det är bra så får man se det som en trevlig överraskning

1
Skriv svar