Robot
Heavenly Sword

Ninja Theory var en av de första utvecklarna som satsade fullt ut på Playstation 3 och de gjorde det med höga ambitioner. Efter år av slit har de nu äntligen något att visa upp, men trots att Heavenly Sword gör ett mycket gott intryck går det inte att rekommendera rakt av.


Medlem
Heavenly Sword i testbänken

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

Inaktiv

Bra recension Simon som alltid, givet köp även om det är kort


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av b3TTy:

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

exakt,

känns som att Halo serien är som "kungens nya kläder" om ni läst boken....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av b3TTy:

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

Halo 3 är långt ifrån bara en singleplayer kampanj dock.
Spelade du igenom Halo 3 på 6-7 timmar på en icke pinsamt låg svårighetsgrad så klarar du HS på 4.

Flakmonkey
Skrivet av b3TTy:

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

Jag klagade på den Skillnaden med Halo 3 är ju att det som är riktigt bra med Halo 3 är multiplayer och att det således finns rejält med anledning till att återkomma till spelet... Jag skulle aldrig gett Halo 3 4 av 5 som jag gjorde om det var enbart kampanjen som recenserades...

Heavenly Sword är 6-7 timmar långt och sen är det över... visst du kan lira igenom det igen på Hell-mode, vilket några säkerligen kommer göra, men det finns inte mycket att göra när du väl har spelat igenom det.

Medlem

Heavenly Sword må vara lätt att lära sig, men det är svårt att bemästra. Synd på längden bara, ett kapitel till hade suttit fint.

Men filmen med båten i slutet är så jävla vackert, ni som spelat vet nog vilken jag menar.


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem
Skrivet av b3TTy:

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

Tycker det är skitmånga som klagat på att halo 3 var kort. Jag till exempel.

Å andra sidan förstår jag inte vad det har med HS att göra...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av b3TTy:

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

Kan ju bero på att om man lägger ut runt 600 kr vill man kanske bli underhållen i mer än 6-7 timmar. Tycker det är synd att trenden går mot kortare speltid i spel.

HS verkar vara ett grymt spel och en bra skriven recension.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Hur är det nuförtiden, kan man hyra spel? Känns bättre att punga ut en 50-lapp en helg än att köpa det för 600 pix.

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

Spelade du igenom Halo 3 på 6-7 timmar på en icke pinsamt låg svårighetsgrad så klarar du HS på 4.

Nej, det gör du inte. Spelet är kort, ja, men det där stämmer inte.

Flakmonkey
Skrivet av mill:

Hur är det nuförtiden, kan man hyra spel? Känns bättre att punga ut en 50-lapp en helg än att köpa det för 600 pix.

Tror inte det går konstigt nog... däremot så är det ju vissa bibliotek där de lånar ut spel, vet inte om det också inkluderar PS3-spel... men jag kan ju säga att om det här hade varit en amerikansk recension hade jag klassat Heavenly Sword som den perfekta hyrtiteln

Vore intressant om någon videouthyrningskedja började med spel igen... var ju så smidigt under NES och SNES-tiden att hyra både spel och konsoler...

Inaktiv

Har inte läst recentionen men min personliga åsikt är: Är du grafiktorsk så BÖR du åtminstånde ta en titt på det här spelet.
Grafiken är slående!

Medlem

God of war, heavenly sword... Slice 'n Dice. Skitsamma hur långa de är, eller hur korta. Är det ös, och ni har ett luciferiskt leende, så har de lyckats. Även om det varar en "kort" period eller en "lång".

Njut av spelet, det är kort. Njut av livet, det är kort.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Klart längden spelar roll, men av alla recensioner jag läst så verkar de vara ganska överens om att det är ett bra spel, fast alla klagar väldigt mycket på längden.
Max Payne och Max Payne 2 någon? Skyhöga recensioner, klarade tvåan på under fem timmar, saknar MP. En personlig favorit faktiskt, även fast det är så kort.

Inaktiv

Alla spel som släppts de senaste månaderna är korta.. fel att klaga på det tycker jag då recensioner alltid ska vara relativa till dagens andra spel.

Bioshock var ca. 5-6h - inte många klagade på det där.
Airborne var mindre än 5h och Halo 3 har folk klarat på mindre tid än 6h.

It's life.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Långt ifrån lika bra som God of War. Väntar tills det finns på rea.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inga problem att hyra spel is verige. Googlade och fick upp ett antal sidor som funkar ungefär som många film uthyrningar gör. Man skapar en lista och får hem spelet. Spelar tills man är klar, skickar tillbaka och får hem nästa spel.

T.ex. http://www.coolgames.se/

Har dock inte använt sidan själv men såg ju hyffsat seriös ut iallafall.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Bra cutscenes. Bra gameplay. Bra grafik. Bra ljud. :heart:


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Alla spel som släppts de senaste månaderna är korta.. fel att klaga på det tycker jag då recensioner alltid ska vara relativa till dagens andra spel.

Bioshock var ca. 5-6h - inte många klagade på det där.
Airborne var mindre än 5h och Halo 3 har folk klarat på mindre tid än 6h.

It's life.

Sure It's life men en tråkig utveckling tycker jag.


signatur

I fart in your general direction

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av b3TTy:

Fattar inte varför folk klagar på längden. Halo 3 är ju kortare. Jag klarade det på 6-7 timmar och där är det ingen som klagar !

exakt,

känns som att Halo serien är som "kungens nya kläder" om ni läst boken....

*host* Kejsarens nya kläder *sluthost*

Och ja, jag håller med dig. Har testat både första och andra och kommit fram till att det inte är något för mig, och då har jag inget speciellt emot FPS och sånt.

Medlem

Kejsarens nya kläder kanske.. Halo, naket fast bra :>

Medlem

Grymt bra spel! Det jag blev mest imponerad av var nog karaktärerna faktiskt, Kai är sjukt häftig. :heart:

Inaktiv

vänta lite nu.
Tv programmet Gameplay i kanal 7 sågade Heavenly Sword när dom testade det,

där sa dom att spelet hackade så mycket att det var i det närmaste ospelbart.

konstigt att det var så för dom och tydligen inte för FZ testaren.

*obs*
jag har lagt av med fanboy fjanteriet så jag skriver inte detta för att hacka på ps3.

tycker bara det är konstigt att Gameplay bedömnde spelet som hackigt.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

*obs*
jag har lagt av med fanboy fjanteriet så jag skriver inte detta för att hacka på ps3

säg vad du vill, men sluta ljuga om att du "lagt av med fanboy fjanteriet", det sa du förra veckan oxå, sen följde ett antal inlägg som inte hade andra skäl än att trolla
[ska spara det här inlägget då FZ admins leker nord-korea och deletar allt jag skriver nu för tiden]

korta spel är bra!
det här skulle lätt vara ett köp för mig om jag orkade

Inaktiv

så är det ingen här som ser på Gameplay på tv 7 ?
det går kl 22.05 på onsdags kvällar.
det är faktiskt riktigt bra.
med bra reportage nyheter och tester av spel.

så jag tycker bara det är underligt att dom tyckte att spelet hackade när det verkar som om ingen annan märkt det..

kanske dom testade en skiva som var felaktig vad vet jag.

Medlem

Gamerankings har Heavenly Sword på 81% med 71 recensioner sammanfattade.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

så jag tycker bara det är underligt att dom tyckte att spelet hackade när det verkar som om ingen annan märkt det..

kanske dom testade en skiva som var felaktig vad vet jag.

De kan ha testat en gammal version.

Medlem

^- När jag testade retail versionen så gick spelet otroligt segt hela tiden, inte lika illa som t ex Gundam o saints row till 360. Men det vart otroligt irriterande efter ett tag :/ Jag tyckte pilskjutande och kanon tjafset precis i början av spelet dödade takten ;p

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av BangBoomBang:

så jag tycker bara det är underligt att dom tyckte att spelet hackade när det verkar som om ingen annan märkt det..

kanske dom testade en skiva som var felaktig vad vet jag.

De kan ha testat en gammal version.

jo så kan det vara.

för övrigt så är Gameplay ett riktigt bra konsol, pc spels program och bör inte missas.
22.05 onsdagar på tv 7.

12
Skriv svar