Robot
MySims

Ett av 2000-talets största säljsuccéer omgjord för Wii-folket. MySims är småväxt, gulligt och barnvänligt. Men är det bra?


Medlem
MySims bekänner färg

Animal Crossing utan animals.

Medlem
Medlem

ser jäkligt tråkigt ut faktist

Medlem

Kan dom inte bara lägga ner alla dessa jävla expansioner och göra The sims 3 ist som sedan blir en flopp och går i graven helt.

Medlem

Ett trevligt lir som min 5-åring lirar med mig som rådgivare/bisittare.

5-åringens TOPP 3:
*Pyssla med träden (såga ner, plantera, vattna och plocka frukt)
*Byta kläder på sin Sim
*Bygga prylar...(blomsterlådor, sängar etc)

Spelet är välgjort och snuttigt med ett intuitivt gränssnitt men det är på intet sätt revolutionerande, icke destu mindre ett trevligt tillskott till Wii.

Vad det gäller recensionen så känns den lite väl tunn. Bara för att det är ett medelmåttigt spel riktat mot den lite yngre målgruppen så betyder väl inte det att man inte kan kräva en lite utförligare recension. Att på åtta rader sammanfatta spelmekaniken är på tok för lite...

Medlem

hua, hoppas inte min tjej får nys om detta


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Skumt att sims fortfarande säljer bra. det måste betyda att det är ett bra spel

Medlem

Blir ett givet köp!

Medlem

Vanligtvis brukar brudar längta efter smycken/kläder/väskor/resor.
Min däremot, längtar efter just detta spel. Och det har jag fått höra ett antal månader nu... *skriver diskret hjälp på rutan*


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Skrivet av Zwonkest:

Vad det gäller recensionen så känns den lite väl tunn. Bara för att det är ett medelmåttigt spel riktat mot den lite yngre målgruppen så betyder väl inte det att man inte kan kräva en lite utförligare recension. Att på åtta rader sammanfatta spelmekaniken är på tok för lite...

Kan inte annat än hålla med, kändes väldigt tunnt för att representera ett spel som recensenten iaf borde spelat i några dagar? De kunde ju dessutom valt någon som faktiskt spelat Animal Crossing för att få en mer jämförande analys. Tummen ner, FZ, jag måste gå till annan site för att få mig en uppfattning.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Min fru kommer att älska det här. Måhända en tänkbar julklapp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av illern_man:

Skumt att sims fortfarande säljer bra. det måste betyda att det är ett bra spel

Nja, sanning med modifikation. Det är ett spel riktat mot en målgrupp med små kunskaper om hur man får tag i ett spel utan att köpa det, samtidigt som denna målgrupp har föräldrar som oftast heller inte har någon aning om ovanstående. Summa sumarum, Simsspelen har en ovanligt hög andel som köper spelen gentemot hur många som inskaffar sitt spel på annat sätt.

Barbie har hållit i många år och därför kommer också Sims göra det. För det är just vad Sims är: en datoriserad Barbie.

Medlem
Skrivet av Zwonkest:

Vad det gäller recensionen så känns den lite väl tunn. Bara för att det är ett medelmåttigt spel riktat mot den lite yngre målgruppen så betyder väl inte det att man inte kan kräva en lite utförligare recension. Att på åtta rader sammanfatta spelmekaniken är på tok för lite...

Då jag anser att det inte är ett sådant spektakulärt spel såsom Halo eller Heavenly Sword så känns det lite über-kill med en recention på mer än en sida. Dessutom så är knappast en ny expantion till Sims någon stor nyhet som ens borde uppmärksamas nämnvärt även ifall den var till Wii.


signatur

Submission is for the weak

Redaktör
Skrivet av Zwonkest:

Vad det gäller recensionen så känns den lite väl tunn. Bara för att det är ett medelmåttigt spel riktat mot den lite yngre målgruppen så betyder väl inte det att man inte kan kräva en lite utförligare recension.

Kräva kan du inte, vi bestämmer själva hur mycket eller lite vi skriver. Däremot tar vi tacksamt emot feedback, som den du just gav.


signatur
Medlem

eurogamers recension är lite utförligare


signatur
1
Skriv svar