Team Fortress 2-betan uppdaterad

Robot
Qus
Medlem
Team Fortress 2-betan uppdaterad

Nu slipper man friendlyfire på public iallafall

Medlem

omg, ingen friendly fire? :\


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

* Removed mp_friendlyfire cvar for servers. Team Fortress 2 breaks in a number of ways if this is on

VALVE ÄGER

Medlem

Älskar betan! Kommer granaterna finnas när fullversionen släpps? Saknar dom i betan.

Medlem

* Fixed a crash with ATI cards running on Vista

Yay!

* Removed mp_friendlyfire cvar for servers. Team Fortress 2 breaks in a number of ways if this is on

Dubbel-yay

Medlem

Jag vill också ha betan och leka med dom stora grabbarna

Medlem
Skrivet av radiuz:

Älskar betan! Kommer granaterna finnas när fullversionen släpps? Saknar dom i betan.

Ytterst tveksamt, eftersom alla karaktärer har fått sina unika egenskaper just för att kompensera för dom borttagna granaterna. Precis som dom säger om man lyssnar på kommentatorspåren

Medlem

att ta bort ff var nog det sämsta jag någonsin varit med om, jag är medveten om att det iofs var för att det inte fungerade något vidare. Men jag hoppas innerligen de stoppar tillbaka det i framtiden. Så som jag ser det finns det ingen anledning att spela mer i nuläget.

Medlem

Önska att jag oxå kunde vara med och lira TF2beta. Men jag får vänta med TF2. :/


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

spelet steker verkligen <<

MEEEEEEEEEEEDIIIIIIIIIC!

DAAAAAAAAAAAAAAACTOOOOOOOOOOOR! ( På tysk brytning )

Medlem

Varför tar dom bort ff? Det är ju en del av lagspelet. Konstigt att inte ens valmöjligheten finns kvar.

Medlem
Skrivet av raslon:

Varför tar dom bort ff? Det är ju en del av lagspelet. Konstigt att inte ens valmöjligheten finns kvar.

Spelat TF2?

Om du gjort det, är du ganska konstig, om inte, så kan jag säga att FF förstör spelet totalt pga enorma mängder splashdamage och liknande.

Medlem

Jag tycker personligen att det var fel av dem att ta bort ff. Jag och mina vänner brukade spela exklusivt på servrar med ff aktiverat. Utan ff blir spelet som någon sorts arkadlir där lagen till slut (iaf på public) spelar så enormt slarvigt att alltihop bara blir en soppa runt CPs eller chokepoints.

Medlem

Jag är totalt emot FF-on av dessa anledningar:

Spy blir ruskigt farlig, och den klassen är redan väldigt dryg.
Soldiers raketer = splash = TKs
Demoman blir ruskigt svårspelad då pipsen inte detonerar direkt, i public är det omöjligt att spela demo, i clanwars, sure, då får polarna akta sig för dom lysande bomberna.

Och det som suger mest med FF-on, idioter på public som TKar för att djävlas.

Förövrigt enda sättet att röjja spyes med FF-on är Pyro (man grillar inte sina vänner även om FF är on)
Och vem lirar pyro?


signatur

Bara gör det.

Medlem

TF2 är extremt roligt, men dom måste fixa pyro! Eldlågan är inte alls så lång som den ser ut. Ofta när personer står i elden börjar dom inte brinna. Detta är väldigt störigt. Sen måste dom verkligen göra någonting åt crits. Dom förstör verkligen spelet.

Medlem

Äntligen slut på sudden death, om jag förstod det rätt. Hoppas att de inte bara tog bort sd från slutet av ban timelimiten utan också från rundorna. HATAR verkligen sd. Antingen så sullar alla och dör för ingen orkar vänta, eller så sitter alla och kampar.

Själv spelar jag bara ff off så den ändringen rör mig inte mycket.

Sticky från officiella tf2 forumet skrivet av rotNdude
Volunteer Moderator:

" Grenades aren't coming back.
There have been multiple threads about this and it is apparent in the commentaries with VALVe developers, that nades were taken out for a very specific reason, spam! Please don't make any more threads about this topic!

Thanks!"

Medlem

Men suck, FF off på pubs har alltid varit skadat, eftersom folk bara spammar, vilket är precis vad det gör nu, behöver inte tänka själv. På qwtf-tiden (eller, TF1 om vi vill så) fanns det en hel jävla hög med olika sätt att sköta FF -- den där man själv tog HALV skada och lagkamraten tog HALV skada var rätt effektiv, för att hindra spam och folk som inte orkade tänka själv.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Men suck, FF off på pubs har alltid varit skadat, eftersom folk bara spammar, vilket är precis vad det gör nu, behöver inte tänka själv. På qwtf-tiden (eller, TF1 om vi vill så) fanns det en hel jävla hög med olika sätt att sköta FF -- den där man själv tog HALV skada och lagkamraten tog HALV skada var rätt effektiv, för att hindra spam och folk som inte orkade tänka själv.

Det är det som jag gillar med tf2. Är ganska trött på alla långsamma tänkarspel som cs, battlefield osv. Äntligen ett snabbt spel med mycket action där det bara är att mala på.

Dock så kräver det att man tänker lite också. Ett bra lagspel och bra taktik vinner kartorna.

Medlem

Precis, hemmyr har en bra poäng. Varför ska jag behöva oroa mig för att få minuspoäng eller ta skada själv bara för att någon annan råkar vara i närheten av min raket jag just sköt iväg (något jag inte själv alltid kan kontrollera).

Teamwork-delen är just att vinna kartan. Det är inte bara rusa in och mata, då blir du tillbakatvingad av SGs (bokstavligt talat... de borde kanske ta bort den där knockback-effekten).

Inaktiv

FF off äger!
TF2 äger ännu mera nu!
Så jäävla skojj!!
*Meeeediiiiiic!*:D

Det är det bästa multi någonsin!! Känns som Quake, CS, Unreal, Battlefield i ett paket som utklassar allt! TACK VALVE!


signatur

sleeplezz

Medlem

Av det jag ahar läst så verkar det verkligen bli ett grymt spel! Glad att jag bokat orange box!

Medlem
Medlem
Citat:

Äntligen slut på sudden death, om jag förstod det rätt. Hoppas att de inte bara tog bort sd från slutet av ban timelimiten utan också från rundorna. HATAR verkligen sd. Antingen så sullar alla och dör för ingen orkar vänta, eller så sitter alla och kampar.

Sudden Death är fortfarande kvar. Det är bara när det är mindre tid än 5 min tills map change sudden death är borttaget typ. Så inte Sudden Death rundan bryts mitt i för map change.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag får en tår i ögat varje gång jag läser att grenades inte finns i spelet. Hur vågar man ens kalla spelet för TF2 om inte grenades finns? ;/ Idioter osv osv osv osv

QWTF var grenades och grenadespamming var väl aldrig något "stort" problem. Nadejumping osv gjorde spelet mycket roligare.

FF-on borde det givitvis vara, ett spel kan vara snabbt utan att man behöver skjuta på sina mates, det kanske bara är ett tecken på att det är man själv som är för långsam? I QWTF var det väl alltid ff-on utan att det vållande stora problem, varken på public eller clan games. Åtminstone var det så jag minns det.

Jag såg fram emot detta, men utan nades vet jag inte om jag kommer att få den nostalgiska känsla som jag vill ha när jag en gång lirade QWTF och då orkar jag nog inte bry mig...

Finns speedjumping eller bunny jumping btw?

Medlem

Liath du ska nog prova att tanka ner modden Fortress Forever, vilket nog är det närmaste du kommer till din bild av Team Fortress.

TF2 har inte bunny eller speed jumping vad jag vet. Närmast du kommer är nog scoutens dubbel hopp


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Verkar bli ett mediokert spel.

Medlem

Nu är ju bara frågan, när fan ska de patcha sentryguns?

Medlem

TF2 är fortfarande ett av dom mest genomtänkta FPSen som finns ute.
Att dom tog bort granatspammingen är det ju ingen sund människa som saknar.
Det som är väldigt tydligt nu är att alla klasser har sin grej.
Spelar man i bra teamplay, t ex Medic-Heavy, Demoman - Pyro, Spy - Engineer så är det otroligt effektivt och grymt kul.

Vill du spamma granater så är det bara att spela Demoman....

Det enda jag noterat hittills är att Scout har lite för bra tryck i bössan i kombination med sina grishöga snabbhet och dubbla cappingtid. Varit med om iallafall 2-3 ggr attt scouts tagit alla CPs på Well utan att man i princip hunnit springa fram till mittenbyggnaden, vilket känns rätt beigt.

Granatspam på Dustbowl mot anfallarna är också rätt trist. Var med om en runda där vi inte kom upp ur hålet på hela rundan för att det var 3 demos vid varje entré som spammade granater ner på oss... Rätt segt.

Men dom jobbar ju på betan fortf så ingen ko på isen.

Abbe: Vad tänker du på med Sentries?


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

När kommer uppdateringen som tar bort den irriterande "capture the moment"-grejen som kommer efter varje gång man har dött. Vem fan vill spara en bild på när man själv blivit mosad av någon noob?

12
Skriv svar