Halo 3-köpare riktar kritik mot Bungie

Robot
Halo 3-köpare riktar kritik mot Bungie
Medlem
Halo 3-köpare riktar kritik mot Bungie

Så går det när man överhypar


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Världens mest över-hypade spel?

*edit* FAN! Jag var inte först *edit*

Medlem

Bungie har aldrigt sagt att det skulle vara HD filmer vad jag kommer ihåg.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Gnäll gnäll gnäll, skit i att köpa spelet istället om ni ska gny så fruktansvärt mycket

Medlem

Typiskt M$ att lura folk på detta viset


signatur

Meep!

Inaktiv

Vem har lurat nån ? Filmerna finns ju där och de kommer aldrig att bli några HD filmer eller högupplösta filmer pga att de har aldrig varit högupplösta från början. De har gjort så gott de kan.

Inaktiv

alla som funderar på o köpa spelet testa det innan, det är inte värt pengarna. Kanske för några men inte för mig iaf.

Medlem
Skrivet av Jaekae:

alla som funderar på o köpa spelet testa det innan, det är inte värt pengarna. Kanske för några men inte för mig iaf.

Jag gillade inte Halo 2. Men Halo 3 är tamefan underbart bra!


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Jaekae:

alla som funderar på o köpa spelet testa det innan, det är inte värt pengarna. Kanske för några men inte för mig iaf.

beror ju helt och hållet på vad för slags spel man gillar.

Medlem
Skrivet av Jaekae:

alla som funderar på o köpa spelet testa det innan, det är inte värt pengarna. Kanske för några men inte för mig iaf.

Jag tycker definitivt att det var värt pengarna, i alla fall standard versionen. Jag fick den t o m för 400 kr på webhallen när det var nattöppet. Men jag anser fortfarande att man får väldigt mycket för de 550 kr som spelet kostar.

Forge är riktigt kul även om man bara kan manipulera objekten på banorna.
Multiplayer är fantastiskt. Kunde inte varit bättre tycker jag.
Kampanjen är riktigt bra men den är dock nästan identiskt med de förra kampanjerna och är lite för kort. Det kändes lite för ofta som att jag lirade Halo 1 igen men hur som helst så höll kampanjen väldigt hög kvalité och var väldigt underhållande från början till slut. 4 spelare i co-op är väldigt kul också.

Jag kommer nog att spela Halo ett bra tag till innan jag tröttnar. Men det verkar dock som att väldigt många svenskar ogillar Halo spelen, så om man är en av dem så kommer man absolut inte att gilla 3:an.

Medlem

Jag är då inte besviken på min legendary box, häftigaste spelboxen någonsin!

Medlem
Skrivet av toomuch:

Vem har lurat nån ? Filmerna finns ju där och de kommer aldrig att bli några HD filmer eller högupplösta filmer pga att de har aldrig varit högupplösta från början. De har gjort så gott de kan.

Dom måste väl ändå varit högupplösta från början?
Jag tror ingen sätter sig o gör en animerings-film i dålig storlek, för det är den enda som får plats.
Utan man gör det snyggt i bästa kvalitet, för att sedan dra ned den till sunkig divx i sämsta upplösningen för att den ska passa tv.

Men men.. Tycker att dom borde kunna hosta upp filmerna i bra kvalitet, så dom inte är pixlade eller så.

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Jag är då inte besviken på min legendary box, häftigaste spelboxen någonsin!

Jag håller med.
Hjälmen står högst upp på min bokhylla och blickar ner över mig där jag sitter och spelar

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av toomuch:

Vem har lurat nån ? Filmerna finns ju där och de kommer aldrig att bli några HD filmer eller högupplösta filmer pga att de har aldrig varit högupplösta från början. De har gjort så gott de kan.

Dom måste väl ändå varit högupplösta från början?
Jag tror ingen sätter sig o gör en animerings-film i dålig storlek, för det är den enda som får plats.
Utan man gör det snyggt i bästa kvalitet, för att sedan dra ned den till sunkig divx i sämsta upplösningen för att den ska passa tv.

Men men.. Tycker att dom borde kunna hosta upp filmerna i bra kvalitet, så dom inte är pixlade eller så.

Om jag kommer ihåg rätt så är det filmsekvenser inifrån spelet, inte förrendrerade... så för att få HD så måste mycket göras om, t ex texturer (för att inte se grötiga ut).

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av toomuch:

Vem har lurat nån ? Filmerna finns ju där och de kommer aldrig att bli några HD filmer eller högupplösta filmer pga att de har aldrig varit högupplösta från början. De har gjort så gott de kan.

Dom måste väl ändå varit högupplösta från början?
Jag tror ingen sätter sig o gör en animerings-film i dålig storlek, för det är den enda som får plats.
Utan man gör det snyggt i bästa kvalitet, för att sedan dra ned den till sunkig divx i sämsta upplösningen för att den ska passa tv.

Men men.. Tycker att dom borde kunna hosta upp filmerna i bra kvalitet, så dom inte är pixlade eller så.

Om jag kommer ihåg rätt så är det filmsekvenser inifrån spelet, inte förrendrerade... så för att få HD så måste mycket göras om, t ex texturer (för att inte se grötiga ut).

Precis, skit blir aldrig till guld hur mycket man än försöker gnugga. Jag älskar Halo serien, men alla vet speciellt om man har spelat 1an och 2an senaste tiden att båda dem spelen är i väldig låg resolution. Så om man jämför t.ex 1an och 3an sida vid sida så ser man vilken stor skillnad det är grafiskt. Det som gör att folk glömmer det, är för att grafiskt (art, texturer, m.m) är dem väldigt lika. Så sluta gnäll om filmerna(har ej sett dem), för mellansekvenserna var gjorda i ingame i båda första spelen, och då blir det väldigt svårt att göra dem mycket snyggare även fast man höjer resolutionen. Vill man ha i riktig HD, så måste dem göras helt om vilket nog alla förstår skulle kosta skjortan.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Men ack så vackert det skulle vara med en HD version av hela Halo: CE. Dom skulle kunna släppa spelet på marketplace. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Typiskt M$ att lura folk på detta viset

Typiskt att någon (som förmodligen inte ens testat spelet) knäcker en sådan urdum och helt ogrundad kommentar på detta viset.

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av Phobo:

Typiskt M$ att lura folk på detta viset

Typiskt att någon (som förmodligen inte ens testat spelet) knäcker en sådan urdum och helt ogrundad kommentar på detta viset.

wOrd

Inaktiv

Älskar min Legendary box <3.
Mest pimp ever.

Skrivet av Håkan:

Dom måste väl ändå varit högupplösta från början?

Njae, ska filmen visas upp i 480i och bara den upplösningen så renderar man oftast ut källmaterialet den i den slutgiltiga storleken. Man vill inte slösa budget på de längre renderingstider som en högre upplösning betyder.

Skrivet av HaZe303:

Så om man jämför t.ex 1an och 3an sida vid sida så ser man vilken stor skillnad det är grafiskt.

Bleh, man ska inte behöva påminnas om hur fult orginalspelet såg ut (med dagens mått mätt!) för att det nya ska kännas snyggt.
Känns inte direkt som Halo3 tillhör 360-generationen...Ser snarare ut som Halo 2.5.

Inaktiv

som ägare av legendary så tycker jag det är helt dumt i huvudet, så som en del av svaren här,

filmerna är renderade ingame, och om du stoppar in ditt halo:ce i din 360 så kommer filmerna renderas i 720p utan extra kostnad, så det hade inte varit någon svårhet för bungie att köra ut dom i detta format.

det är snarare antagligen att dom vill spara ner på utrymmet på disken.

jag skyller mer på deras PR avdelning.

Inaktiv

att klaga på några sketna film klipp från Halo 2 som man kan se på en separat skiva som följer med Halo 3,
nog bland det dummast man läst,
man köper ju Halo 3 för Halo 3 s skull man köper ju inte Halo 3 för att titta på Halo 2 filmsnuttar.

Inaktiv

Nej, du köper halo 3 för att spela halo3, du köper legendary edition för att kolla på uppdaterade uppfinade cutscenes från dom gamla spelen i hd(vilket inte var riktigt sant)

ryktesvägar är att folk faktiskt gillade dom gamla halospelen och dess cutscenes, tro det eller ej!

problemet är väl att det råkat komma ut felaktig information om vad folk igentligen skulle få i sitt extramaterial.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Håkan:

Dom måste väl ändå varit högupplösta från början?

Njae, ska filmen visas upp i 480i och bara den upplösningen så renderar man oftast ut källmaterialet den i den slutgiltiga storleken. Man vill inte slösa budget på de längre renderingstider som en högre upplösning betyder.

You are correct, apart from being wrong.

Ingame != longer rendering time.

Inte ens om de korde framelock for att garantera 30fps-filmer aeven i de mest kraevande klippen sa skulle det inte ta laengre en sekunder laengre per film...

Inaktiv

Jag körde igenom alla filmklippen på 136 min från halo1 & 2 i morse på min vanliga dvd. Det ser bra ut tycker jag
Man ska inte sitta 2 cm ifrån lcd skärmen eller tv:n för då blir allt skit. Ett exempel, har du en vanlig tv ska du hålla ett avstånd på 2,9 m, och har du en hdtv ska du hålla avståndet på 1,5 m, detta är en 32 tums tv. Här kan ni kolla vilket rekomenderat avstånd du ska ha till din tv.

http://www.tydal.nu/php/grafik/tv-avstand.php

Jag tror att hyfsat många inte kollar igenom sina inställningar och dylikt tillräckligt bra för att ens ha rätt till att klaga.

När jag startade filmen i xboxen så fick jag ändra manuellt så jag fick fullbild, utan fullbild blev allt bara en enda stor gröt.

Så innan man börjar klaga hej vilt omkring sig så bör man ta en titt på sin egna utrustning eller sig själv för det är oftast där felet ligger.

Medlem
Skrivet av toomuch:

Jag körde igenom alla filmklippen på 136 min från halo1 & 2 i morse på min vanliga dvd. Det ser bra ut tycker jag
Man ska inte sitta 2 cm ifrån lcd skärmen eller tv:n för då blir allt skit. Ett exempel, har du en vanlig tv ska du hålla ett avstånd på 2,9 m, och har du en hdtv ska du hålla avståndet på 1,5 m, detta är en 32 tums tv. Här kan ni kolla vilket rekomenderat avstånd du ska ha till din tv.

men ärligt talat, sitter man 1,5m från en 32" tv och kollar något som inte är hd så ser det ju jäkligt risigt ut...

BME
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Håkan:

Dom måste väl ändå varit högupplösta från början?

Njae, ska filmen visas upp i 480i och bara den upplösningen så renderar man oftast ut källmaterialet den i den slutgiltiga storleken. Man vill inte slösa budget på de längre renderingstider som en högre upplösning betyder.

Men det var ju just det som var grejen, de skulle vara "remastered in HD" vilket fick det att låta som att de skulle vara i 720p, bungie släppte ju till och med en 720p uppdatering till Halo 2 så det verkade inte så konstigt att folk trodde som de trodde. Och bungies svar om att DVD inte kunde visa HD-upplösningar iaf tänkte iaf jag att man skulle enbart kunna se dem på sin 360 eller nåt.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Inaktiv

Varfer klagar folk :P? dom får ju det mest kickass slutet efter credits.

12
Skriv svar