Live Rapport: Alone in the Dark

Medlem
Live Rapport: Alone in the Dark

Det här var det värsta jag varit med om sedan Snes-tiden. Ska jag klara banan? Det vete fan. Så jag kör en liverapport från och med försök 32 och framåt, det kanske motiverar mig. Banan ifråga är Episode 2, Sequence 5, 59th Street. Det är meningen att jag ska köra gatlopp med taxibil genom ett New York som förstörs av Den Stora Ondskan. Here we go:

Försök 32: "Step on the Gas", säger spelet. Jag gör det. Svänger vänster, höger, höger, vänster, hoppar över kant. Öser på, bilar kommer emot mig. Ännu ett hopp. Hus ramlar ner. Åker till höger om ett, vänster om ett annat. Åker i en tunnel som blivit i ett raserat hus, kommer ut och krockar än en gång med bilen som åkte den andra tunneln. Game over.

Försök 33: Step on the Gas. Visst, din jävel. Svänger vänster - en polisbil kör in i röven på mig för första gången, stoppar mig från att svänga höger. Allt raseras. Game over.

Försök 34: Step on the Gas. Klarar mig bra förbi hustunneln den här gången. Klurigt parti med många bilar som bara står i vägen. Kör som en Gud, dock. Svänger vänster. Raksträcka med lite skräp på kanterna. Svänger höger, fastnar när bilen ska köra över en liten ramp. Game over.

Försök 35: Step on the Gas. Polisbilen IGEN! Game over.

Försök 36: Step on the Gas. Andra hoppet gör så att jag slirar runt 180 grader när jag landar. Game over.

Försök 37: Step on the Gas. DÖ, DÖ, DÖ, SPELJÄVEL! Kör bra. Tar mig förbi mitt personliga bästa. Raksträcka. En tankbil exploderar och lämnar ett spår av eld på marken som indikerar att jag ska svänga höger. Bromsar, svänger, klarar mig. Kör framåt. Bilar i vägen som tycks markera sväng till vänster. Gör det. Återvändsgränd. Game over.

Försök 38: Step on the Gas. Svänger vänster, höger, höger, vänster. Råkar köra för nära kanten, bilen tappar lite fart. Game over.

Försök 39: Step on the Gas. Samma jävla problem, bara det att det kommer långt senare på banan. Missar en sväng en aning och kör in i kanten minimalt. Bilen stannar helt. Backar desperat, marken rasar. Game over. Checkpoints! Har ni hört talas om det!!!??? Var är dem???!!! Jag hatar det här skitspelet! Fan, fan, fan!

Försök 40: Step on the Gas - och DÖ! Vilket jag gör genom att köra in i en stillastående bil - som då väljer att börja gasa och köra in mig i den raserade marken bakom. Game over.

Försök 41: Step on the Gas. Landar på nån sorts vägkon (!!!) efter första hoppet som pajar bilens motor. Jag stannar. Game over.

Försök 42: Step on the Gas. Samma död. Fast nu ser jag att jag inte ens landar på något. Bilen bara pajar. Game over.

Försök 43: Step on the Gas. Alltså, kan kontrollen SUGA mer? Nu klarar jag hoppet, blir panikslagen, svänger åt fel håll för att undvika en bil och kör in i kanten. AAAAAAAAAAH! Game over.

Försök 44: Step on the Gas. POLISBILEN IGEN! Game over.

Försök 45: Step on the Gas. DU SKOJAR MED MIG! Kör som en Gud, kommer fram till den brinnande pilen (typ), svänger en aning för sent och dunkar in i en vägg i kanske 20 km i timmen. Bilen dör. Game over.

Försök 46: Step on the Gas, det är vår! Kör in i ett nedfallet hus. Game over.

Försök 47: Step on the Gas. Polisbilen svänger skarpt före mig i första kurvan, tvingar mig att kompensera, jag svänger runt 180 grader. Game over.

Försök 48: Step on the Gas. Va? Va? Vad hände? Vad hände? Nytt personbästa. Körde just in i en shoppinggalleria eller liknande, ut genom fönstret och landade i en spricka. Sedan var det bara att vänta på att marken skulle rasa. Game over.

Försök 49: Step on the Gas. Körde ned i en ravin. Game over.

Försök 50: Step on the Gas. SISTA FÖRSÖKET. Nuddar en vägg, bilen stannar. Game over.

Tack och hej. Spela inte Alone in the Dark. Det suger något ENORMT!

#blogg

Medlem
Live Rapport: Alone in the Dark

Alltså, jag funderar på om det kan vara värt 99 spänn inkl. frakt på Spelbutiken. Det har ju en del brister, men 99 spänn är ju ändå inte allra värst.

Som du kanske vet så kan man ju hoppa över hela kapitel i spelet (tom börja på sista kapitlet direkt utan att ens ha spelat något av de andra). Så man kan säkert skippa bil-sektionerna helt. Men en sann gamer kämpar.

Och ger upp till slut.


signatur

Kittens are for real!

Hahaha! Det här ska jag låna av dig Jonas!

Inaktiv

Jag älskar apokalypskontexten de doppat New York i. Så stiligt. Men ja, bilscenerna är helt sjukt jävla orättvisa. Anledningen varför de stoppade in "hoppa över sekvens"-featuren måste vara för att slippa balansera skiten.

Jag hoppade över de flesta bilsekvenserna.

Eller hur! Först tänkte jag "Eh, varför?", sedan "Aha, de VISSTE att spelet sög".


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Just den här banan fick jag spela tre månader innan release, och påpekade givetvis att den sög grisballe för närvarande PR-kille, som lovade att kolla med producenterna om de tänkt ändra den. Snackade senare med Nour Polloni (som bossar över AITD-teamet) två månader innan release, och frågade om de fixat bl a den banan (och lite annat, som styrning, kamera och sånt där grundläggande, som bara INTE funkade i den beta jag provade). Det hade de minsann, eller skulle snart göra. Hon ljög, som du nyss har upptäckt.

Medlem

Så ja, Eden och Atari visste att spelet var trasigt när de släppte det. Cyniskt, elakt och girigt, men tyvärr sant.

Fy fan, jag blir så himla ledsen. Och tycker synd om de stackare som betalade fullpris (eller över huvud taget) för spelet.


signatur

Kittens are for real!

Läser på gamefaqs att jag var millimetrar från banans slut på mitt bästa försök. Kul. Skitkul.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Ni pratar uppenbarligen om 360-versionen. På PS3 (där spelet ombalanserats) tar man sig igenom den där banan på någon minut.

Det tror jag när jag ser det!

F.ö. klarade jag den nu. 52:a försöket.


signatur

Kittens are for real!

Du är skitdålig på spel!

Säger Johan "Easy" Martinsson! Nu plöjer jag igenom spelet. Klarade av den andra bilbanan på TRE försök. That's awesomeness for ya!


signatur

Kittens are for real!

Jag vet hur man spelar alla spel!

Medlem

ÄR PS3 verren lika kass som 360 verren?

Nej! Pratade med Alfred om det och det verkar som att de fixat en massa saker i och med den. Men en patch till 360-versionen var självklart för svårt.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar