Demo - Clive Barker's Jericho

Medlem

funkade fint med mitt 600GTs 800mb 128pipe limtedion, körde med 12x Advanced Smothing/100hz o ultra high settings, musen var lite seg i början, men efter lite ost blev han pigg o alert


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Fint spel, spelbart på Geforce 6800.


signatur
Medlem

Örk, inget för mig.

Kontrollerna var gjorda för konsoll. Något känns fel med muskontrollen oxo... Har en 2000dpi Razor mus och enda sättet jag överhuvudtaget man få ner mushastigheten till acceptabel är att sätta musen på 800dpi och sänka "Mouse Sensitivity" i spelet till low. Endå så känns musen för snabb. Hur som, borde vara en slider man höjer och sänker med... inte low/medium/high. Även det känns konsol-aktigt.

Gillar inte heller att kameran rör sig som sjutton av sig själv. När man hugger etc. så svingar kameran runt överallt.

Gameplay:et verkar otroligt primitivt det med. Rätt trist run'n'gun med lite fula Simon-Says delar (som även det inte fungerar bra på ett keyboard).

Oh ja... sista klagomålet: Allt, allt för kort demo.

Medlem

Jag blev positivt överraskad av demot! Grymt kul gameplay + riktigt bra grafik. Blir definitivt ett köp.

Medlem

Ett spel som jag faktiskt haft lite förväntningar inför, trist nog så gillar jag inte inte riktigt spelet... Hade förväntat mig mer än en trist korridor-shooter...

Grafiskt är det inga fel, verkar vara bra optimerat... Allt på max utan problem med datorn i signaturen... Visserligen kör inte jag några idiotupplösningar, 1440x900 på en 19" widescreen...

Lite Bioshock feeling på de grafiska effekterna, bla. vatten på kameralinsen m.m...

Står över detta och väntar på Crysis och COD4...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Jag blir nästan förbannad (fånigt nog) på denna ständiga nonchalans från multiplattforms-utvecklare att optimera muspekningen. Jag bara stänger av och slänger skiten. Dels känns det lite som ett kvitto på att det är mer business än ärligt hantverk, fast mest är det nog bara konstruktiv ilska, att dom negligerar något så grundläggande för pc-sidan, och dessutom gång på gång.

Medlem
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av Tomtenizze:

Någon annan som har problem med installera demon?
Den säger jag har för lite plats på C: och jag har 1.95GB och jag försöker installera på E: med 6GB ledigt.

Skulle tippa på att den använder C: som tempdisk för upppackningen av filerna vid installationen, vissa installers är såpass idiotiskt konstruerade. Hade det problemet med.. C&C Generals tror jag det var, oavsett vilken disk man valde vid installation så packar den upp alla filer på C: innan den installerar på den disk man valt.

Mjo, men det knepiga är att jag har lite mer än 80gb ledigt på c:...

Medlem

Wihoo kan inte klaga på nerladdningensspeeden iaf. 5,8MB/S och de är inte ens torrent då heller.

Ska testa detta på Vista (bara för det är det jag råka boota in i när jag starta datorn) för att se om det går bra där.
HALO2 är nog den sämsta portningen genom tiderna då det hackar och blir i princip ospelbart för mig efter ett par timmar, och då har jag inte direkt en dålig burk, men den slår ju en xbox om man säger så =P.
Visst är Jericho också ett pc spel men som det verkar så är det optimerat för alla konsoller om jag tolkar kommentarerna rätt.

Hoppas detta är Vista optimerat. Har sett några kommentarer här och blir besviken då jag gillade Undying.

Medlem

Flöt på bra i Vista. Körde på 1280x1024 med allt på high och motion blur på. (var defualt inställningen på min dator)
Har en Amd 3500+, 2gig ram, x1950pro/512. Kan nog bli kul ändå när det kommer ut. Lustigt att Halo2 var så hackigt bara. Men det är ju bara en portning men man förväntade sig att det skulle flyta på bättre då med 1024x768 med high graphs.

Jericho var snyggt och coolt ändå men var ju mer som ett mörsar spel. Jobbigt med autoaimet men det går ju att stänga av.
Får hoppas att de kan hålla det ifrån Serious Sam bara för de spelen var ritkigt tråkiga när man spela dem ensam.

Hoppas på ett starkt multiplay i jericho. Att kunna köra single player co-op med en för varje person i teamet skulle vara grymt. Om annat lär det nog komma en mod när de släpper SDK (om de gör).
Jag har inte läst något om spelet tidigare, bara sett en trailer och testat demot i typ 25 min men jag ger det en 2'a av 5 möjliga =P nää det var helt ok enligt mig. 4.5 av 5. Den får 0.27 mindre i betyg för att man inte får börja från första början i spelet. Vilket man får veta när man ser Introt.

Detta var bara ett brief intryck. Ska spela igenom skiten när jag kommer till skolan =D.

Medlem

Mycket läckert spel men ganska basic shooter. Att kalla det skräckspel är nog att tag i dock, jag skulle nog snarare klasse spelet för thriller. F.E.A.R var många gånger läskigare iaf än något demot kunde frammana. Demot var desutom lite väl kort tycker jag, ca 10-20 min speltid mitt i slumpnässigt grottsystem.. men men..

Vill också varna för prestanda kraven på det här spelet (iaf om du gillar att lira på 1280x1024 eller högre) Min 2.4 dualcore med 2 gig ram på 800 bus och ett geforce 7800GT klarar inte av 1280x1024 utan att det bli laggigt som fan. Jag antar att jag behöver ett nytt gfxkort vid det här laget =/

Flyter fin fint med alla effekter osv dock på 1024x768.

Spelet får 4 narrhattar av 5 möjliga ^^


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Som vissa påpekade, så pass kass styrning att det gick knappt spela...avinstallerade efter 5 min.

Medlem

Jag kan hålla med dom som säger att det är riktigt tråkigt när spelutvecklare inte väljer att lägga in riktiga alternativ för musen och dess känslighet. Dock tyckte jag att den aspeketen var sämre i Bioshock än i Jericho.

Och som någon annan påpekade, co-op vore riktigt roligt!

Medlem

Klyv Barken är en trevlig liten själ som ger oss något att kissa över. På ett manligt sätt alltså. Kontrollen kanske var lite...irriterande.

För övrigt, trevligt spel. Samla familjen och ha en rolig fredag/lördagsafton. Om ni nu är lite som The Adams family.

Jag undrar vad folket i amerikanska bibelbältet tycker om detta spel. Devils work eller hellspawn? Heresy eller witchcraft? Satanic eller tainted with sin?

Åh, jag är så nyfiken....!


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Inaktiv

Ser lite spännande ut, men med mitt 7600GT lär det inte flyta eller se så vackert ut.

Medlem

Testade med 360 kontroll o det funka kanonbra !! riktigt kul spel

Medlem

Den där sekvensen med hålet och knapptryckningar är det mest idiotiska jag någonsin sett. Och ett flertal spel använder sån idioti nuförtiden. Killen som kom på det borde skjutas.

Annars var det väl ok, flöt förvånansvärt bra på min burk av äldre modell, men demon kändes lite väl lösryckt och ingav därför inte den känsla som ett sånt här spel kräver. Bara kom en "massa" fiender att mangla...

Funkar säkert bättre på konsoll... om det nu har coop dvs...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

lite väl kort lmao 1gb för vadå spelade kanske 10min om ens det.. snåla jävlar lite mer kunde de ha bjudit på hann ju inte ens testa spela som fatman efter jag öppna dörren hade jag tänkt

Inaktiv
Skrivet av teX:

Ser lite spännande ut, men med mitt 7600GT lär det inte flyta eller se så vackert ut.

Oroa dig inte, jag har ett likadant kort i början gick det inte så bra då jag hade upplösningen på
1280x1024 men sen ändrade jag till 800x600 och då flöt det helt perfekt. Allt maxat såklart 8)

Förstår inte riktigt vad alla gnäller om upplösningen i spel för... tycker inte att man ser nån skildnad alls överhuvud taget men det är kanske bara jag :\

EDIT: Glömde säga nått om spelet :evil: Trodde att det skulle vara skitläskigt när man hadde kollat igenom hemsidan (Om du inte gått in på deras hemsida så gör det nu!). Men blev ganska besviken faktiskt... Det var inte alls läskigt... man bara panga på monster ju...

Medlem

Pretty coolt, men det va för mycket konsoll "spår" kvar i det, sen så tog det slut på 5 minuter.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Den där sekvensen med hålet och knapptryckningar är det mest idiotiska jag någonsin sett. Och ett flertal spel använder sån idioti nuförtiden. Killen som kom på det borde skjutas.

Annars var det väl ok, flöt förvånansvärt bra på min burk av äldre modell, men demon kändes lite väl lösryckt och ingav därför inte den känsla som ett sånt här spel kräver. Bara kom en "massa" fiender att mangla...

Funkar säkert bättre på konsoll... om det nu har coop dvs...

word

håller med varenda ord. Nog sagt

Medlem

Jag gillar Clive Barker.
Jag gillar själva Jericho storyn.
Jag gillar INTE "Clive Barker's Jericho".

Medlem

Helt ok järnlöst pangande. Tyckte sekvensen i hålet var jävligt tuff, fast kanske blir lite utdraget i längden.. Tror nog inte jag köper spelet däremot. Lägger mina pengar på Crysis istället.

Medlem

Startar inte för mig, hinner se videorna i början, med killen i det vadderade rummet o så, sen stängs det ner,

Någon som vet hur man kan fixa detta?

Inaktiv

Var det bara jag som tappade sugen när man kladda runt i de där konsolliga menyerna med den halft okontrollerbara muspekaren? Tittade på intro genomgången och sen stängde jag av.

Medlem

När skall dessa inkompetenta idioter till utvecklare begripa att C inte är en enhet att dumpa deras kassa installationer i?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

KoP
Medlem

Helt ok lir.. fin yta.. men inte mycket mer. :/ Blir nog inget köp.

Medlem

Här har ni er bevis på vad jag sagt förut, att vi PC användare får mer såna dåliga konsol portningar som inte optimeras först till pc.

Kontroll och tangent kombinationer får underkänd av mig,
grafiken var ok men den behöver en kraftfull dator och grafikkort...
Storyn var den enda som var bra...

Medlem

fattar inte vad ni gnäller¨på, det var sjukt bra med allt. graffen flöt på perfa (och snyggt!) och styrningen var underbar när jag ändrade musen till låg känslighet och motion blur på full. detta ska lätt spelas

Inaktiv

Rätt ok spel, trodde dock spelet skulle vara lite mer åt skräckhållet, Men där trodde jag helt fel. Vad är detta med att det inte går att styra eller skjuta bra? Hade själv inget problem med styrningen och att pricka monster öht

Medlem

Allting e helt svart för mig när jag startar det, ser introt å så men när jag kommer in till menyn ser jag ingenting. Hör "splatterljud" i bakgrunden när jag trycker på piltangenterna. Har ett radeon x850 med senaste drivrutinerna.
Nån som har en ide ?

12
Skriv svar