Stort intresse för spel på bibliotek

Robot
Medlem
Stort intresse för spel på bibliotek

hmm är det konsollspel i första hand då eller? hur löser de annars cd-keys och spel där man behöver användare?

Medlem

Bra initiativ och kul att biblioteken hänger med i utvecklingen av olika medier...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av E_maN:

hmm är det konsollspel i första hand då eller? hur löser de annars cd-keys och spel där man behöver användare?

Håller med där, bara spel som bara kollar om man har cd i annars..

Medlem
Skrivet av E_maN:

hmm är det konsollspel i första hand då eller? hur löser de annars cd-keys och spel där man behöver användare?

SJälvklart är det konsol-spel. Annars hade det blivit knepigt.

Utlåning av spel är väldigt populärt på Malmö stadsbibliotek, de borde fixa fler titlar och öka kvantiteten på ex anta spel, det är ibland väldigt tomt.

Medlem

bra sak eftersom att jag ser spel som skönliteratur där man ibland kan ändra handlingen


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Härligt, finns gott om spel som man kan tänka sig att hyra men inte är värda ett köp.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

kan nog vara ganska bra men som ngn sade ovanför, de kan ju inte ha speciellt många PC-spel.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Som bibliotekarie tycker jag den här utvecklingen är oerhört intressant. Spel är ett medium som varit sorgligt eftersatt, som bildligt talat inte släppts in i kulturhusens värme. Filmer, ljudböcker och konstigt nog utbildningsbaserade datorspel för barn har sedan länge funnits på de flesta bibliotek, men inte datorspel för "vuxna". På tiden att det sprider sig!

Medlem

Undrar bara hur många som kommer att låna ett spel och sedan "råkar tappa bort det". Intressant idé annars.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Undrar bara hur många som kommer att låna ett spel och sedan "råkar tappa bort det". Intressant idé annars.

Tja, med tanke på att ersättningsböterna för "borttappat" eller förstört material ligger runt 30-50% högre än affärspris så kan jag inte se att man tjänar så mycket på det. På det bibliotek jag arbetar så kostar det 600 kr för en borttappad DVD-film till exempel... Vi får tillbaks i stort sett alla vi lånar ut

Inaktiv

Underbar utveckling. Det lokala biblioteket där jag bor har lånat ut spel rätt länge nu.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av conthox:

Undrar bara hur många som kommer att låna ett spel och sedan "råkar tappa bort det". Intressant idé annars.

Tja, med tanke på att ersättningsböterna för "borttappat" eller förstört material ligger runt 30-50% högre än affärspris så kan jag inte se att man tjänar så mycket på det. På det bibliotek jag arbetar så kostar det 600 kr för en borttappad DVD-film till exempel... Vi får tillbaks i stort sett alla vi lånar ut

Ojdå, är det såpass. Jag trodde det inte var så mkt, ja då är det ingen större fara med den biten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Lite orolig över att Goodgame håller i utbildningen dock. Det jag läst av dem har inte riktigt borgat för någon djupare spelkunskap, mest knepig statistik. Och alla känner väl till det där med lögn och statistik... Nåja, förhoppningsvis blir det mer än en reklamkampanj från Microsoft under kursen i fråga.

1
Skriv svar