Arbetslös?

Medlem
Arbetslös?

Efter att ha spenderat ännu en morgon på ams hemsida, har jag idag, lixom alla andra dagar den senaste tiden varit flitig besökare på Arbetsförmedlingens platsbank. I min stad växjö, där jag bor finns det 145 lediga jobb idag. Eftersom jag fortfarande är i princip outbildad, bortsett från en gammal Nätverkstekniker utbildning från NT server 4.0 och en nästan komplett ky utbildning inom psykiatri så finns det 45 jobb i min region som klassas som "Jobb utan krav på erfarenhet" samt 39 tillfälliga jobb (där de flesta av dem ingår i just kategorin Jobb utan krav på erfarenhet) Av dessa hittade jag endast ett som gick att söka, Medarbetare till personalmatsalen på södra skogsägarna.

Hur som helst så förundras jag dagligen över alla SÄLJAR JOBB som ploppat upp som små svampar ur jorden sedan det blev lågkonjuktur. Då kan man ju fråga sig vilka som ska handla allt som säljs via telefon, utesäljare, innesäljare mm. Jag trodde lågkonjuktur innebar att folk i allmänhet har mindre pengar och kanske inte är intresserade av att prenumerera på Sockar, boxershorts, trosor mm...

Vist jag är ingen ekonom, men jag kan ju hålla med om att för att komma ur lågkomjukturs läget som vi har idag så måste ju folk börja handla igen... men jag tror nog knappast produkter som ovanstående kommer hjälpa till nått nämnvärt på den fronten...

Tack o hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Arbetslös?

Det brukar alltid finnas säljobb. Dock är anledning till att det är ännu mer sådana arbete nu kan helt enket för att det är just lågkunjunktur. Dvs relationsmarknadsföring (person till person) är det som har "högst" säljfaktor. Så det kan vara därför det kommer fler "säljar jobb" just nu, för att det är det ända sättet att sälja varor på

Medlem

Detta kanske beror på vart man bor iförsig. Har alltid upplevt att det finns sjukt mycket fler säljar jobb än något annat, speciellt genom AMS.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

Medlem
Skrivet av NURGLEPROBE:

Detta kanske beror på vart man bor iförsig. Har alltid upplevt att det finns sjukt mycket fler säljar jobb än något annat, speciellt genom AMS.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

ja precis


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar