Halo 3-skivor felaktiga

Robot
Inaktiv
Halo 3-skivor felaktiga

Hoppas min funkar :(.

Medlem

Hoppas att man inte får en sån skiva i morgon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

jag ska bara köpa den vanliga versionen, hoppas det inte är något fel på den.

Medlem

Hehe osis...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Det är så här det går om man har rekord på antal förhandsbokningar :S

Inaktiv

hehe förhands bokat Limited Edition-utgåvan, hoppas bara att den funkar

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Det är så här det går om man har rekord på antal förhandsbokningar :S

då har ps3 ägarna det bra, för inget spel där kommer få lika många bokningar

Inaktiv

Mitt exemplar funkar helt perfekt, köpte även Halo 3 specialaren av Xboxen, kostade mindre än en svensk Wii lol.

Inaktiv

Sådan utgivare sådan konsol, sådan konsol sådant spel...

Hade blivit bra sne, men va gör man.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det är så här det går om man har rekord på antal förhandsbokningar :S

Vad har förhandsbokningar med trasiga skivor att göra?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Limited Edition är dåligt tillverkad där skivan sitter fast, alltså den runda platta som håller fast skivan i mitten. Så skivan lossnar innuti och skrapas sönder! Finns film på gametrailers.

Medlem

han menar att dem hastar igenom processerna kanske.. *-)

Medlem

Hoppas verkligen man slipper skadade skivor på Legendary versionen. I övrigt tycker jag det är jäkligt dåligt av dem. Varför göra något hafsjobb med dåliga fästen för skivorna? Det har ju tillverkats fodral förut som har möjlighet att hålla flera skivor, varför ska de ändra på något som fungerat bra?

Medlem

Asså det handlar om fodralet, eller helt enkelt plast biten som håller fast skivan den var inte 100% så den lossnade lätt och skivan åkte omkring på den och dom andra plastbitarna som var med... Dock är det bara för dom så dom som har beställt legendary eller vanliga kan pusta ut...

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/109768.html?pla...

(en som gnäller över detta)

Medlem

Nån som ska till webhallen nattöppet inatt?? Själv åker jag till Elgiganten på KK imorn bitti och köper spelet för 399. Den billigaste varianten ska det tydligen inte vara samma problem med?? Hoppas jag!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Mahone:

Det är så här det går om man har rekord på antal förhandsbokningar :S

Vad har förhandsbokningar med trasiga skivor att göra?

Kanske för att dom fått köra en snabbare bränning och på så sätt blir några felaktiga. Låter mest logiskt att specialutgåvor bränns sist då dom säljer minst, och i detta fall så va det ju specialutgåvorna de va fel på, så va jag tror så märkte dom att dom inte skulle hinna färdigt i tid och ökade bränningshastigheten, och som dom flesta vet så betyder högre hastighet sämre kvalité. Nu kan ju nåt annat ha orsakat felet men det här är iaf vad jag tror.

Skrivet av BangBoomBang:

då har ps3 ägarna det bra, för inget spel där kommer få lika många bokningar

Va inte så säker på de, både MGS4 och Final Fantasy har stor möjlighet att kunna slå Halo 3, och dessa ligger dessutom på BR-skivor :\

Medlem

Ok så vänta en sväng här, ska de som har beställt denna på postorder till och med behöva betala porto till england för att det är DERAS misstag?

Medlem

hmm jag köpte Legendary Edition den ska komma i morrn hoppas det inte är fel på den =/

Medlem

För att ytterligare förtydliga det Tomtefar redan har sagt. Det är INTE kvalitén på skivorna det är fel på. Det har inget med själva bränningsprocessen att göra.

Felet ligger i plastpiggen som håller fast skivorna är totalt värdelös och många skivor har som resultat lossnat från den och studsat omkring friskt, varpå skador (repor) har uppstått.

Medlem

LOL
Roligt också att folk tror att skivor bränns i fabriker.
Skivor bränns hemma, i fabriker TRYCKS dom.
Alltså kan man aldrig få ett "hafsverk" eller att dom "bränns" snabbare än vanligt o få dålig kvalitet.
Tar alltid LIKA LÅNG TID när skivorna TRYCKS UPP.

Medlem

Tror jag ska ner o hämta mitt ex nu om en halvtimme. Blir spännande att se om den funkar som den ska.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Är väldigt osäker men jag har för mig att man pressar datan direkt skivorna och inte bränner men jag är som sagt väldigt osäker.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

då har ps3 ägarna det bra, för inget spel där kommer få lika många bokningar

låt mig försöka komma ihåg vad du skrev i "fanboy forum" tråden nu igen..

sök hjälp

Medlem

Haha, skulle vilja se dem sitta i fabriken och "bränna" miljontals skivor, ta ur brännaren, sätt i ny skiva, starta Nero...

Klart att de pressas.

Medlem

Trist läge. Har också fått hem filmer där skivorna legat lösa i fodralet. Förmodligen har de lossnat under transporten eller då paketet kommit farande genom brevinkastet och kysst golvet.

Lite (mycket) vid sidan om så undrar jag om "felaktiga" är rätt ordval. Felaktiga låter som inkorrekta, inte överensstämmande, likt felaktiga fakta. Jag kan givetvis ha fel. Något som emellertid låter bättre i mina öron är "defekta".
Vad säger språkpoliserna?

Medlem

Ja, defekt låter helt klart bättre.

Medlem

Har nog aldrig varit med om att få en "floater" när jag köpt ett spel, däremot har det hänt alldeles för ofta när jag inhandlat filmer, usch och fy


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det är så här det går om man har rekord på antal förhandsbokningar :S

Så här går det om man förhandsbokar dåliga spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mahone:

Det är så här det går om man har rekord på antal förhandsbokningar :S

Så här går det om man förhandsbokar dåliga spel.

Spelat spelet i fråga?

123
Skriv svar