Leksaksnostalgi

Medlem
Leksaksnostalgi

Nyligen hemkommen från min barndoms hemstad, Motala, djupdök jag igår i allt gammalt joller jag dragit med mig upp. En hel del gamla leksaker blev det till exempel. Och jag måste säga att jag är ganska imponerad av hur otroligt läckra just de gamla Turtles-gubbarna är, de som är baserade på den tecknade tv-serien som kom i slutet av åttiotalet. Ganska mycket snyggare än de som säljs i butik nu.

Bebop och Rocksteady var inte enkla att få tag på, det krävdes faktiskt postorder!

Råttkungen och Leatherhead var väldigt bra byggda, några av de få gubbar som inte gått sönder för mig.

Slash var en av favoritskurkarna med sitt härliga flin och taggiga skal.

Det gjordes många specialversioner av Turtlarna. Det här är Headdroppin' Mike...

...en uppstudsig rackare.

Den här Raphael-dockan köptes i London och kan göra kickflips!

Alla som var med i serien blev docka, även om det så var för ett enda ynka avsnitt. Ovan Wingnut, Pizzaface och Mutagen Man.

Min personliga favorit är den här Shredder-varianten, baserad på live action-filmen Turtles II: The Secret of the Ooze. Det är Super-Shredder i all sin prakt!

Den här snubben kan skjuta pizzor (!) och är självklart awesome per automatik.

Det saknades inte crossovers heller. Usagi Yojimbo hälsade på allt som oftast, tack vare lite tidshål och tidsmaskiner.

Slutligen lite skryt. Yes, jag har Teknodromen, Krang och Shredders högkvarter. Kan faktiskt vara den present som jag uppskattat mest - näst efter mitt Nes, så klart.

Snyft. Visst var det bättre förr.

#blogg

Inaktiv
Leksaksnostalgi

Men jösses vilken bortskämd snorunge du måste varit som liten. Själv fick jag nöja mig med nån kotte och snorkråkor som enda sällskap på den tiden.

Jag kan meddela herrn att dessa dockor bara är ett urval av mina dryga fyrtio Turtles-figurer. Några har snorkråkor.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Av de där hade jag bara kaninen, vad han nu hette
Jag hade såklart ett gäng med turtlar också och så hade jag en tuff kille som var en panda. Vad 17 hette han då?


signatur
Inaktiv

Pandaman?

Jag har också en Turtle som kan hoppa! Vi har en del med dinosaurier också.

Anyway, Turtles var de klart häftigaste plastleksakerna. Biker Mice var ju ett alternativ, men de var tydligen de dyraste eller något, så vi fick inte många sådana.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

Meh svammel-Charlie, han heter tydligen Panda Khan. Han var helt klart coolast! http://www.ninjaturtles.com/toys/1990/panda.htm

Åh, jag kom på att jag hade en Turtles-helikopter och typ en pizzadragracingbil också, konstigt ord det där...


signatur
Inaktiv
Skrivet av greger.:

Åh, jag kom på att jag hade en Turtles-helikopter och typ en pizzadragracingbil också, konstigt ord det där...

...av kottar och snor?

Själv hade jag Rocksteady och några av törtlarna.

Inaktiv

"Turtles II: The Secret of the Ooze"

Bisarrt bra film, än idag.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Skrivet av Kullberg:

"Turtles II: The Secret of the Ooze"

Bisarrt bra film, än idag.

Bisarr, ja.

Bra?

Hm...


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Lekte du med Turtles när du var ca 13 eller så? Heck, jag minns när jag var 5 och jag lekte med backflip Raph.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

He he, tolv. Det var typ den sista jag skaffade.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Fantastisk samling =D Blir nästan tårögd själv då jag minns min egen Turtles-samling, där en "dinosaurietidsversion" av Raphael var en av favoriterna. Turtles var verkligen bland det bästa som fanns, tillsammans med Batman.


signatur

Will there ever be a boy born who can swim faster then a shark?

Åh, dinosaurie-Turtlarna var jag sjukt pepp på. Tyvärr fick/köpte jag aldrig någon sådan.

Batman-figurerna från The Animated Series var ju tyvärr inte alls lika coola som Turtles (har ett knippe sådana också) men Batmans fordon var ju megaballa! Batmobilen har ett inbyggt flygplan - bara en sån sak!


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Ja just det, den Batmobilen hade jag nästan glömt bort, shit vad cool den var. Min kompis hade den, vilket gjorde mig väldigt avundsjuk.


signatur

Will there ever be a boy born who can swim faster then a shark?

Medlem

Jag minns dinoturtles.

Jag hade Batmobile och Batwing!


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Ha ha, jag har också både Batmobile och Batwing!


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar