Spelföretag kan ha anlitat hackare

Robot
Medlem
Spelföretag kan ha anlitat hackare

Idioter som försöker! Plus att det dom gör är olagligt!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Är det därför mina downloads går så segt ibland, fan nu ska dom bötfällas big time!

Skämt o sido, det dom gör är olagligt därför röstade jag nej.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tyck vad man vill om Pirate Bay men att göra olagliga attacker är väll lite väl att ta i...

Inaktiv

Kanske borde ha nyhetstipsat istället för att göra en tråd i forumet

Medlem

Vad är det för folk som röstar "Ja" på det här? I min mening spelar det ingen roll hur illa dom tycker om the pirate bay och deras verksamhet, det ska fortfarande inte vara okej att ta till olagligheter.

Medlem

Det Pirate Bay gör kan anses som olagligt men detta ÄR olagligt och jag hoppas att dessa företag åker dit som bara den.

Det är som att anfalla ett land med kärnvapen för att landet tillverkar kärnvapen.

Inaktiv

Ja, vilka är det som röstar ja på det här? Säga vad man vill om TPB's verksamhet med att göra medvetna attacker på det här sättet här ju bra mycket "värre".

Det är omöjligt att föra ett smutsigt krig om man samtidigt påstår att man har rätt moraliskt. Om det är sant att företagen gjort så här förtjänar de en massa badwill nu. Och deras trovärdighet när det gäller vad som är rätt och fel sjunker i botten, om möjligt ännu mer än förut.

Medlem

Jag läste inte frågan ordentligt så jag råkade rösta ja. :/


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Haha, löjligt. Klart det är olagligt!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

JB
Medlem

Haha! Hoppas de får böta!

Medlem

hoppas dom får feta böter en gång för alla!

Medlem

Alla bevis som hackarna skulle kunna få fram skulle heller inte gå att använda i en domstol eftersom de togs fram på olaglig väg.

Lite roligt om Piratebay nu anställer egna hackare så slutar allt med en gigantisk cyperstrid á la Sagan om Ringen typ

Medlem

Kanske är South Park-avsnittet "Chef aid" inte helt långt ifrån sanningen...

Skrivet av Mr. Big Record Producer:

I AM ABOVE THE LAW! [the lock falls forward, and he places it back with more SPOOGE.]

Inaktiv
Skrivet av PheoniX_VII:

Alla bevis som hackarna skulle kunna få fram skulle heller inte gå att använda i en domstol eftersom de togs fram på olaglig väg.

Lite roligt om Piratebay nu anställer egna hackare så slutar allt med en gigantisk cyperstrid á la Sagan om Ringen typ

kan iof ha fel men har för mig att det endast gäller om tpb har skaffat bevisen själv på olaglig väg...

nu vare ju ändå så att det helt plötsligt landade en massa brev och saker i knät på dom. har för mig att de kan använda dem då ^^

Edit: tror inte heller att det blir nån super-hacker strid... känns som om tracker världen har mer skillat och motiverat folk på sin sida


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Medlem

Hehe, såg ut som en Aftonpladdret.sunk-rubrik.
Nej, självklart är det så fel det kan bli att göra sådär.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Visst TPB är olagliga men det betyder inte att man får använda olagliga metoder för att ta bort den.

Medlem

Håller med, kriminella ska inte sättas dit eller tas bort genom kriminella handlingar.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Visst TPB är olagliga men det betyder inte att man får använda olagliga metoder för att ta bort den.

...

Inaktiv
Skrivet av Jonathan:
Skrivet av PheoniX_VII:

Alla bevis som hackarna skulle kunna få fram skulle heller inte gå att använda i en domstol eftersom de togs fram på olaglig väg.

Lite roligt om Piratebay nu anställer egna hackare så slutar allt med en gigantisk cyperstrid á la Sagan om Ringen typ

kan iof ha fel men har för mig att det endast gäller om tpb har skaffat bevisen själv på olaglig väg...

nu vare ju ändå så att det helt plötsligt landade en massa brev och saker i knät på dom. har för mig att de kan använda dem då ^^

Edit: tror inte heller att det blir nån super-hacker strid... känns som om tracker världen har mer skillat och motiverat folk på sin sida

Även jag kan väl ha fel, men jag tror inte det.
I Sverige har vi fri bevisprövning, vilket innebär att det inte spelar någon roll hur bevisen kommits över. Om någon dödar någon framför en filmkamera, och jag sedan stjäl filmen, kan ni ge er tusan på att mördaren hamnar i fängelse i alla fall!

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

Visst TPB är olagliga men det betyder inte att man får använda olagliga metoder för att ta bort den.

TPB är inte olagligt.... suck..
Vad som är olagligt är att folk som delar upp saker och ting på deras searchserver... Dessa människor som delar ut saker och ting som är copyright skyddade är olagliga.

Det är som att säga att tex Google är olagligt ^^

Medlem

Även om Pirate Bay är mer eller mindre olaglig så tycker jag det är fel att anlita hackers för att sabotera. Learn to do it the legal way!

Medlem

Även om pirat bay gör olagliga saker så ska inte stor företagen attackera deras sida. Då är dom inte mycket bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vore intressant att få veta hur företagen skaffat sig botnets till sina DDoS attacker


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

C.P 9 från One Piece är här!!!

Medlem
Skrivet av Meshii:
Skrivet av Xphome:

Visst TPB är olagliga men det betyder inte att man får använda olagliga metoder för att ta bort den.

TPB är inte olagligt.... suck..
Vad som är olagligt är att folk som delar upp saker och ting på deras searchserver... Dessa människor som delar ut saker och ting som är copyright skyddade är olagliga.

Det är som att säga att tex Google är olagligt ^^

Googles egna torrent searchserver

[http://www.toorgle.com/]


signatur

living let die

Medlem

Sluta kalla TPB mer eller mindre olagligt, för vad den SIDAN håller på med är inte ett skvatt olagligt ... hade de dom hållt på med varit en gnutta olagligt så hade dom åkt dit för länge sedan, men det har inte hänt...Vad som istället kan diskuteras är moralfrågan men det orkar endå ingen göra. Ang topic: Helt fel av storföretag att göra så...helt fel

Skrivet av Matn:

Sluta kalla TPB mer eller mindre olagligt, för vad den SIDAN håller på med är inte ett skvatt olagligt ... hade de dom hållt på med varit en gnutta olagligt så hade dom åkt dit för länge sedan, men det har inte hänt...Vad som istället kan diskuteras är moralfrågan men det orkar endå ingen göra. Ang topic: Helt fel av storföretag att göra så...helt fel

Bra sagt, man ska inte spilla lort och ljug på renat folk!

För övrigt röstade jag nej såklart.


signatur
Medlem

finns bara ett ord för detta: hyckleri!

Skriv svar