Spel i försvaret

Robot
Medlem
Spel i försvaret

Jag fattar nada är inte krig en lek för barn?

Skrivet av United:

är inte krig en lek för barn?

och för vuxna...

Medlem
Skrivet av United:

Jag fattar nada är inte krig en lek för barn?

Hehe bra skrivet

Medlem

Alla på lanet har ju samma kläder.
Är de sponsrade av försvaret eller?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Citat:

Idag finns det ingen som uttalat har jobbet som speltestare inom försvaret.

Nej, men nästan.
*Startar VBS2* 8)


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Väntar med spänning på Sims:Totalförsvaret

Inaktiv

ha! "Amerikanerna gör spel för att lära ut krig, svenskarna gör spel för att lära ut fred"

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Alla på lanet har ju samma kläder.
Är de sponsrade av försvaret eller?

Haha hoppas att du är en skojare

Medlem
Skrivet av Fluffo:
Skrivet av Svartsmurfen:

Alla på lanet har ju samma kläder.
Är de sponsrade av försvaret eller?

Haha hoppas att du är en skojare

Jo annars skulle det vara jävligt sorgligt

Medlem

Då är frågan, vart får man tag på Foreign Ground?
Vill ju testa.

Medlem

Den dagen man lär sig saker i lumpen genom att sitta framför en dator. Den dagen emigrerar jag till Nord-Korea. Där vet dom iaf hur man utbildar soldater...

URK
Medlem
Skrivet av Introx:

Den dagen man lär sig saker i lumpen genom att sitta framför en dator. Den dagen emigrerar jag till Nord-Korea. Där vet dom iaf hur man utbildar soldater...

dagens datanörd är framtidens elit soldat. medans du stormar fram på ett öppet fält och skriker tjingdong så sitter en liten finnig kille framför sin monitor och trycker på en knappt så finns du inte mera.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Jag testade Foreign Ground lite (var utvecklat av några snubbar från mitt gamla uni). Det är riktigt kul faktiskt, kan faktiskt se det här som en kommerciell produkt med lite mer puts.

Medlem

Dataspel i försvarsmakten kommer aldrig att ersätta något i utbildningen. Det är mer som ett komplement. Så nej, ni slipper inte fysproven.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Fluffo:
Skrivet av Svartsmurfen:

Alla på lanet har ju samma kläder.
Är de sponsrade av försvaret eller?

Haha hoppas att du är en skojare

Det var tanken i alla fall

Skrivet av MadMartigaN:

Dataspel i försvarsmakten kommer aldrig att ersätta något i utbildningen. Det är mer som ett komplement. Så nej, ni slipper inte fysproven.

Nja, alla "spel" är ju inte BF2. Det finns annat som nyttjas av försvarsmakten som är till väldigt stor hjälp. På lägre nivå kanske det ska ses mest som ett komplement men på lite högre nivå är det en direkt nödvändighet. Det rör sig om olika typer av simulatorer för allt från robotskjutning och luftrumsövervakning till generalplanstester. Senaste generalplanen jag hörde, om någon är intresserad, var för övrigt att minera hela skåneslätten och bedriva fördröjningsstrid till Stockholm...

We are all doomed! :crazy:


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar