Inaktiv

Förväntningarna var skyhöga iaf

Redaktör
Skrivet av Dogge:

Bara för att jag tycker att recensionen var dålig betyder det inte att jag är en Halo fanboy eller för den delen tycker att Halo 3 är guds gåva till mänskligheten, jag som många andra dödliga har inte ens spelat det ännu.
Tro det eller ej men det finns faktiskt objektiva människor som är spelitresserade.

Det vore intressant att läsa varför du tycker recensionen är dålig och framstressad. Du jämför med de betyg andra sajter satt, vilket är helt oväsentligt, men du säger ingenting som motiverar din kritik.


signatur
Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Dogge:

9.5 Gamespot 9.7 Gametrailers 9.5 IGN, 10 av 1UP, 10 av progamer and the list goes on.

Sämsta recensionen jag läst hittils om jag ska vara ärlig.
Känns som rejält framstressad recension från FZ sida.

Angående grafiken så vet du att det går att köra i 1080p oxå?

Fanboy with a broken heart.

Varför ska man få ett brustet hjärta när alla andra hyllar spelet? Är förövrigt ingen Halo fanboy heller.

Bara för att jag tycker att recensionen var dålig betyder det inte att jag är en Halo fanboy eller för den delen tycker att Halo 3 är guds gåva till mänskligheten, jag som många andra dödliga har inte ens spelat det ännu.
Tro det eller ej men det finns faktiskt objektiva människor som är spelitresserade.

Till dig som skrev något om 1080p och grafik, själv tycker jag det helt klart ska tas under beakt när man gör ett försökt på att bedömma grafiken i ett spel. Man gör oftast det utifrån 3 områden FPS, "grafikmäng" (eyecandy.. effekter, texturer modeller etc.) och upplösning.
Ett spel som Gears har välldigt hög "grafikmäng" men längre FPS och inte en chans att köra det i 1080p. Halo 3 har inte lika mycket effekter som Gears men bättre FPS och kan även köras i 1080p.
Detta är helt klart ett medvetet val av båda utvecklarna, men vilket ska man ge bäst grafik betyg?

Du har ju Chiefen som avatar, klart du är fanboy

Medlem

O jag som trodde att en recension stod för författarens åsikt, därför väldigt subjektiv och inte någon universell sanning.

Halo 3 verkar leverera det de ska. Ska bli kul att prova på onsdag.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Årets mest överhypade spel är här, fick ju helt ok betyg! Men om det gör mig motiverad till köp av en 360 igen tvekar jag på, kanske senare.. Hoppas alla 360 ägare får en kul tid framför sig! Då jag inte har en HDTV så känns det lite meningslöst faktiskt.

Medlem

Halo 3 får 4.5 utav mig, hade fått en 5a om det vore längre och kanske lite mer bossfighter. Spelet har precis som dom förra spelen en riktigt stor epic-känsla tack vare vältajmad musik, maffiga cutscenes, fantastiska miljöer och landskap, och storyn är även den storslagen. Visst, grafiken är kanske inte den bästa men den är utan tvekan godkänd för 360n, och när det gäller Halo så är grafiken de minsta jag bryr mig om. Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att Xbox Live kommer bli så överbelastat av Halo 3-players att dom får överväga att byta namn till Halo Live

Inaktiv

Gillade recensionen, och 4/5 är väl inget dåligt betyg precis. Givet köp för mig, ska bränna igenom det i Co-Op med en polare. Splitscreen ftw!


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Jag ställer mig i skaran av människor som hoppas och tror på att det blir bra, men ändå aldrig så bra så att det är värt 5, 9.5, 95% osv i betyg.

Har hela tiden trott att Halo 3 skulle vara spelet som kommer ta alla GoW spelarna till sig, men man kan ju undra om inte CoD4 drar det vinnande strået. Men som sagt man vet aldrig. Halo är ju Halo och oavsett om det inte skulle vara bra så kommer folk spela det.

Skrivet av Hjod:

Gillade recensionen, och 4/5 är väl inget dåligt betyg precis. Givet köp för mig, ska bränna igenom det i Co-Op med en polare. Splitscreen ftw!

Det som är mest spännande är nog möjligheten att spela 4 stycken polare i co-op. Det är något fler spel gärna får kopiera!

Medlem

Ganska bra att alla kallar Halo 3 för årets mest överhypade spel när man ständigt hör snack om att både Crysis och Enemy Territory: Quake Wars kommer krossa allt i deras väg.

När vi diskuterade spelet för ett par dar sen Nosnos så trodde jag inte du ville ge spelet mer än en 3a, men säger som så att det kommer bli en hård kamp mellan Halo 3 och Cod 4 om den mest spelade Xbox Live-titeln.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

O T R O L I G T


signatur

You can run, but not Hide; the Hunter still see you.....

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Dogge: Och det spelar överhuvudtaget ingen roll alls om du kör i 1080p. Det är inte upplösningen som är problemet med Halo 3:s grafik, även om det är lite klumpigt av FZ att fundera över upplösningen när de nackdelarna de beskriver inte rimligtvis kan ha något alls att göra med upplösning.

Låg upplösning kan innebära en pixlig och oskarp bild, liksom mycket aliasing, samt att objekt som inte är "up close" blir smetiga/otydliga. Ingen vettig människa kan anklaga Halo 3 för att se pixligt, smetigt eller suddigt ut.

Ingen upplösning i världen kommer dock förbättra sådat som hur modellenrna är uppbyggda, ljuseffekter eller shaders. Det är här Halo 3 ser en hel generation äldre ut än Bioshock och Gears of War.

Halo 3:s är "rent och snyggt", d.v.s snyggt ur ordets ursprungliga bemärkelse. Det är inte mycket krusiduller och inte mycket detaljer osv, snarare är det välpolerat om dock avskalat. Minimalistiskt kanske man skulle kunna tillägga. Raka motsatsen mot spel som Bioshock och Gears of War, som istället lätt kan bli lite röriga med sin grafik, (t.ex. ljussättning och effekter)

Det går inte att undvika att tycka att Halo 3 ser ut som ett förra generationens spel i hög upplösning och "extremt välpolerad" form så att säga.

Jag tror dock att det är ett ganska klokt val. När man spelar spel online vill man, åtminstone efter ett tag, hellre ha ett spel som är strömlinjeformat än ett spel som har "häftig" grafik. CS är ett bra exempel och även CS:source behåller den ganska "avskalade" stilen. Funktionell och effektiv grafik helt enkelt. Jag tror att det är klokt att satsa på hög fps också i och med onlinebiten.

Grafiken är Halo-aktig för att sammanfatta. Det ser precis ut som Halo kan förväntas se ut. Det är inte realistiskt; det ser plastigt och overkligt ut. Men det är definitivt grafik som är väl avpassad för online-spel. Och varför ändra ett vinnande koncept? Alla vill inte ha häftig, realistisk och, oundvikligen, rörig grafik.

Öhm, Plastigt? Då toppar Bioshock en bra bit högre på plastighets-top10.

Vad folk inte kan fatta är att Halo 3 har stora öppna ytor utan laddningstider(Var så i 2iaf) och inte små trånga ytor(bioshock) där allting är nära och detaljerat.

Slutpunkten är att Halo 3 har stora öppna ytor medans bioshock tex. har små trånga ytor där dom kan lägga mer krut på modeller och liknande.

Tyck vad ni vill, för så är det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag tycker att ni missade en del i recensionen..
Kollade på gametrailers recension och gillade den bättre. Den omfattade mer än eran.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sito:

Tycker det var en dålig recension, Hur kan man tex jämnföra spelet mot Mass Effect och COD4 när dom spelen inte ens är släppta än? genom filmer? lol.
Varför inte skriva mer om gameplay istället för att ägna 50% av recensionen till att gnälla på att grafiken är dålig för vem bryr sig om sånt? .

Den största skillnaden mellan Halo 3 och föregångarna är att det släpps på Xbox 360, vilket betyder jäkligt mycket bättre grafik. Det är därför naturligt att det tas upp (i två stycken - vilket är ganska långt från 50 procent av texten...).

Visst om grafik är det enda som spelar någon roll för att ett spel skall vara "konsolens bästa spel" så kan det vara viktigt att jämföra mot andra spel.
Dock är det är extremt dålig journalistik att jämföra med någonting som inte finns ute på marknaden och som allmänheten bara sett genom filmade demon som i 9 fall av 10 inte säger ett skvatt om hur spelet egentligen är.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Dogge:

9.5 Gamespot 9.7 Gametrailers 9.5 IGN, 10 av 1UP, 10 av progamer and the list goes on.

Sämsta recensionen jag läst hittils om jag ska vara ärlig.
Känns som rejält framstressad recension från FZ sida.

Angående grafiken så vet du att det går att köra i 1080p oxå?

Mainstreamspelpressen ger generellt sett alldeles för höga betyg och är oftast inte tillräckligt kritiska.

Tycker dock att GameSpot oftast ger riktiga betyg, speciellt när det är Jeff eller Greg (som inte jobbar där numera) som recenserar.

IGN litar jag inte alls på..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

ojojoj hade verkligen inte tänkt mig att det skulle få så här höga betyg! Gamespot 9.5, 1up 10(!) och ign 9.5.

Medlem

Skitbra Review FZ!!

Finns inget värre än folk som bara ger 10 på allt de betygsätter... spel, filmer på imdb etc etc...

Jag skulle gärna se att ni börjar med en 10-gradig skala.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Medlem

sweet, skall köpas

Medlem

ign.com har en riktigt fet, och bra, videorecension av Halo 3.

Se den! Den gjorde Halo 3 till ett givet köp för mej iaf!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Spelets slutscen gör en besviken dock kan jag säga redan nu ..

Medlem

Våga inte spoila...

Medlem

Måsta ge Simon creed han gav inte spelet full pott.. som alla andra recenssioner värkar göra..

Medlem

Satan vad fanboisen whinade över recensionen. Om du läser texten så gillar han det mesta med spelet, sen är spelet självklart inte ofelbart som så många verkar drömma om. 4/5 på FZ är högre betyg än 90/100 på de flesta andra siter.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Litar personligen mest på sidor som lyckas vara, i ordets verklig bemärkelse, subjektiva och stå för det. Spola ner det som spolas skall och hylla det som hyllas skall. Gamespot och 1UP är två sidor som ofta brukar ha väldigt väl underbyggda recensioner. FZ lämnar tyvärr, enligt mig, en del att önska som rosar spel med motiveringen att det är svenska utvecklare etc. FZ skriver ju dock på svenska så det pluset skall ni ha
Men hur kommer det sig att vi som läser era recensioner relativt ofta klagar på att poängen och texterna inte hänger samman? Kanske tydligare texter och mer preciserat poängsystem skulle gynna ert framtida arbete?

Personligen ser jag fram emot att, om inte annat, få testa spelet till helgen i soffan på en härlig CRT-tv!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Ja 4/5 på FZ räknas som mycket bra spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Skriv en recensioner utan betyg. Folk verkar ju hänga upp sig mer på siffran än vad som överhuvudtaget skrivs i texten.

För övrigt tycker jag att den här var bra. Inget spel jag kommer skaffa dock. Gillade inte föregångarna.

Medlem

Spectral finns sidor som provar det. Utan betyg alltså men det brukar inte funka i längden. Folk vill bara ha en fin siffra och skiter i allt annat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har både Halo 1 och 2 och visst det är 2 bra spel men både spelen är extremt överskattade. Finns FPS som är 3-4 gånger bättre halo serien. Det som gör Halo till spelet det är idag är multuplayer delen. Men som sagt, välldigt överskattat.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dogge:

Bara för att jag tycker att recensionen var dålig betyder det inte att jag är en Halo fanboy eller för den delen tycker att Halo 3 är guds gåva till mänskligheten, jag som många andra dödliga har inte ens spelat det ännu.
Tro det eller ej men det finns faktiskt objektiva människor som är spelitresserade.

Det vore intressant att läsa varför du tycker recensionen är dålig och framstressad. Du jämför med de betyg andra sajter satt, vilket är helt oväsentligt, men du säger ingenting som motiverar din kritik.

Har inte fått chansen att motivera mig än.

Han klankar ner onödigt mycket på grafiken vilket jag sagt tidigare, okej att det inte är visuellt sett det bästa 360 har att erbjuda men det är fanemig inte långt ifrån av dömma från screenshots och andras recensioner.
Man måste ju ta i akt konststilen, hur stora miljöerna är, FPS, upplösningen, bara en sån sak som inspeling av allt gameplay är förmodligen inte möjligt i gears då FPSen skulle sjunka för mycket etc etc etc.
Han säger istorstätt inget värt att veta om sp kampanjen och om de olika sammandrabbningarna, hur AIn beter sig vilket var det bästa med Halo och Halo 2.
En av de sakerna som gjorde Gears of war (även tidigare Halo spelen) så bra var Coop här nämner han det knappt.
Skulle vilja ha några fler intryck från det då 4-spelars coop i min vetskap aldrig har varit möjligt i ett FPS tidigare?

Vad menas med "långt ifrån konsolens bästa" spel? Menar du bioshock som du gav ett halft poäng mer och oxå klankade ner på ganska rejält?

Sorry att jag jämnför med Gears hela tiden men det är ju så det blir trotts allt

Medlem

Tycker Halo-serien är underbar, Singleplayer är underbart och storyn helt enorm, världen är massiv och rolig att spela i, musiken är superb, man får en känsla att man bara måste ta sig vidare i storyn för att den är så fruktansvärt spännande,

Grafiken är väldigt snygg och passar för den typen av spel, stora ytor och ganska högt tempo, till skillnad mot GoW som är helt otroligt snyggt men har inte alls samma ytor att röra sig på, man känner sig instängd. (vilket passar just det spelet, ett spel som jag också gillar VÄLDIGT mycket)

Multiplayerdelen av halo är speciell, Jag kommer ihåg halo(1) när man satt ett gäng polare i co-op och lirade tills ögonen blödde.

Detta är något JAG tycker är jätteroligt och jag tror att HALO3 över live kommer bli enormt stort.

Av dom reviews jag läst på nätet om halo 3 så sitter jag bara och flinar, för jag vet att jag kommer sitta som spikad framför tv:n på torsdag, Jag vet att jag kommer älska spelet, och jag vet att det kommer vara snuskigt snyggt på min FULL HD-tv

Skriv svar